۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۳۸

به همت پژوهشکده باقرالعلوم(ع)؛

نشست «واکاوی علمی شبهات ماهواره و سایت ها در مورد حضرت ابوطالب» برگزار می شود

نشست «واکاوی علمی شبهات ماهواره و سایت ها در مورد حضرت ابوطالب» برگزار می شود

پژوهشکده باقرالعلوم(ع) نشست «واکاوی علمی شبهات ماهواره و سایتها در مورد حضرت ابوطالب پدر امیرالمؤمنین(ع)» را با سخنرانی آیت الله نجم الدین طبسی برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا عسگری مدیر گروه دائرة المعارف صحابه پیامبر(ص) پژوهشکده باقرالعلوم(ع) گفت: حضرت ابوطالب پدر بزرگوار امیرالمؤمنین امام علی(ع) در طول تاریخ مظلوم واقع شده و نقش اساسی ایشان در رونق اسلام و حمایت بی دریغ آن بزرگوار از پیامبر اسلام(ص) مورد غفلت واقع شده است.

وی افزود: متاسفانه عده ای حتی کفالت حضرت ابوطالب را زیر سوال برده و مدعی شده اند که کفالت پیامبر(ص) بر عهده زبیر بن عبدالمطلب بوده است نه ابوطالب! این ادعا یقیناً مردود است و منابع معتبر تاریخی بر کفالت ابوطالب اتفاق نظر دارند. شاید انگیزه آنها در ایجاد این شبهه، کاستن فضیلت ابوطالب و حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) باشد.

این مدیر پژوهشی با اشاره به شبهات دیگر در مورد آن حضرت تصریح کرد: عده ای دیگر شبهه عدم ایمان ابوطالب را مطرح می کنند و مدعی اند که ابوطالب بدون اينكه به پيامبر اسلام(ص) ايمان بياورد از دنيا رفت.

عسگری ادامه داد: به عنوان مثال کمیته دائمی فتوای سعودی در جواب شخصی که پیرامون حب عبدالمطلب و ابوطالب (علیهما السلام) استفتاء کرده این گونه جواب می دهد: "حمایت و پشتیبانی ابوطالب و عبدالمطلب(علیهما السلام) از پیامبر(ص) موجب حب و علاقه به آنها نمی شود؛ زیرا آنها بر دین جاهلیت فوت کرده اند که همان شرک به خدا بود! و بغض به آنها و عدم محبت به ایشان واجب است"!

مدیر گروه دائرة المعارف صحابه پیامبر(ص) پژوهشکده باقرالعلوم(ع)خاطر نشان کرد: در حالی که از نظر شيعه در مؤمن بودن ابوطالب جاى ترديد نيست و همه اتفاق نظر دارند كه: وى با ايمان از دنيا رفته است. از این رو گروه دائره المعارف صحابه پیامبر(ص) پژوهشکده باقرالعلوم(ع) تصمیم گرفت نشستی علمی و تخصصی با عنوان «واکاوی علمی شبهات ماهواره و سایت ها در مورد حضرت ابوطالب پدر امیرالمومنین(ع)» برگزار کند.

این نشست  یکشنبه 4 خردادماه مطابق با 25 رجب المرجب سال 1435 هجری قمری، مصادف با سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) که از طرفی شب رحلت حضرت ابوطالب است از ساعت 10 تا در سالن اجتماعات پژوهشکده باقرالعلوم(ع) برگزار می شود.

کد خبر 2295450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha