۱۵ دی ۱۳۹۲، ۸:۱۳

پرونده رمان نوجوان در هشتمین شماره پژوهشنامه ادبیات کودک

پرونده رمان نوجوان در هشتمین شماره پژوهشنامه ادبیات کودک

هشتمین شماره از پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان منتشر شد. پرونده این شماره به «رمان کودک و نوجوان» اختصاص دارد و به بررسی آثار آرمان آرین می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار مهر، در هشتمین شماره از پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان به بررسی رمان نوجوان و آثار آرمان آرین، نویسنده نوجوان و خالق سه‌گانه «پارسیان و من» توجه می‌کند.

نوید سیدعلی‌اکبر، حمیدرضا شاه‌آبادی، سحر ترهنده، علی‌اصغر سیدآبادی، شیوا حریری، رویا مکتبی، مسعود ملک‌یاری و... در تازه‌ترین شماره از پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان به ارائه آثار و نظرات خود پرداخته‌اند.

فصلنامه‌ پژوهشنامه‌ ادبیات کودک و نوجوان، تنها مجله‌ تخصصی و نظری ادبیات کودک و نوجوان در ایران است که از سوی بخش خصوصی منتشر می‌شود و به مسایل و موضوعات مرتبط با ادبیات و کتاب کودک و نوجوان در قالب‌هایی مانند مقاله، نقد، گفتگو، معرفی پایان‌نامه و چکیده مقالات مطبوعات می‌پردازد. مخاطب این فصلنامه، نویسندگان، مترجمان، ویراستاران، تصویرگران، کتابداران، معلمان، مربیان، والدین و تمام دست‌اندرکاران ادبیات و کتاب کودک و نوجوان‌اند.

پژوهشنامه پس از 13 سال انتشار منظم، (تابستان ۱۳۷۴ تا زمستان ۱۳۸۶) و وقفه‌ای چهار ساله، انتشار خود را در دوره‌ جدید، از زمستان سال ۱۳۹۰ از سر گرفت. رویکرد جدیدی که در این دوره مورد توجه قرار گرفت، این بود که در کنار بحث‌های فنی و تخصصی، جنبه‌ کاربردی و عملی فصلنامه نیز افزایش یابد. با این هدف، ضمیمه‌ای با نام «فهرست لاک‌پشت پرنده» به آن افزوده شد که مخاطبانش، علاوه بر خوانندگان متخصص مجله، خانواده‌ها، کتابفروشان و همه افرادی هستند که دست‌اندرکار انتخاب و معرفی کتاب‌اند. «لاک‌پشت پرنده» فهرستی از کتاب‌های مناسب است که به همت گروهی از منتقدان و نویسندگان پژوهشنامه پس از بررسی کتاب‌های کودک و نوجوان منتشر شده در یک فصل، تهیه و پیشنهاد می‌شود.

در هر شماره از پژوهشنامه موضوعی در قالب «پرونده» مورد توجه قرار گرفته و بخش عمده‌ای از مجله به آن موضوع اختصاص یافته است. پرونده این شماره «رمان کودک و نوجوان» و بررسی آثار آرمان آریان است. همچنین در ضمیمه لاک‌پشت پرنده به معرفی کتاب‌های مناسب زمستان پرداخته شده است.

کد خبر 2206838

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha