۱۰ اسفند ۱۳۹۲، ۱۱:۲۵

در سال آينده/

عوارض شهرداری بجنورد 25 درصد افزایش می‌یابد

عوارض شهرداری بجنورد 25 درصد افزایش می‌یابد

بجنورد - خبرگزاری مهر: شهردار بجنورد گفت: در لایحه بودجه سال آینده شهرداری بجنورد عوارض شهری به نسبت امسال به طور میانگین حدود 25 درصد بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، روح‌الله براتیان صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به لایحه بودجه سال آینده شهرداری بجنورد، اظهار کرد: لایحه بودجه این نهاد برای سال 93 به مبلغ 120 میلیارد تومان به شورای اسلامی شهر بجنورد ارائه شده است.

وی با بیان این که در تنظیم این لایحه به مسائل درآمدی و هزینه ای شهرداری بجنورد توجه ویژه‌ای شده است، تصریح کرد: مبلغ پیشنهادی برای بودجه این نهاد در سال آینده به نسبت بودجه امسال 70 درصد افزایش یافته اما بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، تحقق این بودجه به نسبت بودجه سال 92 شهرداری بیشتر خواهد بود.

به گفته براتیان بودجه سال 92 شهرداری بجنورد 70 میلیارد تومان بود اما تاکنون تنها 41 درصد این بودجه محقق شده اگر چه که پیش بینی می شود این تحقق در اسفند ماه امسال و سه ماهه نخست سال آینده افزایش یابد.

وی اضافه کرد: در بودجه سال آینده سهم اعتبارات عمرانی 72 درصد و سهم اعتبارات اجرایی شهرداری بجنورد 28 درصد است.

براتیان با اشاره به این که در لایحه بودجه امسال شهرداری بجنورد شاخص هایی نظیر وسعت مناطق، جمعیت، میزان برخورداری از زیرساخت های شهری و ... در نظر گرفته شده است، افزود: بر این اساس بعضی از ردیف های تخصیص داده شده در بودجه نظیر بودجه شهرداری مهر بیش از 300 درصد به نسبت بودجه امسال افزایش یافته است.

به گفته وی در لایحه بودجه سال آینده شهرداری بجنورد، بودجه شهرداری منطقه یک 12.3 میلیارد تومان، منطقه دو 14.8 میلیارد تومان و بودجه شهرداری مهر 9.5 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

براتیان با بیان این که بودجه عمرانی سال 93 شهرداری بجنورد به تفکیک مناطق و به صورت محله ای اختصاص داده شده است، عنوان کرد: احداث فضای سبز، طرح های کاهش ترافیک، آسفالت معابر عمومی، آزادسازی معابر عمومی و ... برخی از طرح های عمرانی شهرداری بجنورد در سال آینده محسوب می شوند.

شهردار بجنورد در مورد میزان عوارض شهرداری مرکز خراسان شمالی در سال آینده نیز افزود: در لایحه بودجه سال آینده شهرداری بجنورد عوارض شهری به نسبت امسال به طور میانگین حدود 25 درصد بیشتر می شود.

به گفته وی لایحه بودجه سال 93 شهرداری بجنورد پس از تصویب در شورای اسلامی به تایید فرمانداری می رسد و پس از آن قابلیت اجرایی خواهد داشت.

کد خبر 2246368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha