۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۳:۲۳

در جلسه صالحی و نادری صورت گرفت؛

توافق برای برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی/ برپایی بخش بین‌الملل در ضلع جنوبی مصلی منتفی شد

توافق برای برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی/ برپایی بخش بین‌الملل در ضلع جنوبی مصلی منتفی شد

سیدعباس صالحی رئیس نمایشگاه کتاب تهران و اصغر نادری مدیرعامل مصلی بر سر برگزاری این نمایشگاه در سال 93 در مصلی به توافق رسیدند. همچنین بر اساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی نمایشگاه کتاب تهران، بخش بین‌الملل برخلاف سال قبل در ضلع جنوبی مصلی دایر نخواهد شد و به محل دو سال قبل در مصلی بازخواهد گشت.

محمد اللهیاری فومنی که هفته گذشته مراسم تودیع او از اداره کتاب برگزار شد، در گفتگویی با خبرنگار مهر، از بازگشت خود به مجموعه معاونت فرهنگی وزارت ارشاد به عنوان مشاور این معاونت و تصدی دو مسئولیت در این حوزه خبر داد و گفت: برابر گفتگویی که من با آقای صالحی (معاون فرهنگی وزیر ارشاد) داشتم، مقرر شد بنده در دو حوزه با معاونت فرهنگی وزارت ارشاد همکاری داشته باشم؛ یکی مسئول دبیرخانه دائمی هفته کتاب و دیگری معاون فرهنگی و اجرایی نمایشگاه کتاب تهران.

وی همچنین با اشاره به ابلاغ حکم مشاور معاونت فرهنگی وزارت ارشاد از سوی صالحی به خود، درباره اینکه آیا وی جایگزین همایون امیرزاده مشاور اجرایی معاونت فرهنگی شده است یا خیر؟ یادآور شد: بنده به عنوان مشاور در معاونت فرهنگی فعالیت خواهم کرد و طبیعی است آقای امیرزاده همچنان به عنوان مشاور اجرایی معاونت فرهنگی مشغول فعالیت است و در واقع امور اصلی حوزه معاونت همچنان بر عهده ایشان است.

اللهیاری که عضو شورای برنامه‌ریزی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز هست، از برگزاری جلسه مشترک سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد و رئیس نمایشگاه کتاب تهران و اصفر نادری مدیرعامل مصلی خبر داد و گفت: در این جلسه درباره برگزاری نمایشگاه کتاب در محل مصلی و مکان‌هایی از آن، که امکان برپایی این نمایشگاه در آنها وجود دارد، مذاکراتی صورت گرفت. بر اساس توافق، مقرر شد که امروز نمایندگانی از ستاد اجرایی نمایشگاه کتاب تهران، بازدیدی از محل مصلای تهران داشته باشند. ما پس از این بازدید، گزارشی به شورای برنامه‌ریزی نمایشگاه ارائه خواهیم کرد تا تصمیم نهایی برای جانمایی بخش‌های مختلف نمایشگاه کتاب تهران، اتخاذ شود.

وی همچنین در پاسخ به اینکه چه بخش‌هایی از مصللی برای برگزاری نمایشگاه کتاب در اختیار قرار خواهد گرفت؟ اعلام کرد: برابر نظر مدیریت مصلی، فضاهایی که سال گذشته در اختیار نمایشگاه کتاب تهران بوده است، شامل شبستان، قسمت‌های شمالی و جنوبی مصلی و نیز مصلای جنوبی (ضلع جنوبی خیابان شهید بهشتی) در اختیار نمایشگاه کتاب تهران خواهد بود.

همچنین به گفته وی، روز گذشته هم پنجمین جلسه شورای برنامه‌ریزی نمایشگاه کتاب تهران تشکیل شد و درباره بحث ثبت نام و مکان قرارگیری ناشران حوزه بین‌الملل این نمایشگاه، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در همین حال محمود آموزگار رئیس هیئت مدیره انجمن ناشران بین‌الملل و دیگر عضو شورای برنامه‌ریزی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره مصوبات اخیر این شورا در حوزه ناشران خارجی، گفت: مقرر شد که ثبت نام و مدیریت بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب سال آینده مشتمل بر حوزه کتاب‌های لاتین و عربی، به انجمن ناشران بین‌الملل واگذار شود.

همچنین به گفته وی، انجمن ناشران بین‌الملل به زودی زمان شروع ثبت نام و ضوابط حضور ناشران خارجی را در نمایشگاه سال آینده اعلام خواهد کرد.

آموزگار ضمن اعلام قطعی بودن برگزاری این نمایشگاه در مصلی علیرغم احتمال منتفی شدن برگزاری نمایشگاه مطبوعات در آن در سال جاری، درباره محل قرارگیری بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب نیز گفت: بخش بین‌الملل نمایشگاه قطعاً در قسمت جنوبی خیابان شهید بهشتی (مصلای جنوبی) نخواهد بود و این موضوع به روال دو دوره قبل برخواهد گشت و ناشران خارجی در مصلای اصلی حضور خواهند یافت.

کد خبر 2223303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha