۲ بهمن ۱۳۹۲، ۸:۲۴

خط گلزار و جشنواره استانی شعر و داستان استان مرکزی پایان یافت

خط گلزار و جشنواره استانی شعر و داستان استان مرکزی پایان یافت

اراک - خبرگزاری مهر: نخستین جشنواره هنرهای تجسمی خط گلزار و سومین جشنواره استانی شعر و داستان حوزه هنری استان مرکزی پایان یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، سرپرست حوزه هنری استان مرکزی شامگاه دوشنبه در حاشیه این مراسم اختتامیه به خبرنگار مهر گفت: در سومین جشنواره استانی شعر و داستان بیش از 200 اثر در بخش داستان و شعر به دبیرخانه رسیده که پس از داوری این آثار در نهایت تعداد 12 اثر در بخش شعر و 12 اثر در بخش داستان انتخاب شدند.

رضا میرزایی افزود: برگزیدگان دو بخش جشنواره در رده های سنی بزرگسالان و دانش آموزی معرفی شدند.

 وی گفت: داوران بخش شعر  عباس احمدی، حجت الله کرمی و کمال شفیعی بودند و در بخش داستان دکتر حری، مهدی مهدوی شجاعی و سامان عبدالرضایی آثار رسیده را ارزیابی کردند.

میرزایی ادامه داد: در این مراسم همچنین  از برگزیدگان نخستین جشنواره استانی نگارگری، تذهیب و گل و مرغ با رویکرد خط گلزار نیز تجلیل شد.

جشنواره خط گلزار به‌منظور حمایت از هنرهای اصیل ایرانی اسلامی

سرپرست حوزه هنری استان خاطرنشان کرد: جشنواره خط گلزار به‌منظور حمایت از هنرهای اصیل ایرانی اسلامی برای اولین بار است که برگزار می‌شود و امیدواریم در سال‌های آینده شاهد رشد بیش از پیش این هنر اصیل ایرانی و اسلامی باشیم.

میرزایی افزود: در این بخش 12 اثر نیز به دبیرخانه رسیده بود که پس از ارزیابی آثار با داوری حسین تنکابنی و استادتاکستانی  پنج اثر در دو بخش معرفی شدند.

برگزیدگان سومین جشنواره استانی شعر و داستان به شرح ذیل معرفی شدند.

بخش داستان رده سنی بزرگسال: در این بخش پنج برگزیده و پنج تقدیری معرفی شدند. رتبه اول تا پنجم به ترتیب پرستو علی عسگرنژاد، عطیه میرآقاجانی، مرتضی کریم پورف حامد طالبیان و فاطمه شفیعی بودند. تقدیری های این بخش مهدی علیمرادی، زینب عباسی، میلاد کیا، احمد انوشه و فاطمه خلیلی بودند. در این بخش از علی حسین زاده به طور ویژه تقدیر شد.

بخش داستان رده سنی دانش آموزی: در این بخش عاطفه ثمر بخش، صبا حسین آبادی و زهرا خنجینی برگزیده و از محمد چگینی تقدیر شد.

بخش شعر در رده سنی بزرگسالان  فائزه امینی، محمد زارعی، معصومه داوودآبادی، الهام عظیمی و علیرضا اطلاقی به ترتیب اول تا پنج شدند.

رده سنی دانش آموزی شبنم عالیخانی رتبه اول، محمود عسگری رتبه دوم و سجاد بادرستانی رتبه سوم را کسب کردند و از محمد ساری تقدیر شد.

برگزیدگان جشنواره خط گلزار نیز به شرح ذیل اعلام شدند.

در رشته نگارگری داوران هیچ اثری را حائز رتبه اول ندانستند و رتبه دوم مشترکا به لیلا خادمی عراقی و توران نراقی عراقی رسید و رتبه سوم را نیز میلاد رفیعی کسب کرد.

در بخش گل و مرغ نیز رتبه اول انتخاب نشد و رتبه دوم به عاطفه چراغی و رتبه سوم به خدیجه سعیدی رسید و فاطمه یزدان پزست، فاطمه آل طاهر، مهران رجبی ، امید خسروی و مهدیه امینی نیز در دو بخش تقدیر شدند.

کد خبر 2219016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha