۶ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۳۰

براتیان:

فرسودگی گردشگاه باباامان در بجنورد فاجعه است

فرسودگی گردشگاه باباامان در بجنورد فاجعه است

بجنورد- خبرگزاری مهر: شهردار بجنورد با بیان این که بیش از 90 درصد گردشگاه باباامان فرسوده است، گفت: فرسودگی مبلمان پارکی بابامان بجنورد در حد فاجعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله براتیان صبح سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته درختکاری به وضعیت گردشگاه باباامان بجنورد، یکی از قدیمی ترین پارک های گردشگری ایران واقع در 10 کیلومتری جاده بجنورد- مشهد پرداخت و اظهار کرد که بیش از 90 درصد مبلمان پارکی و زیرساخت‌های باباامان فرسوده بوده و نیاز به بازسازی دارد.

وی این فرسودگی را در حد فاجعه دانست و افزود: برای نجات این گردشگاه ملی، شهرداری بجنورد دو برنامه اصلاح مبلمان و رفع فرسودگی و نوسازی بوستان و نیز بازسازی امامزاده سید اسماعیل(ع) که در داخل محوطه تفریحی باباامان قرار گرفته را در دستور کار قرار داده است.

براتیان اضافه کرد: بقعه متبرک این امامزاده بازسازی و نوسازی شده و علاوه بر این با احداث شبستان، این محل به مکانی برای برگزاری برنامه های مذهبی و فرهنگی بدل می‌شود.

به گفته وی همچنین به مناسبت هفته درختکاری جشن درختکاری نیز روز پانزدهم اسفند ماه با حضور مردم و مسئولان در محل این گردشگاه برگزار می شود.

شهردار بجنورد در ادامه به فعالیت‌های این نهاد در راستای توسعه فضای سبز شهری و کمربند سبز مرکز استان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: در این زمینه با بهبود نسبی شرایط جوی شهرداری بجنورد کاشت 50 هزار اصله نهال درختان مثمر و غیرمثمر را در کمربند سبز و سطح شهر آغاز کرده است.

براتیان عنوان کرد: اکنون 900 هکتار کمربند فضای سبز در اطراف شهر بجنورد در قالب بوستان های باباامان، بش قارداش، پارک‌های خطی هجرت و نیایش و همچنین پارک‌های جنگلی جاوید، دوبرار و باباموسی وجود دارد و 100 هکتار دیگر نیز در پارک جاوید و بوستان بش قارداش در دست احداث است.

وی همچنین توزیع 10 هزار اصله نهال رایگان در بین شهروندان را از دیگر برنامه های شهرداری بجنورد در هفته درختکاری ذکر و اظهار کرد: این نهال ها در پارک های شهربازی، آفرینش و پارک شهر بجنورد توزیع می شود.

به گفته براتیان اکنون سرانه فضای سبز شهری در بجنورد 10.5 مترمربع به ازای هر نفر است در حالی که میانگین کشوری در این زمینه با توجه به شهرهای مختلف بین هفت تا 12 مترمربع در نظر گرفته شده است.

براتیان اظهار امیدواری کرد که در دو سال آینده با اجرای برنامه های توسعه فضای سبز و کمربند سبز شهر بجنورد، سرانه فضای سبز در این شهر به حدود 12 مترمربع افزایش یابد.

وی زیباسازی مقبره شهدای بجنورد با استفاده از پنج هزار گلدان گل در ایام نوروز، پاکسازی معابر و جمع آوری تمامی نخاله های ساختمانی از سطح شهر، نصب المان های نوروزی در میادین اصلی و ... را برخی دیگر از اقدامات شهرداری بجنورد برای استقبال از بهار عنوان کرد.

کد خبر 2243893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha