۲۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۳۲

براتیان :

المان چارق دوز خراسان شمالی در ورودی بازارچه کفاشان نصب می شود

المان چارق دوز خراسان شمالی در ورودی بازارچه کفاشان نصب می شود

بجنورد - شهردار بجنورد از نصب المان دوز خراسان شمالی در ورودی بازارچه کفاشان این شهر خبرداد.

روح الله براتیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نصب المان های بومی و فرهنگی در نقاط مختلف شهر افزود: این اقدام در راستای ترویج و گسترش فرهنگ، آداب و سنن و معرفی شهر بجنورد انجام می شود.

وی اظهار داشت: یکی از صنایع دستی استان چارق دوزی است که باید این هنر به تمامی شهرهای کشور شناسانده و زمینه جذب گردشگر در بجنورد فراهم شود.

براتیان افزود: در اجرای این تصمیم استاد حسین علی محمد زاده هنرمند و پیشکسوت چارق دوز خراسان شمالی با میز کار آن، در محل بازارچه کفاشان در میدان شهید بجنورد که یکی از قدیمی ترین بازاهای بجنورد است نصب خواهد شد.

شهردار بیان داشت: در سایر نقاط و خیابانهای شهر نیز برنامه ریزی شده تا متناسب با نام و فرهنگ آن محل المان و نماد مناسب نصب شود.

وی افزود: برای ساخت المان بومی محلی نیز در ورودی کوچه گرمه ای، شهرداری بجنورد پذیرای طرحهای مختلف از تمامی هنرمندان استان است.

براتیان همچنین با اشاره به اینکه سردیس مشاهیر استان در خیابانهای اصلی این شهر نصب می شود افزود: تاکنو ن سردیس علامه علی اکبر دهخدا در خیابان دهخدا، شهید آیت الله مدرس در کمربندی مدرس نصب شده و سردیس حکیم خیام و شهید صیاد شیرازی نیز بزودی نصب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهر ۲۱۰ هزار نفری بجنورد از سوی سه شهرداری منطقه یک، دو و شهرداری مهر اداره می شود.

کد خبر 2445036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha