۲۰ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۲۱

گزارش خبری/

چراغ سبز "بیشه" برای ورود سرمایه گذاران/ بخت یکی از زیباترین آبشارهای ایران باز می شود

چراغ سبز "بیشه" برای ورود سرمایه گذاران/ بخت یکی از زیباترین آبشارهای ایران باز می شود

خرم آباد - خبرگزاری مهر: آبشار بیشه به عنوان یکی از زیباترین و گردشگر پذیرترین آبشارهای لرستان و ایران شاهد حضور سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی است تا بیش از پیش پذیرای طبیعت گردان از جای جای کشورمان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آبشار بیشه یکی از آبشارهای زیبای استان لرستان است. این آبشار در دل کوههای زاگرس در شهرستان دورود قرار گرفته است و فاصله آن تا شهر دورود ۳۵ کیلومتر است. این آبشار در کنار راه آهن تهران - خوزستان و در نزدیکی ایستگاه بیشه قرار گرفته است و از این رو پذیرای مسافران نیز می‌باشد.

این آبشار با چشم اندازی زیبا یکی از نادرترین و زیباترین آبشارهای استان لرستان است. ارتفاع آبشار ۴۸ متر تا نقطه برخورد با زمین است و ۱۰متر نیز از آنجا تا وصل شدن به رودخانه سزار می‌باشد و عرض تاج آبشار ۲۰ متر است.

در بالای آبشار، روبروی ایستگاه چشمه‌های پر آب متعددی دیده می‌شود که از دل کوه می جوشند و زمزمه کنان از وسط ایستگاه قطار گذشته و آبشار بیشه را تشکیل می دهند.

هوای خنک و با طراوت، سرسبزی و شادابی کوههای بلند و دلنشین بیشه را به یک منطقه دیدنی و جذاب برای گردشگران تبدیل کرده است.

از شهرستان دورود به طرف آبشار مناطق دیدنی در کنار رودخانه سزار وجود دارد که می توان به آبشارهای فصلی و دائمی، آبشارهای یخی در زمستان و درختان متنوع اشاره کرد. فاصله این آبشار دیدنی تا خرم آباد از طریق جاده 64 کیلومتر است.

در راستای تقویت زیرساختهای گردشگری آبشار بیشه به منظور جذب سرمایه گذار به همت استاندار لرستان جلسه ای با حضور مسئولان و همچنین سرمایه گذار بخش خصوصی برگزار شد.

یک سرمایه گذار بخش خصوصی شامگاه سه شنبه در جلسه کارگروه گردشگری لرستان با موضوع ایجاد زیرساختها در منطقه آبشار بیشه با اشاره به تدوین طرح گردشگری این آبشار اظهار داشت: این طرح در قالب دو فاز اجرایی خواهد شد.

فکوری بیان داشت: این دو فاز شامل ایجاد زیرساختها در این منطقه و ایجاد مجتمع گردشگری و تفریحی است.

وی با اشاره به فاز ایجاد زیرساختها در این آبشار عنوان کرد: در این راستا مناسب سازی سالن های انتظار راه آهن در ایستگاه بیشه برای حضور گردشگران باید در دستور کار قرار گیرد.

این سرمایه گذار بخش خصوصی با اشاره به ایجاد پارکینگ طبقاتی و رو باز برای ساماندهی ماشینها در این منطقه عنوان کرد: همچنین ایجاد استخر طبیعی در پایین آبشار، ایجاد سیستم دفع زباله از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در قالب این طرح محسوب می شود.

فکوری از ایجاد بازار مناسب برای فروش صنایع دستی استان در این ممنطقه خبر داد و تصریح کرد: برای ایجاد زیر ساختها و همچنین مجتمع تفریحی و گردشگری تمام پارامترهای زیست محیطی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برای ساخت مجتمع تفریحی و گردشگری 35 تا 42 هکتار از زمینهای روبروی آبشار نیاز است عنوان کرد: در این مجتمع سویتهای 24 تا 35 متری احداث می شود.

این سرمایه گذار بخش خصوصی از ایجاد پیست دوچرخه سواری در قالب این مجتمع تفریحی خبر داد و گفت: همچنین ایجاد درمانگاه، فروشگاه، آلاچیق های موقت و ... نیز در قالب این مجتمع دیده شده است.

فکوری با اشاره به تعداد فرصت شغلی ایجادی در قالب بهره برداری از این طرح گردشگری تصریح کرد: در صورت بهره برداری از این طرح 150 شغل به صورت دائم و 300 شغل نیز به صورت موقت برای مردم ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری پیش بینی شده برای سرمایه گذاری در منطقه آبشار بیشه عنوان کرد: در مجموع 25 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه پیش بینی شده که از این میزان حدود 40 درصد آن از سوی بخش خصوصی و مابقی نیز باید از طریق پرداخت تسهیلات بانکی پرداخت شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان نیز در این جلسه با بیان اینکه آبشار بیشه از نقاط با آمار گردشگران بالا در استان و حتی کشور محسوب می شود عنوان کرد: این آبشار جزء مناطق نمونه گردشگری استان محسوب می شود.

سید قاسم قربانی با بیان اینکه 20 هکتار از منطقه آبشار بیشه قابلیت واگذاری دارد عنوان کرد: از این میزان می توان پنج هکتار برای پروژه های تاسیساتی گردشگری مانند مجتمع تفریحی، رستوران، سویت اقامتی و ... در نظر گرفته شود.

وی بیان داشت: مشاور ما برای ایجاد زیرساختها و مجتمع تفریحی و گردشگری 100 میلیارد تومان در یک بازه زمانی سه ساله پیش بینی کرده است.

کد خبر 2193168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha