۱۱ اسفند ۱۳۹۲، ۱۵:۰۲

پورمختار:

مسئولان برای توسعه روستاهای بهار برنامه ریزی کنند

مسئولان برای توسعه روستاهای بهار برنامه ریزی کنند

بهار- خبرگزاری مهر: نماينده مردم شهرستانهای بهار و کبودرآهنگ در مجلس با اشاره به اینکه توسعه کشور در گرو توسعه روستاها است، گفت: ايجاد امکانات در روستاها عام المنفعه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علي پورمختار ظهر یکشنبه در جلسه بررسي مشکلات روستاي دستجرد از توابع شهرستان بهار با اشاره به اینکه فاصله بين مردم و مسئولين بايد کمتر شود، گفت: برگزاری نشستهای مشترک مردم و مسئولین در راستاي حل مشکلات روستائيان، به برکت انقلاب اسلامي است چراکه این مردم پشتيبان اصلي نظام هستند پس مسئولين بايد خدمت بي منت به آنها ارائه کنند.

محمد علي پورمختار با بیان اینکه 250 کارگاه خياطي در اين روستای دستجرد وجود دارد، اذعان داشت: بايد مجوز کارگاه هاي خانگي در قالب مجوزهاي صنعتي و نيمه صنعتي صادر شود تا شاغلان این مشاغل بتوانند تسهيلاتي تا سقف 100 ميليون تومان را برای توسعه تولیدات خود دريافت کنند.

پورمختار افزود: با توجه به ظرفیتهای موجود در شهرستان بهار مسئولین باید در بحث صادرات نيز بیشتر تلاش کنند تا توليد کنندگان بخش خصوصی به خصوص مشاغل خانگی متضرر نشوند و انگیزه ای برای ادامه فعالیت خود داشته باشند.

وي اظهار داشت: در بحث کشاورزي بايد به دنبال کشاورزي نوين باشيم چراکه با کشاورزي نوين توليد بيشتر خواهد شد و علاوه بر برآورده کردن نياز کشور، زمینه های اشتغال جوانان را در شهرستان فراهم خواهد کرد.

پورمختار با اشاره به اینکه ايجاد امکانات در روستا ها بايد عام المنفعه باشد تا تمامی روستائيان از امکانات بهره مند گردند، گفت: روستائیان سرمایه های غنی نظام جمهوری اسلامی هستند لذا ارائه امکانات به آنها سرمایه گذاری در حوزه های تولیدی مفید به شمار می رود.

رئيس کميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه حضور مسئولين در بين مردم بزرگترين ارزش است، اذعان داشت: مسئولين با تمام توان در خدمت رساني به مردم کوشا هستند و از هيچ کوششي دريغ نخواهند کرد .

وي افزود: تمامی راههاي روستايي شهرستان بهار داراي راه آسفالته و برق و تلفن خانگي است که اين مهم از دستآوردهاي انقلاب اسلامي است.

فرماندار شهرستان بهار نیز با اشاره به اینکه خدمت به مردم روستايي وظيفه همگاني است، اظهار داشت: با توسعه روستاها به عمران و آباداني کشور خواهيم رسيد.

محسن مرادي پناه با بیان اینکه در ایران بعد از انقلاب، خدمت به روستائيان مورد توجه ويژه مسئولین نظام بوده است، عنوان داشت: ارائه خدمات به روستائیان بايد بيشتر شود تا ماندگاري مردم در مناطق نیز افزایش یابد.

وی افزود: مسئولين از مردم هستند و نبايد جدا از مردم باشند لذا باید در راستای حل مشکلات و مسائل مردم روستانشین بیش از اینها تلاش کنند.

 

کد خبر 2247451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha