۲۵ اسفند ۱۳۹۲، ۱۴:۴۳

در چهارمین جلسه کمیته آب استان مرکزی/

پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر اراک سهمیه بندی شد/200 لیترآب به تالاب میقان اختصاص یافت

پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر اراک سهمیه بندی شد/200 لیترآب به  تالاب میقان اختصاص یافت

اراک – خبرگزاری مهر: پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر اراک بین بخشهای مختلف صنعت، فضای سبز، کشاورزی و تالاب میقان سهمیه بندی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار استان مرکزی ظهر روز یکشنبه در چهارمین جلسه کمیته آب گفت: براساس این تقسیم بندی از تاریخ اول فروردین ماه 93 از مجموع یک هزار لیتر پساب تولیدی تصفیه خانه فاضلاب شهر اراک 300 لیتر در بخش فضای سبز، 350 لیتر در بخش کشاورزی، 150 لیتر در بخش صنعت  و 200 لیترآب به میقان تخصیص می یابد.

محمد حسین مقیمی افزود: با افزایش پساب تولیدی تصفیه خانه فاضلاب شهر اراک به 2200 لیتر در اول مهرماه 94 سهم بخش صنعت از آن به یک هزار لیتر، سهم بخش کشاورزی به 900 لیتر، سهم به فضای سبز به 500 لیتر و سهم کویر میقان به 200 لیتر افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: رعایت تمام مسائل زیست محیطی این آب بر عهده مصرف کننده با اخذ مجوز از حفاظت محیط زیست است و نحوه استفاده از آن باید طبق شیوه مورد تائید امور آب منطقه ای استان مرکزی انجام شود.

استاندار استان مرکزی آخرین مهلت بستر سازی برای انتقال آب پساب توسط بخشهای فوق اول خرداد ماه 93 است گفت: در صورتی که تا این تاریخ هر بخش اقدامی برای انتقال آب مورد نیاز خود انجام ندهد سهم آن بخش به صنعت واگذار می شود.

مقیمی با بیان این که کمک به اشتغال، فضای سبز و تولید هدف اصلی توزیع پساب فاضلاب شهر اراک به بخشهای فوق است افزود: بر این که هر قطره آبی که به بخشهای مختلف تخصیص یافته باید مولد شغلی در شهر اراک باشد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: از آنجا که بحث اشتغالزایی برای ما دارای اهمیت ویژه ای است و صنایع می توانند در این امر نقش بسزایی داشته باشند باید میزان آب تخصیصی به این بخش مورد توجه قرار گیرد و از قطره قطره آب در استان استفاده بهینه شود.

گفتنی است آب تخصیصی به بخش صنعت برای تامین نیاز صنایعی چون آذرآب، فولاد امیرکبیر، آلومینیوم آند، ماشین سازی و آنگان اختصاص یافته است.

کد خبر 2257518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha