۱۶ دی ۱۳۹۲، ۱۵:۲۱

مسائل بهداشتی باغ وحش اراک بررسی شد

 مسائل بهداشتی باغ وحش اراک بررسی شد

اراک - خبرگزاری مهر: طی بازدید مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از باغ وحش و سردخانه غذاي حيوانات اراک مسائل بهداشتی زیستگاه حیوانات بررسی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مديركل دامپزشکی استان مرکزی ظهر روز دوشنبه در این بازدید چند ساعته گفت: سرعت تغيير و تحول رعايت مسائل بهداشتی باغ وحش اراک در حال حاضر خوب، رضايتبخش و اميدوار كننده بوده و كارهاي صورت گرفته در7 الي 8 ماه گذشته نشان دهنده به بار نشستن بسياري از پيگيري هاي اين اداره كل و توجه مديريت جديد مجموعه به رعايت نكات زيست محيطي و بهداشتی است.

دکتر سیدسعید حسینی با تاکید بر اهمیت و نقش باغ های وحش در فرایند حفاظت افزود: این مراکز در صورت رعایت اصول زیست محیطی و بهداشتی می توانند ضمن انجام فعالیت‌های تحقیقاتی، نگهداری و تکثیر گونه‌های منقرض شده در طبیعت و گونه‌های در خطر انقراض، با آموزش بازدید کنندگان تاثیر مثبتی بر روی افکار عمومی در شناخت ارزش‌ها و حفاظت حیات وحش داشته باشند و باید این وجه باغ وحش‌ها تقویت شود.

مديركل دامپزشکی استان مرکزی همچنین از سردخانه غذاي حيوانات اين باغ وحش نيز بازديد كرد. گوشت و مرغ مورد تائيد دامپزشكي و ميوه هاي تازه و مناسب بخشي از غذاي جانداران اين مجموعه راتشكيل مي داد.

مسئول این مجموعه با اشاره به اینکه در حال حاضر باغ وحش اراک از خدمات دامپزشکان مجرب استفاده می کند، به ارائه گزارشي از اقدامات انجام شده در زمان تصدي مسئوليت خود تابحال پرداخت.

وی از تغيير در فضاي نگهداري تعدادي از گونه هاي جانوري بر مبناي روشها و استانداردهاي جديد تا تلاش در راستای راه اندازی موزه حیات وحش در این مجموعه سخن گفت.

گفتني است در اين بازديد دکتر سلمان نژاد رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اراک و چند تن از مسئولان مربوطه، حسینی را همراهي كردند.


 

 

 

کد خبر 2209066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha