۱۶ فروردین ۱۳۹۳، ۱۵:۴۳

آیت الله دی نجف آبادی تأکید کرد:

ضرورت کاهش وابستگی ایران به پول نفت/ نظام اداری کشور تنبل و بی‌حال است

 ضرورت کاهش وابستگی ایران به پول نفت/ نظام اداری کشور تنبل و بی‌حال است

اراک – خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: باید با همتی بلند و عزمی جزم مسیر تاریخ کشور ایران را که سالیان سال خود را وابسته پول نفت خام کرده تغییر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر شنبه با بیان این مطلب در اولین جلسه شورای اداری استان مرکزی در سال جدید افزود: نامگذاری سال 93 تحت عنوان سال" اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی" از سوی مقام معظم رهبری فرصت خوبی است تا سیاست های اقتصاد مقاومتی را با مدیریت جهادی و فرهنگ سازی گسترده به پیش ببریم.

وی  با اشاره به تاریخ یکصد سال پیش ایران و وابستگی اقتصاد این کشور به نفت خام گفت: در تمام این سالها هم نفت را فروخته و پولش را خرج کرده ایم هم با بی توجهی به ظرفیت های خدادادی موجود درکشور، زمینه رشد و تعالی کشور را از محل این ظرفیت ها فراهم نکرده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ادامه داد: آسیبی که به کشور از محل وابستگی به پول نفت و عدم استفاده درست از ظرفیت های بسیار زیاد آن وارد شده را باید با عزم جدی و مدیریت جهادی مورد تاکید مقام معظم رهبری جبران کرد.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر ضرورت کاهش وابستگی کشور به پول نفت خام و تقویت بسترهای سرمایه گذاری کشور گفت: کشورهایی که نه نفت داشتند نه ظرفیت های خدادادی طبیعی به اندازه ایران در اختیار داشتند امروز توانسته اند رتبه های جهانی را در بخشهای مختلف تولیدی از آن خود کنند این در حالیست که ما نتوانسته ایم جایگاه کشور غنی ایران را در دنیا تبیین کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت تلاش تمامی ممدیران دستگاه های اجرایی استان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال جاری گفت:  استان مرکزی باید در سایه مدیریت مدبرانه جامعه مدیریتی خود کارنامه ای درخشان از عملکرد خویش در پایان سال ارائه دهد.

امام جمعه اراک توسعه اقتصادی استان و رونق فرهنگ دینی را اولویت کاری مدیران استان در سالجاری برشمرد و گفت: مدیران باید با تدوین برنامه محاسباتی سالجاری خویش زمینه های تحقق اهداف سال 93 را فراهم کنند.

آیت الله دری نجف آبادی مدیرت، برنامه ریزی، نیروی انسانی، عزم و ارده ، دانش و مهارت و فداکاری را عامل موفقیت مدیران در سالجاری دانست و افزود: تدبیر قبل از انجام هر کاری رمز موفقیت جامعه مدیریتی استان است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در بخش صنعتی، اقتصادی و اجتماعی در استان مرکزی گفت: تمامی مشکلات موجود در استان مرکزی اعم از ضایعات صنعتی مثل آلودگی ناشی از صنعت، مشکلات خدماتی چون ناکارآمدی فرودگاه اراک به لحاظ عدم مکانیابی دقیق، طولانی شدن پروژه های عمرانی و ... ناشی از بی تدبیری در شروع کارهاست.

توسعه نظام اداری کشور بدون توجه به کارآیی آن از دیگر پیامدهای وابستگی به نفت بود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: توسعه نظام اداری کشور بدون توجه به کارآیی آن از دیگر پیامدهای فروش نفت در ایران بود.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که تا کنون گویا نفت می فروختیم تا اداره درست کنیم افزود: نظام اداری ایجاد شده نظامی با کارایی کم است و این نظام اداری تنبل و بی حال به درد جمهوری اسلامی ایران نمی خورد.

وی با بیان این که تسری این نظام بی حال و تنبل به بخشهای مختلف جامعه نگران کننده است گفت: امروز کشور نیازمند روحیه جهادی است که مدیران نظام در دوران 8 سال جنگ تحمیلی از خود نشان دادند و تنها با اتکا به این روحیه که می توان لختی را از نظام اداری فعلی دور کرد.

امام جمعه اراک با تاکید بر ضرورت صرفه جویی و افزایش بهره وری گفت: باید با کار جهادی و مدیریت حکیمانه استان را در مسیر رشد و تعالی رهنمون کرد.

آیت الله دری نجف آبادی در این نشست به استاندار مرکزی هم یک سفارش کرد و گفت: استاندار باید طوری عمل کند که همه اقشار را در انجام امور مشارکت دهد چرا که ما در ایران اصلاح طلب صرف یا اصولگرای صرف نداریم و استفاده از تمامی نیروهای ارزشمند دراستان ضروری است.

حوزه علمیه اراک  مادر حوزه علمیه قم است

وی در ادامه بر ضرورت اعتلای فرهنگی استان در سال جاری تاکید کرد و گفت: توجه به حوزه های علمیه به عنوان یک اصل ضروری باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ادامه داد: انقلاب ایران یک انقلاب فرهنگ است و توجه به مباحث فرهنگی باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه از حوزه علمیه اراک به عنوان مادر حوزه علیمه قم یاد کرد و گفت: این جایکاه باید در بخش توسعه فعالیتهای فرهنگی این حوزه و همچنین ساختار فیزیکی نیز حفظ شود.

وی افزود: افزایش تعداد مدارس علیمه خواهران شهر اراک از یک مدرسه به پنج مدرسه و افزایش تعداد طلاب آقا از 278 طلبه به 1400 طلبه بیانگر تلاشهای صورت گرفته در این بخش است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه بر ضرروت تخصیص اعتبارات برای تکمیل پروژه خاتم الانبیا در اراک تاکید کرد و گفت: این پروژه که در 25 هزار مترمربع احداث می شود نقش بسزایی در توسعه فرهنگ دینی استان خواهد داشت.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه از ثبت نام 820 نفر از خواهران علاقمند به تحصیل در حوزه های علمیه خبر داد و گفت: اگر امکانات لازم در اختیار بود و امکان ثبت نام از دارندگان مدرک تحصیلی سوم راهنمایی وجود داشت مطمئنا بر تعداد ثبت نام کنندگان افزوده می شد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به تعلیم و تربیت طلاب در جامعه گفت: توجه دولت به تقویت بنیه حوزه های علمیه و کمک به اجرای پروژه های عمرانی این بخش یک ضرورت است و باید مورد توجه دولت تدبیر و امید قرار گیرد.

کد خبر 2264451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha