۲۸ دی ۱۳۹۳، ۹:۲۹

براتیان:

اخذ تاییدیه شروع به کار ساخت و ساز الزامی شد/ تخفیفات ویژه دهه فجر

اخذ تاییدیه شروع به کار ساخت و ساز الزامی شد/ تخفیفات ویژه دهه فجر

بجنورد - شهردار بجنورد گفت: اخذ تاییدیه از سوی مالکان واحدهای ساختمانی قبل از انجام هرگونه ساخت و ساز، از شهرداری الزامی است.

روح الله براتیان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: پیش از این، دریافت تأییدیه شروع به کار ساختمان سازی در بجنورد اجباری نبود ولی از این پس، افرادی که قصد ساخت و ساز داشته باشند ملزم به دریافت این تاییدیه از شهرداری هستند.

وی اظهار داشت: مالکان موظف هستند قبل از دریافت این تاییدیه ساختمان قدیمی خود را تخریب یا عقب نشینی لازم را انجام  و نخاله های آن را از محل جمع آوری و پاک سازی کنند.

براتیان تصریح کرد: مالکانی که  تاکنون اقدام به ساخت و ساز کرده اما ساختمان قدیمی آنان همچنان باقی مانده است مکلفند در مهلت ۱۰ روزه نسبت به تخریب آن اقدام کنند، در غیر این صورت شهرداری راسا اقدام به تخریب ساختمان قدیمی خواهد کرد و مالکان ساختمان باید جریمه آن را بپردازند.

شهردار بجنورد درباره جمع آوری نخاله های ساختمانی نیز بیان داشت: مالکان باید مصالح ساختمانی خود را به داخل محوطه ساخت و ساز انتقال دهند و اگر مواردی در معابر دیده شود، مهلت یک روزه ای داده می شود تا نسبت به جمع آوری آن اقدام کنند.  

تخفیفات ویژه عوارض ساختمانی به مناسبت دهه فجر

وی همچنین از تخفیف در عوارض صدور پروانه ساختمانی در بجنورد به مناسبت دهه فجر امسال خبرداد و گفت: در پی پیشنهاد شهرداری بمنظور تشویق شهروندان به ساخت وساز و بر اساس موافقت شورای اسلامی شهر برای عوارض صدور پروانه ساختمانی در این شهر تخفیفات ویژه ای به مناسبت سی و شمشین بهار شکوهمند انقلاب اسلامی اعمال می‌شود.

براتیان اظهار کرد: بر اساس این مصوبه عوارض صدور پروانه تا ۱۰۰ میلیون تومان از ۲۰ درصد تخفیف و از ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان، ۱۵ درصد تخفیف بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: شهروندان می توانند از ۱۲ تا ۳۰ بهمن سال‌جاری برای صدور پروانه ساختمانی  به شهرداری‌های سه منطقه بجنورد مراجعه و از تخفیف ویژه این ایام برخوردار شوند.

شهردار بجنورد همچنین از تخفیف ۱۵ درصدی در حق بیمه دریافت پروانه ساختمانی در این ایام برای مالکان ساختمان خبرداد و گفت: این تخفیف مشمول شهروندانی خواهد بود که اقدام به اخذ پروانه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهر ۲۱۰ هزار نفری بجنورد از سوی سه شهرداری منطقه یک، دو و شهرداری مهر اداره می شود.

کد خبر 2467026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha