۱۶ آذر ۱۳۹۳، ۹:۳۳

براتیان:

معابر و پیاده روهای شهر بجنورد ساماندهی و بهسازی می شود

معابر و پیاده روهای شهر بجنورد ساماندهی و بهسازی می شود

بجنورد - شهردار بجنورد از ساماندهی و بهسازی معابر و پیاده روهای این شهر در راستای اجرای فاز اول نهضت موزائیک فرش پیاده روها خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله براتیان صبح یکشنبه در حاشیه بازدید از طرح های عمرانی شهر بجنورد به خبرنگاران گفت: در فاز اول ساماندهی و بهسازی معابر و پیاده رو های شهر، ۵۰ هزار مترمربع از معابر با  مبلمان شهری مناسب سازی می شود.

وی اظهارداشت: تاکنون از این مقدار ۹۳ درصد آن بهسازی و موزاییک فرش شده است.

براتیان با بیان اینکه تلاش می شود در چهار سال دوره خدمت در شهرداری، تمامی معابر و پیاده رو های شهر بهسازی شود افزود: در حال حاضر ۱۳ هزار مترمربع از پیاده روهای خیابان طالقانی که محدوده منطقه یک شهری است موزاییک شده است.

وی بیان داشت: در محدوده شهرداری منطقه دو نیز تاکنون ۲۴ هزار مترمربع و در منطقه شهرداری مهر دو هزار مترمربع از پیاده روهای شهر موزائیک شده و کار شش هزار ۵۰۰ متر مربع از پیاده روها نیز در دست انجام است.

شهردار بجنورد تصریح کرد: استراتژی شهرداری در ساماندهی و بهسازی مبلمان شهری، ایمنی، حمل و نقل و زیبا شناختی است.

وی در توضیح این مطلب اظهار داشت: اگر زمینه ای فراهم شود تا مردم در انجام کارهای روزمره به جای تردد با خودرو تمایل به استفاده از پیاده روها داشته باشند، عبور از پیاده روها بتواند در ایجاد روحیه نشاط و شادابی و کاهش ترافیک تاثیر گذار باشد.

براتیان افزود: رویکرد شهرداری در ساخت پیاده روها، شهرسازی انسان محوراست و ما در محدوده پیاده رو ها نیمکت های جدیدی را طراحی کرده ایم تا افراد سالخورده و سالمندان در هنگام خستگی، زمانی را به استراحت اختصاص دهند.

وی در ادامه اظهار داشت: جانمایی سطل های زباله های مناسب و کم حجم که زیبایی منظر شهر ی را برهم نزند، ایجاد روشنایی و طراحی کفپوش پیاده روها با رنگها و طرحهای مختلف، جلوه ای از زیبا سازی منظر شهری است.

شهردار بجنورد افزود: در این راستا رنگ آمیزی دیوارهای خیابان طالقانی و امام خمینی(ره) نیز به عنوان پرترددترین خیابان های شهر با رنگ سبز که تاثیر مستقیم بر احساس آرامش دارد انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهر ۲۱۰ هزار نفری بجنورد هم اکنون از سوی سه شهرداری منطقه یک، منطقه دو و شهرداری مهر زیر نظر شهرداری مرکزی اداره می شود.

کد خبر 2437442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha