۸ بهمن ۱۳۹۲، ۲۱:۱۲

عظیمی:

دفاتر کمیته امداد درهشت کشور خارجی راه اندازی شده است

دفاتر کمیته امداد درهشت کشور خارجی راه اندازی شده است

قزوین - خبرگزاری مهر: مدیرکل توسعه ارتباطات با ایرانیان و مجامع بین المللی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در حرکتی انسان دوستانه و برگرفته از آموزه های دینی برای فقرزدایی و انجام کارهای خیرخواهانه دفاتر کمیته امداد در هشت کشور خارجی راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عظیمی عصر سه شنبه در دیدار با استاندار قزوین که با حضور "گری لوئیس" نماینده هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در ایران برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره)، گفت: کمیته امداد یادگار ارزشمند و فراموش نشدنی امام راحل است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت و در مدت تاسیس خود توانسته خدمات موثری در بخش های فرهنگی، مالی و آموزشی به نیازمندان ارائه کند.

عظیمی بیان کرد: این نهاد انقلابی تاکنون خدمات بسیاری را برای حمایت از آسیب دیدگان، نیازمندان و کاهش پدیده فقر انجام داده و با نگاه انسان دوستانه فعالیتهای خود در خارج از مرزها هم گسترش داده است.

راه اندازی دفتر کمیته امداد در هشت کشور جهان

این مسئول یادآورشد: کمیته امداد امام خمینی به منظور کمک انسان دوستانه به نیازمندان سایر کشورهای جهان و انتقال تجربیات خود هم تاکنون موفق شده دفاتر این نهاد را در هشت کشور جهان از جمله سومالی، سوریه، لبنان، کومور، افغانستان، آذربایجان و تاجیکستان راه اندازی کند که تجربه موفقی است.

مدیرکل توسعه ارتباطات با ایرانیان و مجامع بین المللی کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: این نهاد مردمی همچنین در حال حاضر با 40 کشور جهان در بخش سازمان های خیریه دولتی و غیردولتی همکاری نزدیک دارد و تلاش می کند تا با انتقال تجربیات خود به سایر کشورها در زمینه حمایت از نیازمندان و فقرزدایی مشارکت کند.

عظیمی گفت: رسالت انسانی و اسلامی ما ایجاب کند، با کمک های مردمی، احساسات انسان دوستانه مردم ایران را به نیازمندان اقصی نقاط مختلف جهان منتقل کنیم و تسکین دهنده آلام آنها باشیم.

این مسئول افزود: در فعالیت های برون مرزی کمیته امداد امام(ره) تلاش می کنیم تا مواقع بحران ها و آسیب های مختلف که برای مردم جهان بویژه مسلمانان رخ می دهد پیام مهرورزی ملت ایران را به آسیب دیدگان برسانیم.

وی حضور نمایندگان سازمان ملل در استان قزوین را گامی در مسیر شناسایی مشکلات و پیدا کردن راهکارهای مشترک برای فقرزدایی و اجرای طرح های خیرخواهانه دانست و اظهارامیدواری کرد بتوان از ظرفیت اعتباری سازمان ملل برای اجرای طرحهای اشتغال، بهداشت و اسکان مددجویان کمیته امداد استفاده کرد.

نماینده سازمان ملل فردا چهارشنبه با روستائیان و تعدادی از مددجویان کمیته امداد امام خمینی قزوین دیدار و گفتگو خواهد کرد.

کد خبر 2223839

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha