۲۳ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۵۸

شاخص بورس تهران صعودی شد/ بازگشت به کانال 87 هزار واحد

شاخص بورس تهران صعودی شد/ بازگشت به کانال 87 هزار واحد

شاخص کل بورس تهران امروز در واکنش به انتشار اخبار امیدوارکننده در رساتای اجرای توافقات ژنو، روندی صعودی به خود گرفت و به کانال 87 هزار واحد بازگشت.

به گزارش خبرنگار مهر، بورس تهران که دیروز روز سختی را داشت، امروز در مدار صعودی قرار گرفت و شاخص کل بورس از کانال 85 هزار واحد به کانال 87 هزار واحد بازگشت.

این در حالی است که تحلیلگران و فعالان بازار سرمایه اخبار امیدوار کننده از مذاکرات ژنو را دلیل اصلی رشد شاخص و افزایش قیمت سهام شرکت های بورسی می دانند.

بورس تهران روز گذشته در پی افت 2 هزار واحدی روز تلخی را پشت سرگذاشته بود و طی روزهای اخیر کاهش 3 هزار و 500 واحدی را در شاخص تجربه کرده بود، امروز روندی مثبت به خود گرفت.

بر این اساس شاخص کل بورس امروز در پایان معاملات به عدد87 هزار و 112 واحد رسید که بیشترین تاثیر در افزایش شاخص را افزایش قیمت سهام شرکت های پالایشی، پتروشیمی، بانکی و خودرویی داشتند.

با رسیدن شاخص به رقم مذکور ارزش بازار سرمایه به 426 هزار میلیارد تومان رسید. 

همچنین شاخص فرابورس ایران با افزایش 26.3 واحدی در پایان معاملات روز جاری بر روی عدد 847.8 واحد ثابت شد. در جریان معاملات امروز فرابورس 159.6 میلیون اوراق به ارزش 1045.5 میلیارد ریال در 23 هزار و 139 دفعه داد و ستد شد.

کد خبر 2213701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha