۱۵ اسفند ۱۳۹۲، ۰:۵۸

بازوند تاکید کرد:

برنامه ریزی جدی برای ارتقای شاخصهای آموزش و پرورش در لرستان صورت گیرد

برنامه ریزی جدی برای ارتقای شاخصهای آموزش و پرورش در لرستان صورت گیرد

خرم آباد - خبرگزاری مهر: استاندار لرستان بر ضرورت برنامه ریزی جدی برای ارتقای شاخصهای آموزش و پرورش در این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه وضعیت رتبه اداره کل آموزش و پرورش لرستان در شاخص های مختلف مطلوب نیست، اظهار داشت: امیدواریم بنا به صحبت های مدیرکل آموزش و پرورش شاهد رشد و صعود چند پله ای شاخص های این اداره کل در سال آینده باشیم.

وی با بیان اینکه ارتقای شاخص های آموزش و پرورش در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: برای محقق شدن این امر باید برنامه ریزی اصولی صورت گیرد.

دستگاه های اجرایی برنامه ریزی اصولی را به صورت جدی در دستور کار داشته باشند

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در جلسات شورای اداری و برنامه ریزی نیز بر این مسئله که باید همه امور با برنامه ریزی دقیق اجرا شود تاکید کرده ام، افزود: همه دستگاه های اجرایی باید برنامه ریزی اصولی در کارها را به صورت جدی در دستور کاری خود داشته باشند.

بازوند در بخش دیگری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عدم پرداخت حق تملک آموزشگاه های اداره کل آموزش و پرورش گفت: وضعیت پرداخت مبلغ حق تملک این مدارس باید در مدت یک هفته مشخص تعیین تکلیف شود.

وی با تاکید بر اینکه همچنین با توجه به برداشت مبلغ 480 میلیون تومان از حساب اداره کل آموزش و پرورش به خاطر ساختمان احداث شده این اداره کل یادآور شد: باید ظرف 10 روز آینده پایان کار این ساختمان تحویل آموزش و پرورش شود.

ضرورت اجرای طرح انسداد مبادی بی سوادی در استان

استاندار لرستان همچنین با اشاره به اجرای طرح انسداد مبادی بی سوادی در استان اظهار داشت: این طرح یک طرح درست، اصولی و منطقی است و باید برای اجرای آن همت شود.

بازوند با بیان اینکه این طرح نیاز به راهکار و شیوه نامه دارد، تصریح کرد: برای اجرای درست این طرح باید بر روی آن کار پژوهشی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه این طرح باید در قالب یک کار پژوهشی تا پایان اسفند ماه بررسی شود، افزود: همچنین باید راهکارهای اجرای این طرح در فروردین ماه در جلسات مطرح شده و اجرای آن برای سال 93 در دستور کار قرار بگیرد.

هیچ دستگاهی حق قطع آب، برق و گاز مدارس استان را ندارد

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بدهی های اداره کل آموزش و پرورش به دستگاه های آب، برق و گاز اظهار داشت: با توجه به نزدیک بودن ایام عید و همچنین اسکان بسیاری از مسافران نوروزی در مدارس استان تا تاریخ 31 ام خرداد ماه سال 93 هیچ دستگاهی حق قطع آب، برق و گاز مدارس استان را ندارد.

بازوند ادامه داد: اگر در این مدت مسئله بدهی اداره کل آموزش و پرورش از طریق وزارت آموزش و پرورش حل شد که مسئله ای نخواهد بود و اگر هم حل نشود دوباره برای آن جلسه ای ترتیب داده می شود تا چاره اندیشی شود.

اختصاص 50 میلیون تومان برای تعمیر و تجهیز مدارس لرستان

وی همچنین از اختصاص 50 میلیون تومان اعتبار به اداره کل آموزش و پرورش استان برای تعمیر و تجهیز مدارس خبر داد و افزود: با توجه به اسکان مسافران نوروزی در مدارس لازم است که مدارس استان تجهیز و تعمیر شوند.

استاندار لرستان در ادامه با اشاره به دیگر مصوبات جلسه شورای آموزش و پرورش گفت: برگزاری یک جلسه ظرف هفته آینده برای تعیین تکلیف دو مدرسه تخریب شده توسط سد مروک و یک مدرسه تخریب شده در جریان آبگیری سد ایوشان، مکاتبه با شرکت توسعه منابع آب برای تعیین تکلیف وضعیت هشت مدرسه تخریب شده توسط در جریان آبگیری سد سیمره و مکاتبه برای عدم پرداخت عوارض در آزاد راه خرم آباد - پل زال برای تعدادی از معلمین از دیگر مصوبات این جلسه بود.

کد خبر 2250365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha