۳۱ فروردین ۱۳۹۳، ۱۰:۰۷

«حلزون‌های پسر» احمد آرام در رمانی به حرف آمدند

«حلزون‌های پسر» احمد آرام در رمانی به حرف آمدند

تازه‌ترین رمان احمد آرام با عنوان «حلزون‌های پسر» از سوی نشر افق منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این رمان نزدیک به سه سال برای انتشار انتظار کشید تا سرانجام نشر افق توانست آن را به تازگی روانه بازار کتاب کند.

داستان این رمان درباره عشقی است که برای رسیدن به نتیجه ناچار از پیمودن مراحل مختلف تعریف شده در سنت مردمان جنوب ایران است.

در این رمان ماجرای علاقه دو مرد به یک زن است و مطابق سنت‌های کهن جنوب ایران این دو مرد باید در یک مبارزه قدیمی با نام «ذکر دشنه» شرکت کنند و در این میان کسی که نخستین زخم را روی صورت دیگری بیندازد، بدون آنکه او را بکشد، برنده و صاحب آن دختر می‌شود و می‌تواند با او ازدواج کند.

در رمان جدید احمد آرام، ماجرا از جایی آغاز می‌شود که بعد از حدود 50 سال از زخم خوردن شخصیت اصلی رمان، نامه‌ای رازآلود به او می‌رسد که در آن گفته شده در صورت تمایل می‌تواند این مبارزه را تکرار کند و اگر برنده آن شود، صاحب همه چیز فرد برنده خواهد بود.

آرام پیش از این درباره این رمان به مهر گفته بود باور مردم بوشهر به اینکه فرد زخم خورده در مراسم «ذکر دشنه‌ها» تنها با نیمی از بدنش زندگی می‌کند و نیمه دیگر بدنش مرده است و نیز اشتیاق مرد به یافتن معشوق و حریف سابق خود، این داستان را شکل می‌دهد.

کد خبر 2273536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha