۵ دی ۱۳۹۲، ۱۶:۲۰

با حضور رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور:

انتخاب شهید غلامرضا ادبی به عنوان شهید شاخص فرهنگی/ فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان منتقل شود

انتخاب شهید غلامرضا ادبی به عنوان شهید شاخص فرهنگی/ فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان منتقل شود

اراک - خبرگزاری مهر: شهید غلامرضا ادبی مهذب، از شهدای جنگ تحمیلی به عنوان شهید شاخص فرهنگی انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور ظهر روز پنجشنبه در این همایش که با عنوان هادیان بصیر ، به منظور توانمند سازی معلمان در مقابله با توطئه های نرم دشمنان برگزار شد، گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای فرهنگی بر ما واجب است و باید فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان و نوجوانان جامعه اسلامی منتقل شود و این فرهنگ را به انان بشناسانیم.

شعبان علی رمضانیان افزود: شهدا با نثار خون خود درخت تنومند انقلاب اسلامی را ابیاری کردند و امروز نگهداری از آن به عهده ملت ایران است.

این مقام مسوول به توطئه های فرهنگی دشمنان اشاره کرد و گفت: دشمن در هشت سال جنگ نظامی در مقابل ملت ایران شکست خورد و امروز جنگ فرهنگی را آغاز کرده است.

توطئه های فرهنگی دشمنان

وی با اشاره به اینکه فرهنگیان و اصحاب علم و قلم در این عرصه وظیفه سنگینی بر عهده دارند، ادامه داد: فرهنگیان حامیان معرفت و بصیرت در جامعه هستند و باید پیام انقلاب و ارزش های اسلامی را به دانش اموزان که آینده سازان ایران اسلامی هستند برسانند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور  در بخش دیگری از سخنانش به حماسه سیاسی 9 دی اشاره کرد و گفت: ملت ایران در این عرصه سیاسی نیز با بصیرت و هوشیاری حاضر شدند و توطئه های دشمنان را خنثی کردند.

رمضانیان بیان کرد: ملت آگاه و ولایتمدار ایران اسلامی بار دیگر ثابت کردند که دشمنان نمی توانند این انقلاب و ارزشهای ان را خدشه دار کنند چرا که انقلاب اسلامی ایران ثمره خون شهدا و ایثارگری رزمندگان است.

گفتنی است شهید غلامرضا ادبی مهذب در سال هزار و سیصد و سی و هشت در شهر فومن دیده به جهان گشود، او تحصیلات خود را در مقاطع مختلف با موفقیت پشت سر گذاشت.

وی علاوه بر موفقیت در علم و تحصیل در ورزش نیز سرآمد بود و از نام آوران رشته ورزشی فوتبال بود.

این شهید بزرگوار بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی، به شغل معلمی پرداخت و با آغاز جنگ تحمیلی جزو اولین گروهی بود كه در بجهه های حق علیه باطل حاضر شد.

علاوه بر این شهید بزرگوار دو برادر ایشان نیز در دوران هشت سال دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل برای دفاع از کیان میهن اسلامی حضور یافته و به درجه رفیع شهادت نایل آمدند و ایشان نیز سومین شهید خانواده ادبی مهذب است که در عملیات کربلای پنج به فیض شهادت نایل شد.

همایش بزرگ بسیج فرهنگیان که به مناسبت 9 دی و تعیین شهید شاخص فرهنگی در کانون فرهنگی تربیتی امام علی(ع) شهر اراک برگزار شد

کد خبر 2202963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha