۲۶ بهمن ۱۳۹۲، ۹:۴۱

از ابتدای امسال تاکنون/

70 وقف جدید در خراسان شمالی ثبت شد

70 وقف جدید در خراسان شمالی ثبت شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 70 فقره وقف جدید در شهرستان های مختلف این استان به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام سیف الله سهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از  ابتدای امسال تاکنون 70 فقره وقف جدید در خراسان شمالی به ثبت رسیده که بیش از نیمی از این موقوفات با نیت کمک به مستمندان و احداث حوزه های علمیه و مجتمع های قرآنی وقف شده اند.

به گفته وی مابقی موقوفات امسال نیز در بخش های روضه سیدالشهدا(ع)، بهداشت و درمان، آموزشی و... به ثبت رسیده اند.

حجت الاسلام سهرابی اضافه کرد: اکنون در خراسان شمالی افزون بر چهار هزار و 400 موقوفه شامل موقوفات مسکونی، تجاری و زمین های مزروعی با بیش از هشت هزار و 450 رقبه ثبت شده وجود دارد.

وی عنوان کرد: با این وجود در حال حاضر بیش از 65 درصد موقوفات این استان وقف روضه سیدالشهدا(ع) هستند و در این زمینه لزوم هدایت درست موقوفات بیش از پیش احساس می شود.

حجت‌الاسلام سهرابی اضافه کرد: در گذشته و در برخی از مقاطع تاریخی دشمنان اسلام و شیعه سعی می کردند عزاداری امام حسین(ع) را تعطیل و یا کمرنگ کنند به همین دلیل نیز مومنان بیشتر موقوفات خود را در زمینه روضه سیدالهشدا(ع) اجرا می کردند اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به برکت حکومت اسلامی، علاوه بر موقوفه‌ها، مردم نیز خود به برگزاری مراسم های عزاداری سید و سرور شهیدان، امام حسین(ع) اهتمام دارند و به همین دلیل نیز می باید موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه هدایت شوند.

به گفته وی اکنون در خراسان شمالی کمک به مستمندان، احداث حوزه های علمیه و مجتمع های قرآنی و وقف در زمینه درمان از نیازهای این استان محسوب می‌شوند.

حجت الاسلام سهرابی همچنین بر اجرای موقوفات دسته جمعی در خراسان شمالی نیز تاکید کرد و گفت: وقف دسته جمعی باید به گونه‌ای باشد که با استفاده از عواید آن بتوان اقدام به احداث اماکنی چون درمانگاه و بیمارستان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار داشت: در این راستا نشست‌هایی با مدیران حوزه‌های علمیه، حوزه‌های فرهنگی و ائمه جمعه برگزار شده و همچنین با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان، رایزنی با ائمه جماعات و روحانیان طرح های هجرت در زمینه فرهنگ سازی وقف و هدایت آن بر اساس نیازهای جامعه انجام شده است.

کد خبر 2236107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha