۱۴ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۵۷

با روشن شدن 3 شمع:

سومین جشنواره بین المللی تئاتر نقطه در اراک کلید خورد

سومین جشنواره بین المللی  تئاتر نقطه در اراک کلید خورد

اراک –خبرگزاری مهر: افتتاحیه نمادین سومین جشنواره بین المللی تئاتر نقطه با روشن شدن سه شمع توسط سه کودک با موضوع " دیالوگی با خدا" صبح امروز در اراک کلید خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر جشنواره در حاشیه آغاز جشنواره به خبرنگار مهر با بیان اینکه این شمع ها تا پایان جشنواره روشن و پس از پایان جشنواره خاموش خواهند شد گفت: پس از این افتتاحیه نمایش ها بدون وقفه اجرا می شود.

حامد نصرآبادیان با اشاره به اینکه اين جشنواره با موضوع "ديالوگي با خدا" در دوبخش بدن و بیان برگزار مي شود، افزود: این جشنواره متفاوت تر تمام جشنواره های نقطه و دیگر جشنواره های کشور برگزار و هدفش توجه بیشتر نسل جوان امروز در ارتباط گیری با خداست.

وی ادامه داد: این جشنواره در دو نوبت صبح و عصر برگزار که در نوبت صبح 12 اثر بیان و عصر 12 اثر بدن به روی صحنه خواهند رفت.

آثار جشنواره از آثار اساتید حوزه نمایش هم بالاتر است

نصرآبادیان با اعلام اینکه برخی آثار جشنواره از آثار اساتید حوزه نمایش هم بالاتر است گفت: نقطه سوم تاکیدش بر توانمندی و تخصص بازیگری است و هر اثر باید فاقد طراحی نور و صحنه باشد. همچنین آثار این جشنواره در نور نقطه ای به قطر پنج متر و به صورت مسلسل وار و پشت سر هم اجرا می شوند و هر اثر زمانی کمتر از ده دقیقه دارد.

دبیر جشنواره با بابیان اینکه این جشنواره فردا نیز در بخش نقد و بررسی و سمینار ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: جلسات نقد آثارروز پانزدهم دی برگزار و دو سمینار بیان با حضور فریدون محرابی و بدن با حضور حامد نصرآبادیان از برنامه های ویژه فردا است.

نصرآبادیان گفت: در این سمینارها خانم ها آهو خردمند، شبنم قلی خانی و آقای فرهاد قائمیان حضور خواهند داشت و به تصریح تفادت بدن و بیان در سینما و تئاتر پرداخته خواهد شد.

جشنواره نقطه نیاز به حمایت مادی و معنوی بیشتر دارد

وی با اشاره به اینکه جشنواره نقطه نیاز به حمایت مادی و معنوی بیشتر دارد، افزود: به دلیل برخی مشکلات زمان جشنواره از اردیبهشت به دی ماه موکول شد که امیدواریم دانشگاه آزاد بیشتر از پیش به اهمیت جشنواره واقف باشد.

نصرآبادیان اظهار کرد: 147 اثر که از دانشجویان و بخش تجربی تا پایان آذر به دبیرخانه جشنواره رسیده بود با بازبینی مهران امام بخش، آرزو افشار و حامد نصرآبادیان ارزیابی و 24 اثر برای جشنواره انتخاب شدند.

وی افزود: در این جشنواره یک کار از کشور روسیه، و یک کار مشترک از ایرن و روسیه اجرا خواهد شد و دیگر آثار پذیرفته شده  از سراسر کشور از جمله کیش، تهران، خرم آباد، اصفهان و اراک هستند.

وی افزود:  داوران جشنواره نقطه دکتر ناصر آقایی، مسعود موسوی و مهران امام بخش هستند.

دبیر جشنواره نقطه گفت:سومین جشنواره بین المللی "نقطه" با همکاری معاونت فرهنگی هنری دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار می شود و 15 دی ماه با اجرای عرفان پهلوانی در مراسم اختتامیه به کار خود پایان می دهد.

کد خبر 2207199

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha