۱۵ فروردین ۱۳۹۳، ۱۵:۱۲

حجت الاسلام یعقوبی:

پیشرفت اقتصادی در گرو اصلاح فرهنگ جامعه است

پیشرفت اقتصادی در گرو اصلاح فرهنگ جامعه است

بجنورد - خبرگزاری مهر: امام جمعه بجنورد با اشاره به شعار" اقتصاد و فرهنگ، با عزیم ملی و مدیریت جهادی" که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال انتخاب شده است گفت: در این زمینه محور فرهنگ بر اقتصاد تقدم دارد چرا که پیشرفت اقتصادی در گرو اصلاح فرهنگ است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به شعار سال جدید، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در چند سال اخیر بر اساس سنتی نیکو هر سال را با توجه به شرایط ملی، منطقه ای و جهانی نامگذاری می کنند.

وی با بیان این که این نامگذاری ها پس از مشورت رهبری با صاحب نظران و با اجتهاد معظم له انجام می شود، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی راهبردها و راهکارها را مشخص فرموده اند.

به گفته قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی راهبرد شعار سال جدید این است که اگر می خواهیم کشور ما به پیشرفت برسد باید بر اساس نقشه راه و برنامه حرکت کنیم و امسال نیز رهبری انقلاب نقشه حرکت نظام را بر دو محور فرهنگ اسلامی ناب و اقتصاد پویا طراحی کرده اند.

وی با بیان این که در این زمینه دو مسئله اقتصاد و فرهنگ به یکدیگر گره خورده است، اضافه کرد: در صدر اسلام نیز پیامبر اکرم(ص) دو مقوله اقتصاد و فرهنگ را با یکدیگر پیوند داده بود چرا که در دین مبین اسلام دو مسئله اقتصاد و فرهنگ و معنویت به هم پیوسته اند.

حجت الاسلام یعقوبی اقتصاد و فرهنگ را دوگانه به هم پیوسته خواند و افزود: باید در نظام اسلامی سعی کنیم اقتصاد خود را در بستری از فرهنگ دینی پایه ریزی کنیم.

به گفته وی در نظام اسلامی فرهنگ اصل بوده و اقتصاد و سیاست در کنار آن قرار دارند و در این زمینه محور فرهنگ بر اقتصاد تقدم دارد چرا که پیشرفت اقتصادی در گرو اصلاح فرهنگ است.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که دشمن تمام تلاش خود را برای استحاله فرهنگی نظام جمهوری اسلامی به کار می بندد، اضافه کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری در سخنرانی ابتدای سال در مشهد مقدس فرمودند دشمنان در پی ایجاد رخنه در فرهنگ نظام اسلامی هستند تا از این طریق ملت مسلمان ایران را نسبت به فرهنگ اسلامی بی انگیزه کرده و علاقه به فرهنگ غربی را در آنها ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: بر این اساس برای پیشرفت اقتصاد کشور باید ابتدا فرهنگ خود را اصلاح کنیم چرا که اگر فرهنگ رزق و روزی حلال در جامعه نهادینه نشده و فرهنگ انصاف و عدالت در کشور حکمفرما نشود؛ اقتصاد هیچ گاه جایگاه اصلی خود را پیدا نمی کند و به همین دلیل نیز مقام معظم رهبری در شعار امسال این دو مسئله را همراه با یکدیگر مطرح کردند.

خطیب نماز جمعه بجنورد راهکارها برای تحقق شعار سال را نیز عزم ملی و مدیریت جهادی ذکر و اضافه کرد: عزم ملی یعنی تمامی آحاد جامعه وارد میدان شوند و مدیریت جهادی نیز به معنای این است که با فعالیت عادی نمی توان به موفقیت رسید و باید مسئولین همانند سال های دفاع مقدس به صورت جهادی فعالیت کنند.

کد خبر 2263892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha