۸ اسفند ۱۳۹۲، ۱۷:۰۴

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی:

بررسی مشکلات مسکن مهر 20 استان کشور/ کمترین حجم مشکلات مسکن مهر در استان مرکزی

بررسی مشکلات مسکن مهر 20 استان کشور/ کمترین حجم مشکلات مسکن مهر در  استان مرکزی

اراک - خبرگزاری مهر: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از بررسی مشکلات پیش روی 20 استان کشور در بخش مسکن مهر خبرداد و گفت: مشکلات مابقی استانها نیز تا پایان سال مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگارمهر، احمد اصغری مهرآبادی ظهر پنج شنبه با بیان این مطلب در شورای مسکن استان مرکزی افزود: از ابتدای روی کار آمدن دولت تا کنون تلاش در جهت تکمیل پروژه های مسکن مهر کشور و بسته شدن پرونده این پروژه در دستور کار دولتمردان قرار گرفت به گونه ای که تا کنون مشکلات پیش روی 20 استان کشور در این حوزه مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر در کشور که مقرر بود 2 میلیون و 300 هزا رواحد مسکن در سراسر کشور ایجاد و احداث شود تا کنون یک میلیون و یکصد هزار واحد مسکن مهر افتتاح و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی استان مرکزی یادآور شد: در حال حاضر نیز 125 هزار واحد مسکن مهر کشور آماده تحویل متقاضیان است که امید آن داریم به زودی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گیرند.

احمد اصغری مهر آبادی در ادامه به 300 هزار واحد مسکن مهر در مرحله نازک کاری اشاره کرد و گفت: 50 درصد این واحدها دارای خدمات زیربنایی می باشند و 50 درصد آنها درانتظار تخصیص اعتبارات کافی برای تامین زیرساختهای خدماتی اند.

کمترین حجحم مشکلات مسکن مهر در استان مرکزی

وی با بیان این که حل مشکل مسکن هموطنان از اولویتهای کاری دولتها در کشوراست افزود: دولت یازدهم نیز با توجه به این مسئله مهم، طرح مسکن اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی کشور در ادامه از استان مرکزی به عنوان یکی از استانهای موفق در حوزه اجرای طرح مسکن مهر یاد کرد و گفت: کمترین حجم مشکلات پروژه مسکن مهر کشور در استان مرکزی قرار دارد.

وی با بیان این که سهم استان مرکزی از مجموع مسکن مهر کشور 38 هزار واحد بوده است گفت: از این تعداد تاکنون 20 هزار واحد به متقاضیان تحویل شده، 13 هزار واحد تا پایان سال جاری تحویل می شود و 5هزار واحد نیز در سال آینده واگذار خواهد شد.

تعریف تامین اجتماعی استان مرکزی از مسکن مهر خاص این استان است

معاون وزیر راه و شهرسازی کشور همچنین در این جلسه در خصوص دستور کار اول جلسه مبنی بر تعیین تکلیف صدور مفاصا حساب بیمه پروژه های مسکن مهر استان مرکزی وقتی صحبت مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی را مبنی بر این که پروژه های خارج از تعهد سه جانبه مهر نیستند شنید، گفت: این تعریف بیمه تامین اجتماعی استان مرکزی از مسکن مهر ویژه این استان است.

اصغری مهر آبادی با بیان این که به هیچ وجه عذر تامین اجتماعی را در این باره نمی پذیریم افزود: هیچ کس حق ندارد مانع از اجرای مصوبه دولت مبنی بر دریافت 5هزار و 200 تومان حق بیمه به ازای هر مترمربع شود .

وی تاکید کرد: تمام تعاونی هایی که زمین رایگان 99 ساله از دولت برای ساخت مسکن مهر گرفته اند مشمول این مصوبه بوده و باید طبق آن نسبت به پرداخت حق بیمه ساختمان اقدام کنند.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان این که با تفسیرهای دستگاهی از قانون کار مسکن مهر به جلو نمی رود گفت: اگر ادعای بیمه تامین اجتاعی استان مرکزی صحت داشت بنابراین صدور پایان نامه برای این پروژه ها از سوی شهرداری و پرداخت تسهیلات از سوی بانکها نیز غیرقانونی صورت گرفته است.

اصغری مهر آبادی تاکید کرد: اگر مشکل تامین اجتماعی و مسکن مهر در استان مرکزی حل نشود مجبور به پیگیری آن از تهران هستیم.

وی در ادامه بر ضرورت تمامی دستگاه های اجرایی در خصوص تامین زیرساختهای خدماتی در پروژه های مسکن مهر تاکید کرد و گفت: نبود اعتبارات و پول کافی را دولت به خوبی قبول دارد اما نمی شود به این بهانه کار مسکن مهر را تعطیل کرد این در حالیست که وزارت راه و شهرسازی قول مطئن در خصوص پرداخت مطالبات بدهی های دستگاه های اجرایی داده و در این راه اجازه نمی دهد حق هیچ دستگاهی ضایع گردد.

اختصاص 20 میلیارد تومان اعتبار به 30 مدرسه موجود در سایت های مسکن مهر کشور

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی کشور در ادامه از اختصاص 20 میلیارد تومان اعتبار به 30 مدرسه موجود در سایت های مسکن مهر کشور خبر داد و گفت: این مدارس در 22 استان کشور احداث شده اند.

اصغری مهر آبادی یادآور شد: در حال حاضر حدود 300 مدرسه در قالب پروژه های مسکن مهر کشور از محل منابع داخلی راه و شهرسازی احداث خواهند شد.

پرونده مسکن مهر استان مرکزی شهریور آینده بسته می شود

استاندار ستان مرکزی نیز در این جلسه از تکمیل پرونده مسکن مهر استان مرکزی در 6 ماهه اول سال آینده خبر داد گفت: تکمیل این پروژه در سراسر استان مرکزی نیازمند وحدت و همکاری تمامی دستگاه های اجرایی استان است.

محمد حسین مقیمی با بیان این که مسکن مهر از جمله طرح هایی بود که کمک بسیاری به خانه دار شدن زوجهای جوان انجامید گفت: همه باید کمک کنند تا گره های آخر این طرح با دقت و حوصله مسئولین باز شود.

کد خبر 2245672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha