۲۶ فروردین ۱۳۹۳، ۱۱:۱۶

حجت الاسلام سهرابی:

میراث فرهنگی خراسان شمالی برای تعمیر بقاع متبرک میراثی وارد عمل شود

میراث فرهنگی خراسان شمالی برای تعمیر بقاع متبرک میراثی وارد عمل شود

بجنورد- خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با ابراز نگرانی از وضعیت امامزاده‌های میراثی استان از اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی خواست تا برای تعمیر امامزاده‌ها و بقاع متبرک میراثی استان با تعامل بیشتری وارد عمل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیف‌الله سهرابی صبح سه‌شنبه در بازدید از طرح‌های عمرانی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار داشت: در خراسان شمالی 156 امامزاده و بقعه متبرک ثبت شده وجود دارد که ساختمان و حرم حدود 40 درصد از آنها نیازمند بازسازی، تعمیر و یا نوسازی است.

به گفته وی اکنون ساختمان 30 درصد از امامزاده های خراسان شمالی نوسازی شده و ساختمان 30 درصد دیگر نیز در دست ساخت بوده و امید می‌رود که تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

حجت الاسلام سهرابی اضافه کرد که امسال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری 15 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی، تعمیر و نوسازی امامزاده های استان تخصیص یافته که با استفاده از این اعتبار و نیز همت خیران و واقفان سعی می شود خراسان شمالی را از نظر شاخص ساختمانی امامزاده ها به رده سه استان اول کشور برسانیم.

وی در ادامه با اشاره به این که 31 امامزاده از 156 امامزاده خراسان شمالی میراثی هستند، اظهار داشت: غالب این امامزاده‌ها از نظر وضعیت ساختمانی چندان مناسب نبوده و نیازمند تعمیر هستند.

به گفته حجت الاسلام سهرابی با وجود این که در این زمینه تفاهم نامه ای بین اداره کل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی خراسان شمالی منعقد شده اما میراث فرهنگی آن گونه که لازم است؛ پای کار نمی‌آید.

وی عنوان کرد: وقتی می‌خواهیم امامزاده‌ای میراثی را تعمیر کنیم میراث فرهنگی مانع شده و می‌گوید که باید طرح ها و نقشه‌ها با این اداره کل هماهنگ شود اما خود در این زمینه اقدامی نمی‌کند.

حجت الاسلام سهرابی اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی آماده است تا با همکاری میراث فرهنگی و یک کاسه کردن اعتبارات دو اداره کل در این بخش، نسبت به تعمیر و بازسازی امامزاده ها و بقاع متبرک میراثی اقدام کند.

 

کد خبر 2271197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha