۲۲ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۰۰

براتیان:

خندق های اطراف شهر بجنورد نیازمند ساماندهی و بهسازی است

خندق های اطراف شهر بجنورد نیازمند ساماندهی و بهسازی است

بجنورد - خبرگزاری مهر: شهردار بجنورد گفت: خندق های اطراف شهر بجنورد نیازمند ساماندهی و بهسازی است.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله براتیان صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: طول خندق های اطراف شهر بجنورد جمعا 14 کیلومتر است که تاکنون 30 درصد آن بهسازی شده است.

وی اظهار داشت: 11.5 کیلومتر باقی مانده این خندق ها نیازمند بهسازی و ساماندهی است که 2.5 کیلومتر آن توسط شهرداری بهسازی شده است.

براتیان تصریح کرد: بهسازی مسیر سیلاب های شهری بر اساس قوانین جاری در حوزه شرکت آب منطقه ای استان است و این شرکت باید نسبت به بهسازی این مسیر اقدام کند.

شهردار بجنورد با تاکید بر اینکه این گونه اقدامات در چارچوب وظایف شهرداری نیست اظهار داشت: به رغم اینکه شهرداری دستگاهی خدمات رسان و انجام این امور در حیطه وظایف قانونی آن نیست اما شهرداری بجنورد کار ساماندهی مسیل این خندق را انجام داده است.

براتیان بیان داشت: وجود این خندق ها در اطراف شهر  معظلاتی بهداشتی از جمله ریختن زباله توسط شهروندان، جمع شدن حشرات و حیوانات موذی و مشکلات متعدد دیگری را برای شهروندان ایجاد کرده است.

شهردار افزود: سازمان آب منطقه ای باید بهسازی و ساماندهی کف و دیوار این خندق را انجام دهد تا  شهرداری با احداث پارک و ایجاد فضای سبز  نسبت به زیبا سازی اطراف آن اقدام کند.

براتیان تصریح کرد: مجموعه پارک آفرینش، پارک هجرت، اروند در محدوده پل منطقه، صادقیه، میدان بار، پارک نیایش نمونه ازخندق اطراف شهر است که شهرداری با تملک املاک زمین های اطراف آن  حریم و محدوده خندق ها را  به نحو مطلوبی بازسازی و بهسازی کرده است.

شهردار افزود: خندق محدوده کال پسته به طول چهار کیلومتر است که دو کیلومتر آن از محل میدان بار تا ضلع شمال درب فرودگاه از سوی شهرداری بازسازی و بهسازی شده  و 50 درصد باقی مانده آن نیاز به بهسازی دارد .

براتیان افزود: کال حاشیه روستای ملکش نیز به طول 9.25 کیلومتر از تقاطع قیام تا پل فردوسی  بهسازی شده است.

وی تصریح کرد: بهسازی این مسیر خندق ها نیازمند 50 میلیارد ریال اعتبار است که از عهده شهرداری خارج است و باید سازمان آب منطقه ای  نسبت به بهسازی آن اقدام کند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهر بجنورد با 210 هزار نفر جمعیت از سوی دو شهرداری منطقه یک و دو و شهرداری مهر اداره می شود.

کد خبر 2388744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha