۷ بهمن ۱۳۹۴، ۸:۳۲

شهردار بجنورد:

رفع عقب ماندگی های شهرداری نیازمند جسارت مدیریتی است

رفع عقب ماندگی های شهرداری نیازمند جسارت مدیریتی است

بجنورد - شهردار بجنورد گفت: عقب ماندگی های شهرداری‌ها به خصوص شهرداری بجنورد به حدی بالا است که برای رفع آن باید جسارت‌ مدیریتی داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله براتیان شب گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی مشکلات شهرداری‌ها افزود: تعیین تکلیف اعضای شورای چناران شهر، نبود طرح جامع شهری و نبود ماشین آلات مورد نیاز در چناران شهر از مهم‌ترین مشکلاتی است که خدمت رسانی به مردم این شهر را با مشکل مواجه کرده است.

وی گفت: شرح وظایف در شهرداری‌ها نسبت به سایر ادارت گسترده و متفاوت‌تر است.

براتیان اظهار کرد: اگر شهرداری‌ها اعتباراتی هم نداشته باشند، اما نمی‌توانند فعالیت و خدمت رسانی خود به شهروندان را تعطیل کنند.

وی تاکید کرد: بر این اساس نگاه به شهرداری‌ها نسبت به سایر دستگاه‌های اجرایی باید ویژه و به صورت خاص باشد.

براتیان با اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی شهرداری‌ها گفت: اگر حمایت‌های استانداری خراسان شمالی در کمیسیون ماده پنج نبود شهرداری‌های مرکزاستان تعطیل می‌شدند.

شهردار بجنورد تصریح کرد: عقب ماندگی در شهرداری‌ها به خصوص شهرداری بجنورد به حدی بالا است که به ناچار برخی از امور باید با جسارت‌های مدیریتی انجام شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های شهرداری بجنورد در حوزه فضاسازی شهری نیز گفت: با توجه به اینکه زندگی‌های امروزی بیشتر آپارتمانی است باید فضاهای با نشاط و سبز برای تفریح و آرامش شهروندان آماده شود.

براتیان همچنین با اشاره به تعهد هزینه‌ها در شهرداری افزود: امسال کمتر از۶۰بودجه شهرداری‌ها وصول شد که باید در بودجه سال آینده ردیف اعتباری برای بحث توسعه و عمران شهری پیش بینی شود.

به گفته وی هنوزاعتبارات سفر دولت یازدهم به خراسان شمالی به شهرداری‌های استان ابلاغ نشده است.

وی اظهار کرد: در سفر مقام معظم رهبری نیز به امید اینکه اعتباراتی به شهرداری تخصیص داده می‌شود برخی پروژه‌ها پیش برده شد.

براتیان همچنین بر تعیین تکلیف ماده ۱۸۰ در شهرداری‌ها تاکید کرد.

وی افزود: برای رفع مشکلات شهرداری‌ها و کاهش هزینه‌های تحمیل شده باید سازمان‌های خدمات رسان استان با شهرداری‌ها هماهنگ باشند.

شهردار بجنورد گفت: شهرداری بجنورد با بحران نیرو مواجه است و از سال ۷۸ تاکنون یک هزار و۴۰۰ نیرو در شهرداری جذب شده است.

 به گزارش خبرنگار مهر، شهر ۲۱۰ هزار نفری بجنورد هم اکنون از سوی سه شهرداری مهر، منطقه یک و منطقه ۲ زیر نظر شهرداری مرکزی اداره می شود.

کد خبر 3034857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha