۲ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۵۷

در استان مرکزی؛

اولین یادواره شهدای روستای مالک آباد برگزار شد

اولین یادواره شهدای روستای مالک آباد برگزار شد

اراک - خبرگزاری مهر: به مناسبت اربعین حسینی اولین یادواره 12 شهید روستای مالک آباد در استان مرکزی در مسجد ولی عصر(عج) این روستا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرمانده گروه مهندسی رزمی 42 قدر سپاه روح الله صبح روز دوشنبه در این مراسم گفت: امروز سربلندی، عزت و افتخار ملت ایران در جهان از برکت خون شهدا حاصل شده و شهدا با تاسی از امام حسین(ع) نقش مهمی در دفاع از کیان اسلامی داشته اند.

سردار مصطفی افشار افزود: شهدا با خون خود فضای امن برای جامعه به ارمغان آوردند و روحیه شهادت طلبی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بیمه کردند.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری یادواره شهدا تاثیر همه جانبه‌ای بر فضای جامعه دارد خاطر نشان ساخت: تاثیر فرهنگی یادواره شهدا در فضای جامعه با توجه به شرایط کشور و فرمایشات مقام معظم رهبری از اهمیت بسیاری برخوردار است.

شهدا با خون خود فضای امن برای جامعه به ارمغان اوردند

سردار افشار ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی بیش از هر چیز، خود را مدیون فداکاری و اخلاص شهدا و ایثارگران می‌داند و مسئولان وظیفه دارند با برگزاری چنین یادواره‌هایی فضای کشور را متأثر از عطر ایثار و شهادت کنند.

وی با بیان اینکه مقابله با تهدیدات و جنگ نرم دشمن و عوامل و عناصر وابسته و عمق ‌بخشی نیروهای داخلی و ایجاد و گسترش فضاهای دینی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی از اهداف این یادواره است، گفت: برگزاری این یادواره نقش موثری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ‌طلبی، زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثارگران و ارائه الگوها به جوانان و نسل آینده دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اراک نیز با تاکید بر اینکه زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و اهداف انها از وظایف تک تک ماست اظهارداشت: کار برای شهدا و زنده نگه  داشتن یاد و خاطره شهدا همواره ارزشمند بوده است.

حجت‌الاسلام ماشاءالله عبدی افزود: شهیدان نمونه های عینی و بارز بصیرت در جامعه هستند که باید از این عزیزان در راستای دفاع از کشور الگوگیری کرد.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نیاز بسیجیان به تمام معنا حضور پیدا کنند و در برابر دشمن صف‌آرایی کرده و حملات متجاوزانه دشمن را دفع کنند و اکنون در مقابله با جنگ نرمی که دشمن علیه ایران اسلامی به راه انداخته است نیاز به آگاهی و بصیرت مهم‌ترین سلاح برای مقابله با دشمن به شمار می‌آید.

گفتنی است این مراسم با حضور جمعی از مسئولان استان، خانواده های شهدا، جانبازان، ایثارگران و مردم برگزار شد.

کد خبر 2200980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha