۱۷ فروردین ۱۳۹۳، ۱۸:۰۵

نظام آبادی:

مدیریت جهادی مشکلات کشور را مرتفع می کند/ برنامه های سال آتی را از حوزه فرهنگی شروع می کنیم

مدیریت جهادی مشکلات کشور را مرتفع می کند/ برنامه های سال آتی را از حوزه فرهنگی شروع می کنیم

اراک - خبرگزاری مهر: سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اراک با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب با آگاهی، بصیرت و تیزبینی وصف ناپذیری سال 93 را به نام سال«اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری نموده اند گفت: مدیریت جهادی اگر با هدف نزدیک شدن به آموزه های دینی صورت پذیرد قطعا مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور را مرتفع خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نظام آبادی ظهر یکشنبه در نشست با کارکنان و مدیران دانشگاه آزاد اراک با تأکید بر این که در سال جدید برنامه ها و چشم‌انداز دانشگاه آزاد اسلامی اراک باید بر مبنای منویات مقام معظم رهبری برنامه ریزی و اولویت بندی شود افزود: با توجه به این که مقام معظم رهبری بر اهمیت کار در حوزه فرهنگی تأکید بسیاری نمودند خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی توجه ویژه ای به بودجه فرهنگی داشته و برنامه های سال آتی را از حوزه فرهنگی شروع خواهیم کرد.

دبیر هیأت امنای استان مرکزی بیان کرد: ترسیم نقشه فرهنگی منسجم و بازنگری در ماموریت و رسالت جدید فرهنگی در این نقشه توسط معاونت فرهنگی این واحد دانشگاهی کارآمد خواهد بود.

وی همچنین توجه به نیازهای فرهنگی دانشجویان با مطالعه دقیق و ریشه یابی بحث های فرهنگی، پیگیری برگزاری کرسی های آزاداندیشی مؤکد مقام معظم رهبری، ضرورت تعریف یک الگوی دینی جامع و همه جانبه برای دانشجو توسط معاونت فرهنگی را از مطالبات حوزه فرهنگی در سال تحصیلی پیش رو عنوان کرد.

دکتر نظام آبادی اهتمام ویژه در امر ارتقای جایگاه دانشگاه از رتبه جامع ب به رتبه جامع الف و جامع مستقل، بازنگری در فرآیندهای دانشگاه که با کوتاه ترین مسیر و کمترین هزینه صورت پذیرد، اجرایی شدن کامل سیستم اتوماسیون اداری، هوشمند کردن مصارف انرژی، هدفمند کردن پروژه های کارشناسی ارشد و دکتری و تعریف طرح ها ی پژوهشی در این زمینه ها را از اهم مسایل حوزه اداری و ومالی دانست که باید با جدیت در سال جدید پیگیری شود.

اتمام امور مربوط به دانشکده داروسازی

وی از معاونت آموزشی پیگیری منظم در راستای اتمام امور مربوط به دانشکده داروسازی، تأسیس رشته های کارآمد، متناسب و کاربردی، جذب دانشجوی دکترای باآزمون و بدون آزمون، پیگیری ارتقا رتبه اساتید، پر کردن کسر ساعات کاری اعضای هیأت علمی دانشکده ها، پرداخت یکسان حق جذب و حق التدریس، توزیع عادلانه و منطقی دروس را خواستار شد.

جهت دهی منطقی، هوشمندانه و آگاهانه فعالیت های پژوهشی اعم از پروژه های کارشناسی ارشد و دکتری و تعریف طرح حای پژوهشی در جهت رفع نیازهای استان مرکزی و شهر اراک، ثبت نام اینترنتی بدون نقص دانشجویان با رضایتمندی کامل دانشجویان، تحول اساسی در سایت دانشگاه و فعال شدن حوزه های تخصصی در سایت، تهیه بانک اطلاعاتی کارآمد و به روز از تمام قسمت های دانشگاه توسط IT و برگزاری کنفرانس ها، همایش ها و مسابقات علمی هدفمند با نظارت کامل از مواردی بود که دکتر نظام آبادی در خصوص معاونت پژوهش و فن آوری بیان کرد.

سرپرست واحد اراک اضافه کرد: با توجه به ارتباط خوب دانشگاه با استانداری و تأکیدات ویژه استاندار مرکزی در خصوص ارتباط دانشگاه با صنعت و نیز این که استان مرکزی یک استان صنعتی به شمار می آید پایان نامه ها و طرح های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی اراک باید در راستای کیفی سازی صنعت استان و برطرف کردن نیاز های صنعتی آن قرار بگیرد.

راه اندازی شرکت های دانش بنیان با هدف ارتقا سطح کیفی دانشگاه

دبیر هیأت امنای استان مرکزی در ادامه گفت: راه اندازی شرکت های دانش بنیان با هدف ارتقا سطح کیفی دانشگاه و رفع نیازمندی های صنعتی استان مرکزی و پوشش منابع مالی دانشگاه از راه های غیر از شهریه دانشجو نیز باید مورد توجه معاونت پژوهشی قرار گیرد.

دکتر نظام آبادی فعالیت های آتی حوزه عمرانی دانشگاه را تکمیل و بهره برداری از ساختمان های علوم پایه و فنی و مهندسی، زیباسازی محوطه و تعمیر و نگهداری به موقع و با برنامه ساختمان های دانشگاه خواند.

وی با تأکید بر تعامل و هماهنگی معاونت دانشجویی و معاونت آموزشی در کمیته انضباطی و برگزاری مطلوب امتحانات بیان کرد: قانونمند بودن نقل و انتقالات، نگاه پدرانه در مسائل دانشجویی، نظارت بر امور خوابگاه ها و به کارگیری نیروی انسانی مناسب و تجهیز خوابگاه ها به منظور تکریم دانشجویان و خواسته های آن ها از موارد بسیار مهم در معاونت دانشجویی است.

دانشگاه آزاد اسلامی اراک می تواند پایلوت و نمونه خوبی برای اجرایی شدن نهضت اخلاق در جامعه باشد

دبیر هیأت امنای استان مرکزی با اشاره به بیانات نوه محترم امام راحل(ره) درباره نهضت اخلاق در جامعه اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی اراک می تواند پایلوت و نمونه خوبی برای اجرایی شدن نهضت اخلاق در جامعه باشد و واحد اراک به عنوان دانشگاهی اخلاق محور در سطح استان و کشور معرفی شود.

سرپرست واحد اراک با بیان این که  جامعه با اخلاق جامعه با فرهنگی است گفت: رشد اخلاقی فقط در ظاهر و گفتار  افراد نیست و بایستی تلاش کنیم تا در دوراهی های اخلاقی دچار سرگردانی نشویم و در موقعیت مناسب تصمیم اخلاق محورانه مبتنی بر آموزه های اسلامی اتخاذ نماییم.

وی اظهار امیدواری کرد در سال جدید شاهد موفقیت جامعه علمی کشور در ارائه خدمات بیش از پیش به کشور و تحقق ارتقاء کیفیت در بخش های مختلف از جمله ارتقاء شاخص های فرهنگی، آموزش و پژوهش، ارائه خدمات واحدها و مراکز دانشگاهی به دانشجویان و سایر ارباب رجوع و رعایت قوانین و مقررات دانشگاه باشیم.

 سرپرست واحد اراک با تأکید بر لزوم پیگیری برنامه‌ها اظهار امیدواری کرد اعضاء هیأت علمی سخت کوش، کارکنان خدوم و مدیران پرتلاش در توسعه همه‌جانبه دانشگاه آزاد اسلامی اراک مشارکت فعال داشته باشند.

در ادامه این نشست معاون دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‏ آزاد اسلامی اراک، ضمن تبریک سال جدید با ذکر حدیثی از پیامبر گرامی اسلام0ص) گفت: بهار فصل دوباره زنده شدن زمین است و زنده شدن دوباره انسان ها را در روز قیامت یادآوری می کند.

تحقق اقتصاد و فرهنگ ملی فقط با عزم ملی  ومدیریت جهادی امکان پذیر می باشد

حجت الاسلام  یزدانی با آرزوی سالی خوب و پربرکت و توفیق بندگی واقعی خداوند برای همه بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در لحظه تحویل سال نو را قرائت کرد و اظهار امیدواری کرد در سال تحصیلی جدید بتوانیم همه منویات مقام معظم رهبری را به منصه ظهور برسانیم.

همچنین  رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات استان مرکزی در این نشست ضمن تبریک سال نو گفت: فرهنگ با فطرت انسان عجین شده است و تحقق اقتصاد و فرهنگ ملی فقط با عزم ملی  ومدیریت جهادی امکان پذیر است.

حجت الاسلام  علی اکبر هراتی ابراز امیدواری کرد مسؤولین بتوانند با عزم و همت راسخ خواسته های مقام معظم رهبری را جامه عمل بپوشانند.

حجت الاسلام  هراتی اظهار داشت: انسان ها نیز باید با تحول در بهار طبیعت، ضمیر وجود خود را متحول و زنده کنند.

رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات استان مرکزی با ذکر روایتی از پیامبر اکرم (ص) خاطرنشان کرد: زمان در دنیای کوتاه و فانی بسیار ارزشمند و گرانمایه است و باید از اوقات و فرصت هایی که خداوند توفیق داده بهترین استفاده را داشته باشیم.

کد خبر 2265353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha