۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۳۵

شهردار بجنورد عنوان کرد:

همزمان با روزدرختکاری توتستان ۸ هکتاری دربجنورد افتتاح می‌شود

همزمان با روزدرختکاری توتستان ۸ هکتاری دربجنورد افتتاح می‌شود

بجنورد - شهردار بجنورد از افتتاح توتستان هشت هکتاری همزمان با روز درختکاری در این شهر خبر داد.

روح الله براتیان در گفتگو با خبرنگار مهر با تشریح برنامه‌های روز درختکاری گفت: شهرداری بجنورد همه ساله در پانزدهم اسفندماه روز درختکاری، برنامه‌های متنوعی را اجرایی می‌کند و برای سال جاری نیز برنامه‌های مختلفی از جمله افتتاح چندین طرح را در دستور کار خود دارد.

وی از افتتاح توتستان هشت هکتاری شهرداری بجنورد خبر داد و افزود: این توتستان در حاشیه کمربند شمالی شهرستان بجنورد برای استفاده رایگان مردم از توت این توتستان افتتاح می‌شود.

براتیان اظهار کرد: افتتاح نمایشگاه عرضه گل و گیاه زینتی با مشارکت بخش خصوصی در شهربازی، افتتاح بزرگ‌ترین آکواریوم طبیعی شمال شرق در بجنورد، افتتاح گلخانه هزار و ۶۰۰ متر مربعی، توزیع ۱۰ هزار اصله نهال رایگان بین شهروندان در سه پارک و ... از جمله برنامه‌های شهرداری بجنورد در روز درختکاری است.

وی با بیان اینکه امسال برنامه روز درختکاری در اراضی پلنگ دره اجرا می‌شود، گفت: شهرداری بجنورد در نظر دارد تا با مشارکت بخش خصوصی پلنگ دره را به مکانی گردشگری در شهرستان بجنورد تبدیل کند.

براتیان همچنین با اشاره به برنامه‌های شهرداری برای بزرگ‌ترین نمایشگاه گل و گیاه زینتی شمال شرق کشور در بجنورد افزود: شهرداری بجنورد در گذشته در زمینی کمتر از هزار مترمربع گل تولید می‌کرد و مجبور به واردات گل از سایر استان‌ها بود؛ اما خوشبختانه هم اکنون با اقدامات موثر به خودکفایی در بخش گل و گیاه رسیده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون شهرداری بجنورد با افتتاح بزرگ‌ترین نمایشگاه گل و گیاه زینتی شمال شرق کشور از ابتدای امسال تاکنون پنج میلیون گل و یک میلیون نهال تولید کرده است که علاوه بر خودکفایی، گل و نهال خود را به استان‌های تهران، تبریز و اصفهان صادر می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهر ۲۱۰ هزار نفری بجنورد مرکز استان خراسان شمال هم اکنون از سوی سه شهرداری منطقه یک، دو و شهرداری مهر زیر نظر شهرداری مرکزی اداره می‌شود.

کد خبر 3568418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha