۳۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۳:۰۴

براتیان:

سردیس مشاهیر خراسان شمالی در خیابان های بجنورد نصب می شود

سردیس مشاهیر خراسان شمالی در خیابان های بجنورد نصب می شود

بجنورد- خبرگزاری مهر: شهردار بجنورد گفت: به زودی سردیس مشاهیر خراسان شمالی در خیابان های بجنورد که پیش تر به نام این مشاهیر نام گذاری شده اند، نصب می شود.

روح الله براتیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به این که خیابانهای شهر بجنورد با سردیس مشاهیر نمادین خواهند شد، اظهار داشت: در آن دسته از خیابانهای بجنورد که با نام مشاهیر خراسان شمالی نام گذاری شده اند؛ سردیس مشاهیر در آنها نصب می شوند تا این امر علاوه بر زیبایی شهر باعث ارتقای سطح فرهنگی مرکز خراسان شمالی نیز بشود.

وی افزود: در مرحله اول جانمایی این سردریس ها در کمربندی مدرس با سردیس آیت الله سید حسن مدرس جانمایی شده است.

براتیان اظهار داشت: به زودی سردیس علامه علی اکبر  دهخدا در خیابان دهخدا و دکتر علی شریعتی نیز در خیابان شریعتی نصب می شود و به ترتیب در تمامی خیابانهای شهر انجام خواهد شد.

شهردار همچنین با اعلام برنامه های زیباسازی شهر گفت: طی یک ماه گذشته بیش از 60 تابلو پزشکان که به صورت غیراستاندارد در خیابانها نصب شده بود جمع آوری شده است.

براتیان افزود: برای ساماندهی تابلوهای پزشکان شهر تابلویی با قابلیت ارتقای تعداد قاب تابلو به صورت  یکپارچه در ورودی خیابانها نصب خواهد شد تا نام تمام پزشکان  آن محله در آن درج شود.

وی اضافه کرد: به منظور یکسان سازی، آن دسته از تابلوهای پزشکان که در ورودی کوچه ها به صورت افقی نصب شده اند نیز جمع آوری و موازی به دیوار نصب خواهد شد تا زیبای بصری آن حفظ شود.

براتیان از نقاشی و  رنگ آمیزی باکس های برق سطح شهر بجنورد نیز خبر داد و افزود: در طی همین هفته دیوار و باکس های خیابان طالقانی از هرگونه شعار، رنگ که باعث نازیبایی شهر شده  شستشو و پاک سازی و نقاشی خواهدشد.

شهردار همچنین از ساخت المان دائم شهر بجنورد در طی سال جاری خبر داد و گفت: این  المان  متناسب با فرهنگ بومی شهر که  معرف آداب و سنن و نماد بجنورد است ساخته  خواهد شد.

وی افزود: طی یک  فراخوان عمومی از کلیه هنرمندان و علاقه مندان دعوت خواهد شد تا آثار خود در این زمینه را به اداره زيباسازي شهرداري بجنورد ارسال کنند.

شهردار بجنورد اضافه کرد: آثار ارسال شده پس از بازبيني توسط اعضای شورای شهر و کارشناسان مربوطه انتخاب، و در یکی از میادین شهر نصب خواهد شد.

 

کد خبر 2335306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha