۲۱ آذر ۱۳۹۲، ۱۸:۳۸

تکواندو انتخابی المپیک - منچستر؛

تکواندوکاران ایران رقبای خود را شناختند/ قرعه سخت برای تاجیک

تکواندوکاران ایران رقبای خود را شناختند/ قرعه سخت برای تاجیک

مراسم قرعه‌کشی رقابتهای تکواندو جایزه بزرگ منچستر برگزار شد و طی آن تکواندوکاران ایران رقبای خود را شناختند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات تکواندو جایزه بزرگ منچستر که اولین مرحله از مسابقات گزینشی المپیک 2014 برزیل است، از فردا جمعه به میزبانی انگلستان آغاز شده و تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

فردا ذر نخستین روز این رقابتها تکواندوکاران وزن چهارم (80+ کیلوگرم) به روی شیاپچانگ می‌روند که طی آن حسین تاجیک در گام اول به مصاف "علی ساری" نایب قهرمان سال 2011 و قهرمان دانشجویان جهان از ترکیه می‌رود و در صورت پیروزی در گام دوم باید با "آنتونیو اوبامه" قهرمان سال 2013 جهان و نایب قهرمان المپیک لندن از گابن دیدار کند. در این گروه تکواندوکارانی از تونس، آمریکا و آذربایجان نیز حضور دارند.

سجاد مردانی دیگر نماینده 80+ کیلوگرم تکواندو ایران در گروه مقابل، مبارزاتش را با پیکار مقابل "کریستفور مویتلاند" از کاستاریکا آغاز می‌کند و در صورت پیروزی با برنده دیدار "آگادو گارسیا" اسپانیایی و "اندیه ام بار" فرانسوی مسابقه می‌دهد.

در ادامه این بازی‌ها روز شنبه مسابقات اوزان 58- و 80- كيلوگرم برگزار می‌شود. هادی مستعان نماینده وزن 58- کیلوگرم که عنوان نایب قهرمانی سال 2013 جهان را در اختیار دارد، با "احمد نبیل" از اندونزی روبرو شود تا در مرحله بعدی با برنده مصر و استرالیا پیکار کند. ميثم باقري دارنده دو نشان برنز جهان در سال‌های 2009 و 2011 در همین گروه و در مرحله نخست "بروکس دومینگ" از انگلیس را پیش رو دارد و در گام دوم باید با برنده "تائه مون چا" مرد طلایی وزن 58- کیلوگرم جهانی مکزیک و "اسکار لوئیز" از کلمبیا مبارزه کند.

روز شنبه هم فرزاد عبداللهي و عليرضا نصرآزاداني در وزن 80- کیلو گرم به میدان می‌روند. نصر آزادانی با "حسن نبیل" از اردن مبارزاتش را شروع می‌کند. در مرحله دوم با برنده دیدار "محمد لوتالو" نفر سوم المپیک لندن از انگلیس و حریف چینی‌اش مسابقه خواهد داد. در گروه نصر، "رامین عزیزوف" از آذربایجان، "ریدوان" از ترکیه و "خوان سانچز" پرتغالی حضور دارند. عبداللهی هم در ابتدا با "سیدو گرانه" از ساحل عاج دیدار می‌کند و در مرحله بعدی با برنده دیدار مکزیک و روسیه پیکار می‌کند.

اما در آخرین روز این بازی‌ها یعنی یکشنبه 24 آذر تکواندوکاران وزن 68- کیلو گرم مبارزات خود را پیگیری خواهند کرد که براساس آن بهنام اسبقی نفر اول جهان در سال 2013 پس از یک دور استراحت، باید با برنده "کیم هون" نایب قهرمان جهان از کره‌جنوبی و "مارتین استامپر" از انگلیس مسابقه دهد. در این گروه "میشل هاروی" قهرمان اروپا از انگلیس،" لوییس اویدو" از مکزیک نیز حضور دارند.

محمد باقری معتمد نایب قهرمان المپیک لندن نیز همانند اسبقی دور اول را با استراحت پشت سر می‌گذراند و در مرحله دوم با برنده کانادا و اردن مبارزه می‌کند. در این گروه تکواندو کاران اسپانیا، سنگال و مقدونیه نیز حضور دارند.

هدایت تیم ملی ایران در این دوره از مسابقات برعهده بیژن مغانلوست و هادی افشار نیز او را همراهی می‌کند.

 

کد خبر 2194371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha