۹ فروردین ۱۳۹۳، ۱۴:۰۵

از ابتدای نوروز/

پنج هزار خانوار در مدارس استان مرکزی اسکان یافتند/ 69 هتل و رستوران بین راهی در خدمت مسافران

پنج هزار خانوار در مدارس استان مرکزی اسکان یافتند/ 69 هتل و رستوران بین راهی در خدمت مسافران

اراک - خبرگزاری مهر: دبير ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزي گفت: از ابتدای نوروز تاکنون بیش از پنج هزار خانوارمسافر به تعداد 21 هزار و 471 نفردر مدارس اين استان اسکان یافتند.

سید محسن رحمتی در گفتگو با خبرنگار مهر بر آمادگی بیشتر دستگاههای عضو ستاد برای دور دوم سفرهای نوروزی تاکید و افزود: سرزمین آفتاب آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی و خدمت رسانی به مسافرین است.

720 کلاس براي اسکان فرهنگيان مهياست

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش اين استان با بهره گيري از 500 نفر، همه تلاش خود را براي خدمات رساني در امر اسکان مسافران نوروزي به کار گرفته است تصریح کرد:  720 کلاس در 65 مدرسه براي اسکان فرهنگيان در ايام نوروز در اين استان مهيا شده است.

رحمتی ضمن اعلام آمادگی این ستاد برای خدمت رسانی بهتر به مردم و مسافرین نوروزی در دور دوم سفرهای سال نو اظهار داشت: ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی از 25 اسفند ماه با برگزاری مانور آمادگی دستگاههای عضو و همچنین اعزام تیم های پلیس راه و گروه های امدادی شامل فوریتهای پزشکی و هلال احمر و اکیپ های راهداری به محور های استان و استقرار پایگاههای راهنما در ورودی شهرها، رسما کار خود را آغاز کرد و تا پایان تعطیلات پیش رو با جدیت به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی گفت:  درستاد اجرایی خدمات سفر استان، دستگاه‌های خدمات‌رسان، شهرداریها، نیروهای انتظامی و پلیس راه ، راهنمایی و رانندگی، راه و شهرسازی، هلال احمر، اورژانس، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و عوامل امداد خودرو  مشارکت دارند.

دبير ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزي ادامه داد: در این رابطه نیروی انتظامی استان با 440 نفر نیرو در قالب 142 تیم، هلال احمر با  بیش از 600 نفر  در قالب تیم های امدادی و ایمنی و سلامت ، اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان با 2000 خودرو  حمل و نقل عمومی و راه و شهرسازی هم با تجهیز 30 راهدارخانه ثابت و سیار در این طرح فعالیت می کنند.

69 هتل، مهمانپذیر ، سفره خانه سنتی و رستوران بین راهی در خدمت مسافران نوروزی

رحمتی با بیان اینکه علاوه بر این کلاسهای درس در مجموع 69 هتل، مهمانپذیر ، سفره خانه سنتی و رستوران بین راهی در خدمت مسافران نوروزی است خاطر نشان کرد:  12 هتل، 5 مهمانپذیر ، 12 سفره خانه سنتی و 40 رستوران بین راهی با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در خدمت مسافران نوروزی است.

دبير ستاد اجرایی و سرپرست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان افزود: استان مركزي يكي از مناطق پرتردد در ايران است كه در نوروز پذيراي تعداد زيادي مسافر از اقصي نقاط كشور است و ارائه خدمات بهينه به مسافران از اهميت زيادی برخوردار است.

رحمتی ضمن تاکید بر کیفیت بخشی اسکان مسافرین فرهنگی و جلب رضایت حداکثری ، از زحمات تمامی اعضای ستاد های اسکان در سراسر استان تشکر کرد.
 

کد خبر 2262222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha