۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۳۱

محکومیت افشاگر اسناد محرمانه چین/ تعیین جایزه برای معرفی مظنونین بمب‌ گذاری ایستگاه راه‌ آهن

محکومیت افشاگر اسناد محرمانه چین/ تعیین جایزه برای معرفی مظنونین بمب‌ گذاری ایستگاه راه‌ آهن

نمایش همسر نخست وزیر در رسانه‌ ها، محکومیت افشاگر اسناد محرمانه نظامی و تعیین جایزه 16 هزار دلاری برای معرفی مظنونین بمب‌ گذاری در ایستگاه راه‌ آهن از جمله تحولات چین به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، شینهوا از نمایش چنگ هونگ همسر لی‌ کچیانگ نخست وزیر چین برای نخستین بار در رسانه‌ های دولتی این کشور خبر داد که استاد دانشگاه اقتصاد و تجارت "کاپیتال" بوده و چندین کتاب درباره ادبیات آمریکا ترجمه کرده است.

این رسانه غربی با اشاره به عدم افشای جزئیات زندگی رهبران چین نشان دادن تصویر و سوابق چنگ هونگ در رسانه های چینی را نشانگر تلاش جدید این کشور برای پرورش و توسعه قدرت نرم و نشان دادن تصویر بهتری از خود در صحنه بین‌ الملل معرفی کرد.

رویترز نیز از محکومیت 10 سال حبس برای افشاگر اسناد محرمانه نظامی چین موسوم به "لی" خبر داد که اسناد و عکس‌ های نظامی محرمانه را به یک "جاسوس خارجی" داده بود.

لی همچنین میزان زیادی اطلاعات درباره توسعه پایگاههای نظامی و همچنین تصاویری از امکانات نظامی چین را به جاسوس خارجی داده است.

خبر دیگر اینکه دنگ شیجونگ سفیر چین در افغانستان در دیدار با ارشاد احمدی معاون سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان با اشاره به کمک 50 میلیون دلاری کشورش به آسیب دیدگان رانش زمین در روستای آب باریک شهرستان ارگوی بدخشان با خانواده قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.

ارشاد احمدی معاون سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان نیز ضمن تشکر از چین با خانواده قربانیان حادثه تروریستی در شهر ارومچی چین که در جریان آن سه نفر کشته و 170 فرد دیگر زخمی شدند، ابراز همدردی کرد.

رسانه ها با اشاره به تلاش چین برای یافتن خانواده عوامل بمب‌ گذاری سینکیانگ گزارش دادند که پکن افراطیون مذهبی ساکن این ناحیه را مسئول بمب‌گذاری و همچنین یک حمله دیگر به یک ایستگاه قطار در استان سینکیانگ می داند.

سی‌ ان‌ ان نیز گزارش داد که پلیس چین برای معرفی مظنونین بمب‌ گذاری هفته گذشته در ایستگاه راه‌ آهن 16 هزار دلار تعیین کرده است.

کد خبر 2285556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha