۲۱ آذر ۱۳۹۲، ۱۳:۲۶

رجایی:

برداشت بی رویه شرکت املاح معدنی درکویر میقان هیچ توجیهی ندارد

برداشت بی رویه شرکت املاح معدنی درکویر میقان هیچ توجیهی ندارد

اراک - خبرگزاری مهر: نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب با اشاره به موقعیت تالاب کویر میقان و جایگاه این تالاب در بین سرمایه های گردشگری و توریستی کشور گفت: برداشت بی رویه شرکت املاح معدنی در این منطقه هیچ توجیهی ندارد.

به  گزارش خبرنگار مهر، عباس رجایی صبح پنج شنبه با بیان این مطلب در شورای برنامه ریزی شهرستان اراک با بیان این که تالاب کویر میقان از تالابهای مهم کشور است افزود: تا زمانی که این کارخانه به فعالیت های صنعتی خود دراین منطقه ادامه می دهد تالاب در معرض تهدید جدی قرار دارد.

وی اجرای فاز دوم کارخانه املاح معدنی در این منطقه را غیرقانونی دانست و گفت: این کارخانه برای شهر اراک مضر است و تداوم فعالیتش در تالاب کویر میقان ریزگردهای نمکی و شیمیایی را به ارمغان خواهد آورد.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف فضای کلان شهر اراک را یک ضرورت دانست و اظهارداشت: تبدیل شهر اراک به کلان شهر اراک بعد از گذشت پنج سال بالاخره محقق شد این در حالیست که هنوز ضوابط شهری درمورد شهرهای سنجان و کرهرود و قول و قرار ها در خصوص این شهرها هنوز اجرایی نشده است.

وی در ادامه بر ضرورت رفع مشکلات آلایندگی هوای اراک تاکید کرد و گفت: مباحث مربوط به محیط زیست یک بحث لوکس نیست بلکه یک ضرورت است و باید با توجه به این مباحث بستر سرمایه گذاری درست در استان را فراهم کرد.

 6.9 درصد فضای سبز موجود اراک قبل از انقلاب در شهر ایجاد شده است

نماینده مردم اراک و کمیجان با بیان این که موضوع محیط زیست امروز به یک دغدغه جهانی تبدیل شده گفت: بی توجهی به مسائل زیست محیطی موجب گرم شدن هوا و کاهش بارش برف و باران در شهر اراک شده است.

رجایی با تاکید بر ضرورت توجه به چارچوب مسائل زیست محیطی در شهر اراک افزود: باید در راستای کاهش آلایندگی کلان شهر اراک چاره اندیشی کرد و یکی از راه های پیش رو دراین مسیر توسعه فضای سبز کلان شهر اراک است.

وی باانتقاد از فضای سبز اندک موجود در شهر اراک گفت: در حال حاضر 6.9 درصد فضای سبز در کلان شهر اراک موجود است که این میزان نیز قبل از انقلاب در شهر ایجاد شده است.

نماینده مردم اراک و کمیجان در ادامه بر ضرورت مشارکت صنایع شهر اراک در توسعه فضای سبز این شهر تاکید کرد و گفت:  اگر صنایع به اندازه 30 درصد فضای عمومی دراختیار فضای سبز در اراک ایجاد کنند بخش عمده ای از مشکلات این حوزه مرتفع می شود.

عملکرد استان مرکزی در جلب سرمایه گذاری ناموفق بوده است

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در ادامه عملکرد استان و شهرستان اراک را درد جلب سرمایه گذاری را ناموفق عنوان کرد و گفت: من به عنوان نماینده این شهر شاهد از دست رفتن حداقل شش هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری دراین استان به علت عدم توافق طرفین د راستان بودم که جای بسی تاسف دارد.

رجایی با اشاره به مشکلات پیش روی صنایع برای دریافت فاینانس افزود: باید با ارائه تعریفی مشخص از سرمایه گذاری در استان و ارائه اختیارات تام به سرمایه گذاران بستر را برای حضور سرمایه گذاران در استان مرکزی فراهم کرد.

وی در ادامه وجود ظرفیت های فراوان سرمایه گذاری در استان مرکزی را فرصتی بزرگ برای توسعه استان برشمرد و گفت: استانی که در مرکز کشور قرار گرفته و به لحاظ نزدیکی با تهران فرصت خوبی برای جذب سرمایه سرمایه گذاران و ارتقا جایگاه استان دارد نباید به خاطر برخی تفکرات غلط از سرمایه گذاری عقب بماند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب همچنین بر ضرورت خروج خط راه اهن از کلان شهر اراک تاکید کرد و گفت: این مسئله به عنوان یک اولویت در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

ایجاد خط مترو در کلان شهر اراک یک ضرورت

رجایی ایجاد خط مترو در کلان شهر اراک را یک ضرورت دانست و گفت: وقتی دیگر کلان شهرهای کشور به بهانه عنوان کلان شهری از این مزایا بهره مند هستند مردم شهر اراک نیز باید از آن بهره مند باشند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات پیش روی حوزه بهداشت و درمان شهر اراک گفت: وقتی کلنگ بیمارستان جدید ولیعصر اراک حدود هفت سال پیش به زمین زده شد نوید خوبی به مردم این شهر بود این درحالیست که عدم تکمیل این پروژه در طول این سالها موجبات ناامیدی مردم را فراهم کرده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب گفت: وقتی ما در بخش بیمارستانی با مشکل دست و پنجه نرم می کنیم عدم موافقت با پیشنهاد دانشگاه آزاد مبنی بر این که در صورت موافق با صدور مجوز تدریس دورس پزشکی در این دانشگاه  مسئولین آن حاضر به احداث یک بیمارستان در شهر اراک هستند جای تعجب دارد.

رجایی در ادامه از حرکت لاک پشتی ساخت و سازهای حوزه آموزش عالی استان انتقاد کرد و گفت: این حرکت کند استان را از توسعه علمی عقب میاندازد.

وی با اشاره  به موقعیت صنعتی استان مرکزی افزود: در حالی که استان مرکزی قطب چهارم صنعت کشور است متاسفانه امروز استانهای دیگر در حال ربودن گوی سبقت از این استان هستند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب با انتقاد از عملکرد بخ خصوصی بعد از واگذاری برخی شرکت ها در راستای اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی گفت: خریداران شرکت هپکو در روز اول که هپکو را خریداری کردند فقط این شرکت را داشتند این درحالیست که بجای توسعه این شرکت و حراست از اشتغال آن با بی توجهی به این مجموعه با راه اندازی شرکت های دیگر از این مجموعه غفلت کردند.

رجایی افزود: شرکت تنها شرکت متضرر بعد از واگذاری نبود بلکه همین بلا نیز بر سر شرکت هایی چون آونگان و کابل سازی نیز امد.

استاندار از استان در برابر سیاست زدگی حراست کند

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در ادامه از استاندار استان مرکزی خواست از مجموعه استان مرکزی در مقابل سیاست زدگی حراست کند.

رجایی افزود: بکارگیری نیروهای خوش فکر و خدمتگزار در استان یک اصل است که باید مورد توجه استاندار قرار بگیرد.

فرماندار شهرستان اراک نیز در این نشست با اشاره به آلودگی هوای کلان شهر اراک گفت: درست است هوای کلان شهر اراک به واسطه فعالیت بخش صنعت و دیگر عوامل موجود آلوده است اما باید با در بوق و کرنا کردن این آلودگی ترسی در دل همه ایجاد کنیم که هیچ سرمایه گذاری جرات حضور در اراک را نداشته باشد.

مسلم پورقاسمیان افزود: اشتغال و صنعت استان به هم گره خورده اند و باید با درایت ضمن حل مشکلات پیش روی صنعت و محیط زیست اجازه ندهیم جوانی از کار بیکار شود.

نباید آلودگی هوا مانع سرمایه گذاری در کلان شهر اراک شود

وی با انتقاد از امار بیماران سرطانی اراک و انتصاب این موضوع به بحث آلودگی هوای این شهر گفت: چه طور است در شهری که هیچ صنعتی وجو ندارد آمار سرطانش از اراک بالاتر است.

فرماندار شهرستان اراک گفت: ما به همان اندازه که سربازان حفاظت محیط زیست  هستیم وطیفه دفاع و حراست از اشتغال شهرستان را نیز عهده دار می باشیم.

پورقاسمیان با طرح این سوال که چه کسی گفته اراک از تهران، کرج و اصفهان آلوده تر است افزود: باید در هر موضوعی با رعایت اعتدال به حل انها بپردازیم نه انکه انقدر آلودگی اراک را فریاد بزنیم که تمام سرمایه گذاران سرمایه خود را بردارند و بروند!

کد خبر 2194109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha