۲۱ دی ۱۳۹۲، ۹:۲۹

قربانلو خبر داد:

دستگیری 21 گروه شکارچی متخلف در پارک ملی توران بیارجمند/ 19 قبضه سلاح توقیف شد

دستگیری 21 گروه شکارچی متخلف در پارک ملی توران بیارجمند/ 19 قبضه سلاح توقیف شد

بیارجمند – خبرگزاری مهر: رئیس اداره پارک ملی توران بیارجمند شاهرود از دستگیری 21 گروه شکارچی متخلف طی 10 ماهه اخیر سالجاری در این منطقه خبر داد و گفت: 35 نفر متخلف به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر قربانلو شامگاه جمعه در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره پارک ملی توران بیارجمند شاهرود با اشاره به اینکه طی 10ماهه اخیر تعداد 21 گروه از شکارچیان متخلف را که اقدام به شکار غیر قانونی در این منطقه کردند شناسایی و دستگیر شدند، افزود: این افراد با تشکیل پرونده و جرائم متعلقه به محیط زیست تحویل مقامات قضایی شدند.

وی با بیان اینکه طی این مدت در ماموریت های متعدد تعداد 19 قبضه سلاح توقیف شده است تصریح کرد: چهار قبضه از این سلاح ها غیر مجاز بود.

 رئیس اداره پارک ملی توران بیارجمند شاهرود با اشاره به اینکه 35 نفر متخلف به مراجع قضایی تحویل داده شده اند، گفت: از این افراد 10 راس قوچ، میش، کل، بز و دو راس آهو، 130 قطعه کبک، یک قطعه مرغابی، یک بهله عقاب، دو سر خرگوش و هشت مورد تقلب ساخت و ساز غیر مجاز کشف شده است.

قربانلو در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر پیرامون جمع کل جرائم مربوط به ضرر و زیان وارده به محیط زیست هم اظهار داشت: کارشناسان خسارات وارده را 30 میلیون و سیصد هزار تومان برآورد کرده اند.

وی تصریح کرد: وسعت این طبیعت زیبا از آن همه ملت و حتی حیوانات است و خداوند آنرا به همه بندگانش هدیه کرده تا به نحو شایسته از آن استفاده کنند پس بجاست تا که همه ما در حفظ آن هدیه بکوشیم.   

رئیس اداره پارک ملی توران بیارجمند شاهرود در پایان با تقدیر از محیط بانان محیط زیست در پاسگاه های عباس آباد، دلبر، زمان آباد خارتوران، طرود  و مرکز اداره بیارجمند گفت: نقش رسانه برای فرهنگ سازی و آماده کردن بسترها برای حفظ محیط زیست بسیار حائز اهمیت است و طی سالهای اخیر اثرات آن بسیار مشهود بوده است.
 

کد خبر 2211657

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha