۱۴ دی ۱۳۹۲، ۱۳:۵۳

خسرويار مطرح كرد:

سازمان ليگ جودوي ايران مسول شكست تيم ميزان است

سازمان ليگ جودوي ايران مسول شكست تيم ميزان است

بجنورد - خبرگزاري مهر: رييس هيئت جودو و كوراش خراسان شمالي در واكنش به تخلفات صورت گرفته در هفته دوم ليگ برتر جودو اظهار كرد: سازمان ليگ جودوي كشور مسئول شكست تيم موسسه مالي و اعتباري ميزان برابر پاس ثامن الحجج بود.

كوروش خسرويار در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اين كه هفته دوم ليگ برترجودو باشگاههاي كشور روز چهارشنبه يازدهم دي ماه با انجام 12 ديدار پيگيري شد، اظهار كرد: در مهمترین دیدار اين هفته تيم پاس ثامن الحجج خراسان رضوی و موسسه مالی اعتباری میزان به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت به سود مشهدی ها به پایان رسید.

وي اضافه كرد: در این دیدار میزان خراسان شمالي با وجود اين كه از دو جودوکار خارجی هم در ترکیب خود سود می برد ولی در یک رقابت نزدیک و فشرده، با نتيجه چهار بر سه تاتامی را بازنده ترک کرد.  

به گفته خسرويارهفته دوم لیگ برتر جودو در حالی به پايان رسيد که اعتراض‌ها به خصوص به مشکلات داوری به شدت افزایش یافته بود، او اضافه كرد: در ديدار بين ميزان خراسان شمالي و پاس ثامن الحجج اشتباه بزرگ داوري در دو مسابقه اوزان 73 و 90 كيلوگرم نتيجه را براي پاس ثامن الحجج عوض كرد.

سرپرست تيم جودو موسسه مالي و اعتباري ميزان تصريح كرد: با این حال صحبت اصلی مسئولان تیمها تنها به مسائل داوری خلاصه نمی‌شود چرا كه براساس تبصره دو ماده هفت اساسنامه سازمان لیگ هر تیمی می‌تواند در لیگ برتر آقایان و در هر مسابقه از دو ورزشکار ملی‌پوش استفاده کند، اما تیم پاس ثامن‌الحجج در مسابقه با ميزان از چهار ملی‌پوش در ترکیب خود بهره برد.

به گفته خسرويار سازمان لیگ با این کار غیر قانونی خود مرتكب تخلف بزرگي شد كه اعتراض ما هم تاثيري در اين خصوص نداشت.

وي با بیان اینکه این قبیل اتفاقات شائبه جانبداری سازمان لیگ و فدراسیون از تیمی خاص را تقویت می‌کند، اظهار داشت: فکر می‌کنیم پشت این حق خوری‌ها مسائلی در میان باشد.

به گفته وي رقابتهاي هفته دوم ليگ برتر جودو در حالي در سالن شهید افراسیابی در حضور علاقمندان اين رشته ورزشي برگزار شد كه رئیس، نایب رئیس و دبیر فدراسیون جودو نيز در سالن حضور داشتند.

خسرويار افزود: سازمان لیگ اگر دنبال اجرای قانون و عدالت است، باید نتیجه بازی ميزان با تیم ثامن را برگرداند، او تصريح كرد: بر اين اساس باشگاه فرهنگي ورزشي ميزان از طريق مجاري قانوني نسبت به تخلفهاي صورت گرفته سازمان ليگ اقدام كرده و تقاضاي تغيير نتيجه بازي با پاس ثامن الحجج  را دارد كه در صورت عدم نتيجه اقدامات بعدي خود را انجام مي دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته دوم نهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر جودو، تيم موسسه مالي و اعتباري ميزان خراسان شمالي برابر تيم هاي پالايش گاز ايلام و پاس ثامن الحجج به ميدان رفت كه در ديدار نخست با نتيجه پنج بر دو برابر پالایش گاز ایلام به برتري رسيد اما بازي مقابل پاس ثامن الحجج را با حساب چهار بر سه مغلوب شد.

با توجه به نتايج هفته دوم، پاس ثامن الحجج خراسان رضوی با 9 امتياز در صدر جدول رده بندي ليگ قرار گرفت، پالايش گاز ايلام با شش امتياز و تفاضل برد انفرادی هفت، در مکان دوم ايستاده و نماينده خراسان شمالي در ليگ برتر جودو نيز با همين امتياز و تفاضل برد انفرادي چهار در رده سوم جدول جاي گرفته است.

تيم موسسه مالي و اعتباري ميزان خراسان شمالي فصل پيش در هشتمين دوره رقابت های لیگ جودو دسته برتر باشگاههای کشور، بالاتر از تيم هاي پاس ثامن الحجج خراسان رضوی و دانشگاه آزاد اسلامی به مقام قهرماني رسيده بود.

کد خبر 2207361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha