۲ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۰۴

رئیسی کیا در گفتگو با مهر:

نگران داوری بازی با فولاد هستیم/ هیچکس به حرف ما گوش نمی‌دهد

نگران داوری بازی با فولاد هستیم/ هیچکس به حرف ما گوش نمی‌دهد

مدیرعامل باشگاه راه آهن با اشاره به اتفاقات داوری که علیه این تیم در دیدارهای گذشته لیگ برتر رقم خورده است از داوری دیدار با فولاد ابراز نگرانی کرد و گفت: وقتی در دیدار رفت برابر نفت داور با اشتباهاتش اجازه نداد به امتیازی برسیم به مسئولان کمیته داوران اعتراض کردیم اما متاسفانه هیچ واکنشی دریافت نکردیم و در بازی برگشت هم این اشتباهات تشدید شد.

صادق رئیسی کیا در گفتگو با خبرنگار مهر به اشتباهات داوری که علیه تیم راه آهن صورت گرفته اشاره کرد و با بیان اینکه ظاهرا هیچ خواسته ای برای حمایت از بخش خصوصی در فوتبال وجود ندارد گفت: برای بنده سوال است که چرا هیچکس برای بخش خصوصی در فوتبال احترامی قائل نیست و در این مدتی که من در فوتبال بوده ایم دیده ام که هیچ مسئولی از این بخش حمایت نمی کند.

وی ادامه داد: این در حالی است که برای تیم های دولتی حامیان زیادی وجود دارد و به محض اینکه مدیرعامل یک تیم علیه اشتباهات داوری اظهار نظری کند نمایندگان استانی در مجلس و سایر مسئولان در حمایت از ان تیم وارد عمل می شوند. اما نمی دانم چرا هیچکس از بخش خصوصی حمایت نمی کند. آیا ما هم باید مثل برخی ها به سمت جنجال سازی و ایجاد حاشیه برای سازمان لیگ برویم؟ آیا این فرهنگ درستی است که همه بعد از یک اشتباه داوری شروع کنند به مصاحبه های تند و جنجال سازی؟

رئیسی کیا با تاکید بر اینکه اینگونه تفکرات نه در شان باشگاه راه آهن است و نه به شخصیت ما می آید گفت: هر چقدر که ما تلاش می کنیم که تا وارد این فضا نشویم و از طریق نامه نگاری و مودبانه حق مان را بگیریم، کمتر به نتیجه می رسیم. متاسفانه در این شرایط هیچکدام از مسئولان فدراسیون فوتبال هم حمایتی از ما نمی کنند. ما تا به حال پنج بار به خاطر اشتباهات داوری که علیه راه آهن صورت گرفته است به کمیته داوران اعتراض کرده ایم و درخواست رسیدگی داشته ایم اما نه تنها هیچ واکنشی نداشته اند بلکه در برخی موارد داوری ها علیه ما تشدید هم شده است.

مدیرعامل باشگاه راه آهن با اشاره به بازی رفت تیمش برابر فولاد که داور با اشتباهش اجازه نداد راه آهن حداقل یک امتیاز بگیرد خاطرنشان کرد: در همان بازی اگر داور آن اشتباه را مرتکب نمی شد تیم ما حداقل یک امتیاز می گرفت و از تیم حریف هم طبیعتا امتیازی کم می شد. در دیدار رفت و برگشت برابر نفت تهران هم همین مشکل برای ما وجود داشت و ما را از رسیدن به چند امتیاز محروم کرد. شما ببینید اگر همین امتیازات از تیم ما ضایع نمی شد الان وضعیت جدول چگونه بود.

وی افزود: در بازی رفت با نفت تهران بازهم از مشکلات داوری لطمه خوردیم و به کمیته داوران نامه نوشتیم که این وضعیت نگران کننده است و شما باید به وضعیت داوری رسیدگی کنید تا ما در بازی برگشت آرامش بیشتری داشته باشیم و بتوانیم نتیجه بگیریم اما متاسفانه نه تنها اتفاق مثبتی پیرامون دیدار برگشت رخ نداد بلکه بازهم همان اشتباهات با شدت بیشتری تکرار شد و امتیازات سرنوشت سازی را از ما گرفتند.

رئیسی کیا با تاکید بر اینکه نگران بازی برگشت برابر فولاد است خاطرنشان کرد: اگر کمیته داوران فدراسیون فوتبال به این وضعیت رسیدگی نکند قطعا ما فیلم داوری دیدار برگشت برابر نفت را برای کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال خواهیم کرد. متاسفانه این اشتباهات تمامی ندارد و در هر بازی دارد به شکلی دیگر تکرار می شود و جالب اینکه راه آهن از این داوری ها فقط ضرر می کند تا به حال پیش نیامده که تیم ما از داوری منتفع شود.

مدیرعامل باشگاه راه آهن با درخواست از مسئولان فدراسیون فوتبال خصوصا علی کفاشیان و مهدی محمدنبی برای رسیدگی به این وضعیت گفت: ما این را می پذیریم که عوامل نتیجه گرفتن در راه آهن فقط اشتباهات داوری نیست اما وقتی در دو بازی رفت و برگشت برابر نفت تهران اشتباهات داوری امتیازات را از ما می گیرد طبیعتا برای ما ملموس می شود که این اتفاقات عادی نیست. یعنی آقای کفاشیان و نبی نمی خواهند در این ماجرا نقشی داشته باشند و به مشکلات یک تیم خصوصی رسیدگی کنند؟

صادق رئیسی کیا در پایان خاطرنشان کرد: بازی با فولاد در پیش است و ما نگران داوری بازی هستیم. ما چندین بار به کمیته داوران نامه نوشتیم که این مشکلات را رسیدگی کنند ما هیچ واکنشی نشان ندادند. حالا هم نگران هستیم که نکند اشتباهی بزرگ تر و بدتر از بازی رفت رخ بدهد و در این شرایط حساس برای تیم ما ایجاد مشکل کند.

کد خبر 2201054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha