۱۱ بهمن ۱۳۹۲، ۱۸:۵۵

هفته بیست و پنجم لیگ برتر؛

بازگشت پرسپولیس به کورس با انتقام از سپاهان/ شاگردان دایی سوم شدند

بازگشت پرسپولیس به کورس با انتقام از سپاهان/ شاگردان دایی سوم شدند

تیم فوتبال پرسپولیس با برتری برابر سپاهان انتقام دیدار بحث برانگیز دو تیم در دور رفت را گرفت و به جمع مدعیان قهرمانی لیگ برتر بازگشت. این پیروزی در شرایطی برای شاگردان علی دایی رقم خورد که تیم اصفهانی در میانه‌های نیمه اول با اخراج مهاجم خود 10 نفره شد و با وجود تلاشی که کرد نتوانست از شکست فرار کند و سه امتیاز حساس را از دست داد.

 به گزارش خبرنگار مهر، آخرین دیدار هفته بیست و پنجم رقابتهای لیگ برتر فوتبال را تیم‌های پرسپولیس و سپاهان اصفهان برگزار کردند. در این بازی که از ساعت 17 امروز جمعه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد تیم پرسپولیس با دو گل حریف خود را شکست داد. محمد عباس‌زاده در دقیقه 12 و حمیدرضا علی عسگری در دقیقه 18 گل‌های پرسپولیس را به ثمر رساندند.

دو تیم بازی را آرام و محتاط شروع کردند ولی پرسپولیس خیلی زودتر از آنچه که تصور می‌شد به گل رسید. سانتر محسن مسلمان از جناح چپ از روی سر فن‌دیک رد شد تا عباس‌زاده با یک پرش بلند توپ را درون دروازه رحمان احمدی جای دهد. این دومین گل متوالی عباس‌زاده برای سرخ‌پوشان پایتخت بود.

سپاهان خیلی زود برای جبران گل خورده دست به کار شد. ضربه ناگهانی حاج صفی در دقیقه 16 در حال ورود به دروازه پرسپولیس بود که نیلسون در دو مرحله این توپ را مهار کرد. عقربه‌های ساعت دقیقه 18 را نشان می‌داد که پرسپولیس به گل دوم خود رسید. اشتباه شجاع خلیل‌زاده در استپ با سینه یک توپ ساده، توپ را به پشت مدافعان سپاهان انداخت تا حمیدرضا علی‌عسگری با یک استارت انفجاری خود را زودتر از عقیلی به توپ برساند و دروازه سپاهان را باز کند.

سپاهان که از دریافت دو گل شوکه شده بود تلاش کرد به بازی برگردد ولی مهاجمان این تیم در زدن ضربات نهایی خوب کار نکردند. سومین شوک به سپاهان در دقیقه 37 وارد شد. مهدی شریفی با خطایی که روی بنگر مرتکب شد مستقیما از علیرضا فغانی کارت قرمز دریافت کرد و اخراج شد تا کار برای زردپوشان دشوارتر از قبل شود. بعد از این اتفاق بازی تا حدی از تب و تاب افتاد و در نهایت نیمه نخست با برتری دو بر صفر پرسپولیس خاتمه یافت.

کرانچار در شروع نیمه دوم محرم نویدکیا را به میدان فرستاد تا شاید با استفاده از پاس‌های این بازیکن شرایط را به سود خود تغییر دهد. در 15 دقیقه اول این نیمه تنها فرصتی که روی دروازه‌های دو تیم رخ داد به تک به تک شدن ماهینی با رحمان احمدی بر می‌گشت که درواز‌ه‌بان تیم سپاهان آن را مهار کرد. این دروازه‌بان در دقیقه 62 یک موقعیت دیگر را هم از خلعتبری گرفت تا فاصله دو تیم افزایش پیدا نکند.

پرسپولیس در دقیقه 80 بازی دست به یک ضد حمله خطرناک زد ولی ضربه مسلمان از کنار دروازه به بیرون رفت. در اواسط این نیمه بود که خلعتبری با شجاع خلیل‌زاده درگیر شد و برای دقایقی چندین بازیکن از دو تیم با یکدیگر به درگیری لفظی پرداختند. پرسپولیس در دقایق پایانی بازی بارها در ضد حملات صاحب موقعیت شد ولی از فرصت‌های خود استفاده لازم را نبرد. مهمترین موقعیت این تیم شوت حقیقی بود که با فاصله اندکی از کنار تیر عمودی دروازه حریف به بیرون رفت تا در نهایت این دیدار را با همان دو گل به سود خود پایان داد.

پرسپولیس با این برد 44 امتیازی شد و به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به نفت تهران در رده سوم جدول رده‌‎بندی ایستاد. سپاهان هم با 43 امتیاز در مکان پنجم قرار گرفت.

کد خبر 2225572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha