۱۲ مهر ۱۳۹۳، ۱۳:۲۱

حسني:

شوقان در لیست مناطق گردشگری خراسان شمالی قرار گیرد

شوقان در لیست مناطق گردشگری خراسان شمالی قرار گیرد

جاجرم - خبرگزاری مهر: شهردار شوقان گفت: اين شهر تازه تاسيس در خر اسان شمالی که از مناطق تفریحی و گردشگري زيبايي برخوردار است برای شناخت بیشتر مردم و گردشگران نیازمند معرفی و انجام کار فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسين حسني پیش از ظهر شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: به رغم اینکه شوقان يكي از شهرهاي تازه تاسيس شهرستان جاجرم در خراسان شمالي، داراري جاذبه هاي گردشگري بسيارخوبی است اما هنوز مردم استان و به ویژه گردشگران، با این مناطق آشنا نیستند.

وي افزود: اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردگشري خراسان شمالي باید جاذبه هاي گردشگري اين شهر را به مردم معرفي كند، چرا که در صورت شناخت مردم و گردشگران از این مناطق، شوقان به يكي از مناطق نمونه گردشگري استان تبديل خواهد شد.

به گفته حسني قلعه باستاني كفشدوزك يا كلاهدوزك، غار گنج كو، غار امن و... از جمله حاذبه هاي تفريحي اين شهر به شمار مي رود.

وي با اشاره به اينكه سرچشمه شوقان نیز يكي دیگر از نقاط گردشگري استان به شمار مي رود تصريح كرد: اين مكان فضاي مناسبي براي مسافران و گردشگرانی است که به خراسان شمالی سفر می کنند.

حسنی شرایط بسیار خوب آب و هوایی و شرایط اجتماعی این منطقه را از دلایل مهم جذب گردشگر به این نقطه گردشگری استان عنوان کرد و گفت: وجود آرامش و نبود تخلفاتي از قبيل سرقت، نزاع دسته جمعي و... تاكنون در اين نقطه گردشگري مشاهده نشده و اين موضوع  به جذب هرچه بيشتر مسافران و گردشگران کمک می کند.

شهردار شوقان اضافه كرد: اگر اداره كل ميراث فرهنگي استان در تكميل فضاي سرچشمه شوقان با شهرداري اين شهر مساعدت داشته باشد گردشگران اين منطقه نيز همانند ساير مناطق معروف استان افزايش خواهد يافت.

اين مسئول افزود: باید برای رفع مشکلات این شهر، اعتبارات لازم جهت تكميل رستوران سرچشمه شوقان تخصيص يابد تا زمینه درآمد زایی و رفاه حال گردشگران نیز فراهم شود.

شهردار شوقان در ادامه این نشست خبري با اشاره به مشكلات موجود در اين شهر تازه تاسيس اظهار داشت: امكانات ضعيف آتش نشاني شوقان، نبود امكانات پزشكي و درمانگاه شبانه روزي، تخريبي بودن 70 درصد مدارس اين شهر، آسفالت نبودن خيابان هاي اين شهر، نبود امكانات ورزشي در اين شهر و... برخي از مشكلات موجود در شوقان، مساعدت تمامي دستگاه هاي اجرايي را مي طلبد.

حسني با اشاره به اينكه مطالبات يك ميليارد و 200 ميليون تومانی شهرداري شوقان  از دستگاه هاي اجرايي گفت: اگر اين مطالبات پرداخت شود برخي از مشكلات اين شهر ساماندهي خواهد شد.

وي در مورد بدهی های یک میلیارد تومانی شهرداری شوقان به نهادهاي خصوصي، ادارات دولتي، سازمان شهرداري و ... اظهار كرد: با برنامه ريزي هاي انجام شده در اين شهرداري و مساعدت اعضاي شوراي شهر، 70 درصد بدهي های فوق پرداخت و 36 فقره چك برگشتي این شهرداری از ادارات یاد شده پس گرفته شد.

اين مسئول در خصوص خريد قير به منظور آسفالت معابر و خيابان هاي اين شهر توضيح داد: طي جلساتي استاندار خراسان شمالي 150 ميليون تومان اعتبار به اين موضوع اختصاص داده كه متاسفانه هنوز يك درصد آن هم محقق نشده است.

وي از استاندار و مسئولين استاني و شهرستاني خواست تا در راستاي رفع مشكلات شهر شوقان با اين شهرداري مساعدت هاي لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، شوقان از شهرهای استان خراسان شمالی است که در فاصله 64 کیلومتری شهر بجنورد قرار گرفته و دارای سه هزار نفر جمعیت است.

امامزاده اسماعیل، غار گنج‌کوه، بنیزو پایین و بنیزو بالا، کلاته قاجار، سر آسیاب بام، کلاته ریزی جغدی، قز لر قلعه، پای پیر و سرچشمه شوقان ازمناطق دیدنی و گردشگری این شهر محسوب می شوند.

 

کد خبر 2383168

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha