۲۱ دی ۱۳۹۲، ۱۵:۳۸

دری نجف آبادی:

پیوست فرهنگی ضرورت طرح های اجرایی است

پیوست فرهنگی ضرورت طرح های اجرایی است

اراک - خبرگزاری مهر: امام جمعه اراک گفت: تمام طرح های اجرایی باید ضمیمه فرهنگی داشته و با این پیوست بستر تقویت بعد فرهنگی جامعه را نیز فراهم کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اراک صبح شنبه در جلسه شورای اداری استان مرکزی که با حضور رئیس دیوان عدالت اداری برگزار شد، با اشاره به ضرورت ضمیمه پیوست فرهنگی در طرح های اجرایی گفت: تمام طرح های اجرایی باید ضمیمه فرهنگی داشته و با این پیوست بستر تقویت بعد فرهنگی جامعه را نیز فراهم کنیم.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در ادامه با انتقاد از عدم وجود مسجد در 25 محله کلان شهر اراک گفت: نبود پیوست فرهنگی ضمیمه طرح های اجرایی باعث بروز این مشکل در جامعه شده است.

وی وجود مسجد را محور شهرهای اسلامی برشمرد و افزود: در حالیکه که وجود مسجد و حوزه علمیه ستون فقرات شهرها در قدیم بود متاسفانه است این اصل مهم و اساسی این روزها مورد بی توجهی قرار گرفته است.

امام جمعه اراک در ادامه با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت های استان مرکزی در جهت رشد و تعالی این استان گفت: استان مرکزی از استان های برخوردار کشور در بخش های مختلف است و باید بجای فرصت سوزی ها به فرصت سازی در جهت رشد و تعالی این استان بپردازیم.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: فرصت سوزی بزرگترین خیانت جامعه مدیریتی به نظام جمهوری اسلامی است و نباید اجازه داد با از دست دادن فرصت های در اختیار مانع پیشرفت استان شویم.

وی در بخش دیگر سخنان خود به نشست اخیر رئیس جمهور با استانداران پرداخت و گفت: رهنمودهای رئیس جمهور در این سمینار باید ره توشه مدیران در سه ماهه باقیمانده سال و سال آینده باشد.

استان مرکزی در رقابت بزرگ جذب سرمایه گذاران کشور جا نماند

استاندار استان مرکزی نیز در این نشست با اشاره به توانمندی های صنعتی، کشاورزی و گردشگری استان مرکزی گفت: استان مرکزی استانی توانمند و برخوردار است که نباید از رقابت بزرگ شکل گرفته در کشور برای جذب سرمایه گذاران جا بماند.

محمد حسین مقیمی افزود: امروز که باید سرمایه گذاران را دعوت به سرمایه گذاری در استان کنیم حواسمان باشد که استان های دیگر نیز این کار را با جدیت انجام می دهند و سرمایه گذار در استانی می رود که اولا سرمایه اش امنیت داشته باشد ثانیا فرش نرمتری زیر پایش پهن باشد.

وی ادامه داد: باید با ایجاد بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذاران و کاهش مدت زمان صدور مجوزها زمینه حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی را در استان فراهم کرد.

استاندار مرکزی گفت: بانک های استان باید برای جذب سرمایه  سرمایه گذاران در استان آماده شوند و این کار با اخذ معوقات بانکی از بدهکاران بانکی انکانپذیر است.

مقیمی اصلاح فضای کسب و کار را از دیگر ضروریات استان برشمرد و گفت: سازمان اقتصاد و دارایی باید جدی تر از قبل در این حوزه وارد شده و به حل مشکلات پیش روی این بخش بپردازد.

وی یادآور شد: امروز کسانی حاضرند در استان مرکزی دو میلیارد یورو سرمایه گذاری کنند که اگر محقق شود این سرمایه بیش از اعتبارات دولتی استان است.

بودجه سال 93 خوشبینانه و نفتی بسته شده است

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به بودجه سال 93 گفت: بودجه سال آینده بودجه ای خوشبینانه و مثل همیشه متکی به نفت است.

حسن آصفری ادامه داد: وقتی در کشور شعار اقتصاد مقاومتی را سرمی دهیم نباید بودجه کشور با اتکا به فروش 800 هزار بشکه نفت در روز بسته شود بلکه باید با احتمال این که این تحریم ها تا سالیان سال ادامه می یابد از بودجه نفتی دور شویم.

وی با تاکید بر ضرورت توجه دولت به تولیدات داخلی خارج از حوزه نفت گفت: توسعه پایدار کشور در گرو توجه به بخشهای دیگر تولیدی کشور است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در ادامه از بی توجهی صورت گرفته به مناطق کمتر توسعه یافته در بودجه امسال انتقاد کرد و گفت: علیرغم وجود توقعات بسیار در خصوص توجه دولت به مناطق کمتر توسعه یافته این نکته در بودجه سال آتی دیده نشده که جای بس تاسف دارد.

قوه قضائیه پیشگیری را مقدم بر مقابله بداند

آصفری در ادامه با اشاره به موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: ما معتقدیم باید با مفسدین اقتصادی و کسانی که با اقدامات خود چوب لای چرخ مردم می گذارند مقابله کرد اما برخی اقدامات قوه قضائیه در این رابطه اسباب نارضایتی مردم را باعث شده است.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: قوه قضائیه باید قبل از آنکه جرمی در این رابطه صورت بگیرد به میدان آمده و با تذکرات لازم مانع از وقوع جرم شود.

وی در ادامه خواستار حل مشکلات روستائیان با اوقاف و منابع طبیعی شد و تاکید کرد: عدم حل مشکلات این بخش بیکاری و مهاجرت روستائیان رابه دنبال دارد.

کد خبر 2209825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha