۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۲۲

حجت الاسلام ایمانی‌مقدم :

حضرت فاطمه(س) الگویی کامل و بی بدیل برای مسلمانان است

حضرت فاطمه(س) الگویی کامل و بی بدیل برای مسلمانان است

اراک - خبرگزاری مهر: مسئول دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان مرکزی گفت: شخصیت‌ ام ابیها در ابعاد عبادی، سیاسی‌- اجتماعی‌ و جهادی، شخصیت‌ برجسته‌ای‌ است و ایشان الگوی کامل و بی بدیلی برای تمام مسلمانان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی ایمانی‌مقدم ظهر دوشنبه در جشن بزرگ دانشجویی در دانشگاه آزاد اراک ضمن تبریک روز زن و مادر به دانشجویان گفت: فاطمه زهرا (س) در میان مخلوقات از شأن و جایگاه ویژه ای برخوردارند و در تمام ابعاد یکتا و بی‌مثال بودند.

وی حضرت فاطمه(س) را بعنوان بهترین و کامل ترین  الگوی زنان عالم  خواند و تصریح کرد: دختر پیامبر (ص)علاوه بر انجام وظایف خانه داری، به تدریس مباحث دینی نیز می پرداخت و به عنوان مثال سلمان فارسی یکی از شاگردان وی بود.

حجت الاسلام ایمانی‌مقدم با بیان این که این بانوی بزرگوار عمر کوتاه ولی پربار داشتند اظهار داشت: شخصیت‌ ام ابیها در ابعاد عبادی،  سیاسی‌- اجتماعی‌ و جهادی، شخصیت‌ برجسته‌ای‌ است و ایشان الگوی کامل و بی بدیلی برای تمام مردمان جهان و بویژه مسلمانان و شیعیان نیز هستند.

مسئول دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان مرکزی بیان کرد: حضرت فاطمه(س) عاشق عبادت بود و با خداوند ارتباط برقرار می کرد و در مسجد پیامبر اکرم(ص) دارای جایگاه مخصوصی بود که در آن جا به عبادت می پرداخت.

وی ابراز عشق و محبت حضرت فاطمه(س) به همسر و فرزدانش را از ویژگی های وی در زندگی زناشویی دانست و خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگوار خانواده ای گرم، با محبت و صمیمی داشت و بهترین رفیق برای امیرالمومنین بود.

فاطمه زهرا(س) فرزند اصالت، همسر و لایت و بانوی هدایت بود

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی اراک و عضو شورای شهر اراک نیز به بیان صفت و ویژگی های اخلاقی حضرت فاطمه زهرا (س)پرداخت و وی را سرور و سید بانوان دو عالم خواند و گفت: فاطمه زهرا(س) فرزند اصالت، همسر و لایت و بانوی هدایت بود.

محمد علیمرادی با اشاره به لزوم الگوپذیری زنان از سیره فاطمی ابراز امیدواری کرد عفت، وقار و تربیت فاطمی الگوی زنان و دختران جامعه ما بشود و زنان و مادران جامعه ما با سرمشق قرار دادن فاطمه(س) فرزندانی با ایمان، رشید و خدمتگزار اسلام تربیت کنند.

خطیب و سخنران مذهبی اراک نیز ابراز کرد: حضرت زهرا (س) بزرگترین بانوی اسلام و بهترین الگوی زنان و دختران عالم است و زنان و دختران باید با الگوگیری از زندگی این بانوی بزرگوار سعی در پیاده کردن خط مشی ایشان در زندگی باشند.

خوب زندگی کردن در دنیا پیش زمینه ای برای کسب سعادت در آخرت

حجت الاسلام میری در ادامه با تاکید بر اینکه عمل به فرامین دین برای دستیابی به سعادت در دو دنیا می باشد، ابراز کرد: خوب زندگی کردن در دنیا پیش زمینه ای برای کسب سعادت در آخرت است.

این سخنران مذهبی اظهار داشت: انسان ها باید به واسطه عمل به قوانین دین بتوانند اتفاقات زندگی را کنترل کنند و اگر افراد مسیر واقعی دین را در زندگی طی کنند و به حقیقت فرامین دینی توجه نمایند به طور قطع می توانند زندگی سراسر سعادتی را در هر دو دنیا داشته باشند.

حجت الاسلام میری با اشاره به تاثیر رعایت نکات اسلامی در زندگی تصریح کرد: رعایت تمامی نکات دینی در زندگی توسط والدین موجب پرورش نسلی سالم و صالح برای جامعه خواهد شد.

جشن بزرگ دانشجویی به مناسبت سالروز فرخنده ميلاد با سعادت بانوي برگزيده دو عالم دخت پيامبر خاتم حضرت فاطمه زهرا(س) و "روز زن" با اجرای برنامه هاي متنوع فرهنگي و هنري از جمله تواشيح، مولودي خواني، اجراي موسيقي زنده، شعر خوانی و مسابقه فرهنگي برگزار شد.


 



 

کد خبر 2275334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha