۲۱ دی ۱۳۹۲، ۱۶:۱۹

فراهانی خبر داد:

مسمومیت 35 نفر از شهروندان استان مرکزی با گاز منوكسيد كربن

مسمومیت 35 نفر از شهروندان استان مرکزی  با گاز منوكسيد كربن

اراک - خبرگزاری مهر: مديرحوادث و فوريتهاي پزشكي استان مركزي از مسمومیت 35 نفر از شهروندان با گاز منوكسيد كربن بر اثر بي احتياطي و عدم رعايت توصيه هاي ايمني خبر داد.

دکتر قنبر فراهانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در يك هفته گذشته متاسفانه 35 نفر در استان مركزي دچار مسموميت با گاز منوكسيد كربن شده اند كه از اين تعداد 82 درصدد مسموميت ها مربوط به شهر اراك بوده است.

وی با بیان اینکه اين آمار نسبت به هفته قبل آن  40 درصد افزايش داشته است اظهارداشت: توجه به استانداردها و نكات ايمني لازم در نصب دودكش آبگرمكن و بخاري هاي گازي مي تواند درصد مسموميت ها با گاز منوكسيد كربن را به طور قابل توجهي كاهش دهد.

دكتر فراهاني با بیان اینکه این افراد در اثر بی احتیاطی و عدم استفاده صحيح از وسايل گاز سوز و نصب صحيح دودكش دچار مسموميت شده اند اضافه کرد: با توجه به اينكه در روزهاي اخير دماي هوا به مقدار زيادي كاهش يافته است از همشهريان درخواست مي شود كه محل اتصال لوله هاي بخاري و آب گرمكن ها را مورد بازديد قرار دهند.

وی ادامه داد:  براي جلوگيري از نفوذ سرما به داخل منزل همه درها و پنجره ها را نبسته و يك راه ورودي كوچك را براي وارد شدن هواي تازه و اكسيژن به داخل منزل قرار دهند.

دكتر قنبر فراهاني همچنين يادآور شدند:در صورت مواجهه با مصدومان مسموميت با اين گاز خطرناك، سريعاً آنها را از محيط خارج كنيد، پس از خارج ساختن مصدوم از محيط آلوده، فوراً با اورژانس 115 تماس بگيريد، علائم حياتي مصدومان را كنترل كنيد و از باز بودن راه‌هاي هوايي مصدوم اطمينان حاصل نماييد.
 

کد خبر 2211919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha