۱۴ اسفند ۱۳۹۲، ۱۷:۰۱

ولیئی خبر داد:

6 درصد جمعیت استان مرکزی تحت پوشش کمیته امداد/ راه اندازی 20 مرکز نیکوکاری در استان مرکزی

6 درصد جمعیت استان مرکزی تحت پوشش کمیته امداد/ راه اندازی 20 مرکز نیکوکاری در استان مرکزی

اراک – خبرگزاری مهر: همزمان با 14 اسفند ماه و سالروزتاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) مدیران این نهاد حمایتی در استان مرکزی با استاندار مرکزی دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، سال 1342 بود که تعدادي از انقلابيون اول نهضت اسلامي كه در زمره ‌همراهان و همرزمان حـضرت امام خميني (ره‌) قرار داشتند و بعضاً مـسئولين فعلي اين نهـاد مي باشند، از طرف مـعظم له مـأموريت رسيدگي به‌خـانواده زندانيـان سياسي، نيازمندان مبارزين را بعهده گرفتند.

اقدامات حمايتي و امدادي اين گروه در زمان اوجگيري انقلاب اسلامي يعني سالهاي 56 و 57 كه مبارزات امت مسلمان به اوج خود رسيد و اعتصاب و تحصن همه جا را فرا گرفت‌، با حمايت گسترده و فراگير از اعتصابيون و خانواده زندانيان سياسي و نيازمندان جامعه سير صعودي يافت.

با پيروزي انقـلاب شكوهمند اسلامي و آغـاز فعاليت مجـدد بخشهاي اداري، اقتصادي و فرهنگي كشور، لـزوم حـمايت از نيازمندان در صـدر برنامه‌هاي نظام قرار گرفت و دقيقاً 22 روز پس از پيروزي انقلاب اسلامي و بعنوان دومين نهاد انقلابي در تاريخ 14 اسفند ماه 1357، كميته امداد امام‌، با صدور حكم پرخير و بركت و تاريخي حضرت امام خميني‌(ره‌) براي مدت نامحدود، بمنظور تحقق بخشيدن به اهداف عاليه نظام جمهوري اسلامي ايران و ولايت فقيه در حمايت و امداد محرومان و مستضعفان و خودكفا كردن آنان‌، تأسيس گرديد.

6 درصد جمعیت استان مرکزی مددجو هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی در نشست مشترک مدیران کمیته امداد با استاندار مرکزی  گفت: 6 درصد جمعیت استان مرکزی تحت پوشش کمیته مداد امام خمینی استان مرکزی قرار دارند.

محسن ولیئی ظهر چهارشنبه بابیان این مطلب در نشست مشترک مدیران کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی با استاندارمرکزی افزود: در سال 92 حدود 40 هزار خانوار معادل 80 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی قرار دارند که این جمعیت معادل 6 درصد جمعیت استان است.

وی با بیان این که 9 درصد خانوارهای استان مرکزی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی قرار دارند گفت: این رقم در مقایسه با آمار کشوری 6 دهم  درصد بیشتر است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی با بیان این که بخشی از خانوارها به لحاظ برخی ضوابط تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی نیستند اما نیازمند هستند گفت: در این راستا در سال جاری بیش از 140 هزار نفر معادل 10 درصد جمعیت استان مرکزی از خدمات حمایتی موردی کمیته امداد در بخشهای مختلف خودکفایی، اشتغال، نیزامندیهای مالی، درمان و ...بهره مند می شوند.

2 هزار دانشجو و 5 هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد

ولیئی در ادامه از حمایت 2 هزار دانشجو و 5 هزار دانش آموز در کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی خبر داد و گفت: در راستای حمایت از دانش آموزان و دانشجویان کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی در سال جاری بیش از 2 میلیارد تومان امکانات به جامعه تحت پوشش خود ارائه کرده است.

وی با اشاره به قعالیت 2 کانون حمایتی کمیته امداد خمینی استان در حوزه آموزشی گفت: 2 کانون آیت الله اراکی دراراک و ساوه فعال است که علاوه بر این یک مجتمع خوابگاهی نیز برای حل مشکلات دانش آموزان و دانشجویان در خمین فعال است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی همچنین از ارائه خدمات آموزش های فنی و حرفه ای به مددجویان این نهاد خبرداد و گفت: در سال جاری 9 هزار نفر از این آموزشها بهره مند شده اند.

ولیئی یادآور شد: در راین راستا بالغ بر 17 میلیارد تومان در این حوزه سرمایه گذاری شده است.

پرداخت 5 میلیارد تومان وام قرض الحسنه به مددجویان امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی در ادامه از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان کمیته امداد امام خمینی خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تسهیلات قرض الحسنه به 5 هزار نفر از مددجویان و غیر مددجویان این نهاد پرداخت شده است.

ولیئی با بیان این که در حال حاضر 2 هزار و 800 یتیم از خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی بهره مند هستند گفت: 12 هزار و 500 حامی سالانه بالغ بر 4 میلیارد تومان از ایتام تحت پوشش کمیته امداد حمایت می کنند.

وی در ادامه از بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی توسط کمیته امداد خبر داد و گفت: در سال جاری 230 مورد در بخش احداث مسکن و 735 مورد در حوزه مقاوم سازی کمیته امداد استان وارد شده است.

 

 

حمایت کمیته امداد استان از 10 درصد ازدواج ها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی در ادامه از حمایت این نهاد در بخش حمایت از زوجهای جوان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی استان خبر داد و گفت: در 9 ماهه امسال بیش از یک هزار نفر از جوانان تحت پوشش کمیته امداد از خدمات حمایتی این نهاد در زمان ازدواج خود بهره مند شدند.

ولیئی گفت: پرداخت کمک هزینه جهیزیه و آموزش نوعروسان از جمله خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی در بخش ازدواج جوانان است.

وی یادآور شد: پرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی بلاعوض و 2 میلیون تومانی با عوض در راستای حمایت از جوانان تحت پوشش خود پرداخت می کند.

افزایش سرانه مستمری کمیته امداد از سال آینده

مدیرکل کمیته امداد استان استان مرکزی از پرداخت  17 میلیارد تومان مستمری توسط این نهاد در سال جاری خبر داد و گفت: این مستمری با توجه به تعداد خانوار از 40 هزار تا 70 هزار تومان متفاوت است.

ولیئی گفت: مستمری سرانه کمیته امداد امام خمینی در سال آینده افزایش خواهد یافت.

وی همچنین با اشاره به خدمات این نهاد در حوزه بهداشت و درمان گفت: در حال حاضر 19هزار نفر از خدمات بیمه ای امداد بهره مند هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی یادآور شد: جمعیت تحت پوشش کمیته امداد در شهرهای بالای 20 هزار نفر از خدمات پرداخت 95 درصد هزینه های درمانی بهره مند می شوند.

ولیئی افزود: تا کنون بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان به جمعیت تحت پوشش بیمه امدادی استان پرداخت شده است.

وی همچنین از سرمایه گذاری 4میلیارد تومانی این نهاد طی 9 ماهه امسال در تامین اجتماعی برای جمعیت زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی خبر داد و گفت: سرانه پرداختی حق بیمه تامین اجتماعی کمیته امداد به ازای هر فرد 117 هزار تومان است این در حالیست که طبق قانون تنها تامین 35 درصد حق بیمه زنان سرپرست خانوار از محل هدفمندی یارانه هاست .

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی در ادامه از اجرای طرح های اشتغالزایی ویژه  6 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد طی سال آینده در استان خبر داد.

راه اندازی 20 مرکز نیکوکار در استان مرکزی

ولیئی با اشاره به راه اندازی 20 مرکز نیکوکاری در استان مرکزی گفت: از تیرماه 92 تا کنون 20 مرکز نیکوکاری با هدف ارائه 130 خدمت بلاعوض و با عوض در سطح استان مرکزی راه اندازی شده است.

وی یادآور شد: مراکز نیکوکاری پیشخوانهای کمیته امداد امام خمینی استان است.

 

کد خبر 2249992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha