۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۴۹

هفته آينده؛

بزرگترين فرهنگسرای شمال شرق كشور در بجنورد افتتاح می شود

بزرگترين فرهنگسرای شمال شرق كشور در بجنورد افتتاح می شود

بجنورد- شهردار بجنورد از افتتاح بزرگترين فرهنگ سرای شمال شرق كشور در بجنورد، مرکز خراسان شمالی طی هفته آينده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله براتيان ظهر شنبه در نشست خبری با موضوع پروژه های عمرانی شهرداری بجنورد، با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه، اظهار کرد: فرهنگسراي شهروند كه به عنوان بزرگترين فرهنگ سراي شمال شرق كشور محسوب می شود، طي هفته آينده به بهره برداري خواهد رسيد.

وي محل ساخت اين فرهنگ سرا را محوطه پادگان سابق بجنورد اعلام كرد و افزود: فرهنگسراي شهروند ظرفيت پذيرش ۵۲۰ نفر را دارد در حالی که تالار حافظ شهرداري بجنورد که تا پیش از این به عنوان محل برگزاری مراسمات و برنامه های مرکز استان بود، ظرفيت پذيرش ۲۶۰ نفر را دارد.

وي همچنين از افتتاح سالن چند منظوره آفرينش ويژه بانوان همزمان با بهره برداري اين فرهنگ سرا خبر داد و تصريح كرد: هم اكنون سه سالن فرهنگي و ورزشي در اختيار بانوان مركز استان قرار دارد كه از خدمات آن بهره مند مي شوند.

براتيان در خصوص اقدامات شهرداري بجنورد طي سال جاري توضيحاتي داد و عنوان كرد: هوشمند سازي فازاول چهار تقاطع شهرستان بجنورد، اجراي فضاي سبز و آسفالت مسير دانشگاه آزاد، تعويض تيرهاي چراغ برق فاز دوم بلوار فرودگاه، توجه به آسفالت مناطق حاشيه نشين و ... برخي از اقدامات شهرداري طي اين مدت است.

نیروهای موجود شهرداری ۳.۵ برابر چارت سازمانی

اين مسئول يكي از برنامه هاي شهرداري بجنورد را كنترل ورود نيروي انساني به شهرداري اعلام كرد و گفت: هم اكنون ۳.۵ برابر چارت سازماني نيرو در شهرداري بجنورد ارائه خدمت مي کنند كه تمام اين نيروها با مجوز رسمي به کار گرفته شده اند.

به گفته براتیان از زمان انتصاب وی به عنوان شهردار بجنورد تا كنون پنج نفر نيروي داراي مدرك كارشناسي ارشد و با مجوز رسمي در این نهاد استخدام شده اند.

شهردار بجنورد در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به عدم اجراي عمليات احداث بلوار امام رضا(ع) در این شهر، اظهار داشت: هم اكنون در میدان امام رضا(ع) بجنورد مشكل هندسي به لحاظ ترافيكي وجود داشته و این موضوع میدان مذکور را به يكي از نقاط حادثه خيز بجنورد تبدیل کرده اما با اجراي اصلاح هندسي، اميدواريم مشكلات اين مسير نيز رفع شود.

وي افزود: مطالعات نصب المان ميدان امام رضا(ع) بجنورد توسط مشاور انجام شده و منابع آن نيز از محل اعتبارات دولتي تخصيص داده شده است.

احداث شهربازی جديد بجنورد

شهردار بجنورد همچنين با اشاره به احداث شهربازي جديد بجنورد گفت: يكي از معضلات استان نگاه بخشي به مسائل از سوي مسئولان بوده که در این زمینه لازم است اين نگاه به نگاه توسعه اي تبديل شود تا مشكلات به حداقل ممكن برسد.

براتيان افزود: ۱۴ ماه است كه براي احداث شهربازي جديد بجنورد پيگير زمين از مسكن و شهرسازي هستيم تا با راه اندازي اين شهربازي، بوستان بابا امان نيز توسعه يابد، اما مسكن و شهرسازي استان طبق نامه كتبي اعلام كرد تا زماني كه پارك گلستان شهر بجنورد ساخته نشود زمين براي احداث شهربازي بجنورد تحويل داده نمي شود.

وي تاكيد كرد: طبق قانون زمين هاي درخواستي از سوي شهرداري بايد بدون هيچ گونه مانعي تحويل داده شود اما متاسفانه براي تحويل زمين شهربازي بجنورد گروكشي شده است.

براتيان با بیان این که باید تفكر نادرست برخي مسئولان بايد تغيير كند تا به توسعه برسيم، افزود: سرمايه گذاراني براي احداث اين مجموعه اعلام آمادگي كرده بودند، اما به دليل عدم تحويل زمين با آنها به نتيجه نرسيديم.

تاخیر در اجرای عملیات تقاطع غیر همسطح شهدا

وي در خصوص عمليات اجرايی تقاطع غير همسطح شهدا بجنورد نيز گفت: به دليل برخي مشكلات فني اجراي اين عمليات به تاخير افتاده اما به زودي این مشکلات رفع مي شود.

براتیان با بيان اينكه در حال حاضر اين پروژه حدود ۹۵ درصد پيشرفت فيزيكي دارد اضافه كرد: تاكنون ۹۶ ميليارد ريال براي اجرای اين طرح هزينه شده و پيش بيني مي شود ۳۱ ميليارد ريال ديگر نيز هزينه مازاد داشته باشد.

شهردار بجنورد در خاتمه با اشاره به این که شهرداري بجنورد تلاش می کند تا شرايط را براي شهروندان شفاف سازي كند تا آنها از حقوق خود آگاه شوند، گفت: شهرداري فعاليت هاي خود را با نظارت مردمي پيش مي برد و تنها سازمانی است كه مستقيم از مردم پول دريافت کرده و براي بهبود وضعیت زندگی شهری آنها هزينه مي كند.

کد خبر 2866882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha