۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۰۱

به همت نهادهای مرتبط با دفتر مقام معظم رهبری/

همایش ملی راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی در بجنورد برگزار شد

همایش ملی راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی در بجنورد برگزار شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: همایش ملی راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی به همت نهادهای مرتبط با دفتر مقام معظم رهبری مستقر در خراسان شمالی در بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح پنج شنبه همایش ملی راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی به همت نهادهای مرتبط با دفتر مقام معظم رهبری مستقر در خراسان شمالی در مرکز این استان برگزار شد.

این همایش از سوی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه جامع پیام نور خراسان شمالی، اداره کل تبلیغات اسلامی و نمایندگی حوزه علمیه استان و با همکاری سایر نهادهای مرتبط با دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد.

در این همایش آیت الله سید‌احمد حسینی خراسانی، از اساتید و فضلای حوزه علمیه و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محل سالن بصیرت دانشگاه پیام نور مرکز استان خراسان شمالی سخنرانی کرد.

مهلت ارسال مقالات به همایش علمی پژوهشی مزبور پس از چند بار تمدید در هفدهم اسفند ماه 92 به پایان رسیده بود و در مهلت تعیین شده حدود 300 عنوان مقاله از اندیشمندان و صاحب نظران دینی و فرهنگی سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شد.

از این تعداد مقاله پس از حذف مقالات تکراری، 263 مقاله ارزیابی اولیه شد و پس از آن 70 مقاله به مرحله نهایی راه یافتند.

در مرحله نهایی داوری مقالات رسیده؛ بنا بر نظر هیأت داوران 23 مقاله برای چاپ کتاب و سخنرانی در همایش و 15 مقاله نیز برای ارائه به صورت پوستر انتخاب شد.

راهکارهای اجرایی کردن اخلاق و تربیت اسلامی در جامعه، الگوی صحیح تفریحات و سرگرمی ها و استفاده بهینه از فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی، تعادل جمعیتی با تکیه بر ازدواج آسان و جلوگیری از افزایش طلاق، علل پرخاشگری و خشونت و راهکارهای برقراری امنیت روانی و اجتماعی، مدیریت اسلامی و مقابله با قانون گریزی و کارگریزی با تکیه بر سیره عملی اهل بیت(ع) و احیای فرهنگ صله رحم، بهبود روابط همسایگی و فرهنگ آپارتمان نشینی از جمله محورهای این همایش به شمار می روند.

اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از تجمل گرایی و غرب زدگی، ترویج عفاف و ارتقاء عزت و کرامت زنان در خانواده و اجتماع، راهکارهای حفاظت از محیط زیست و میراث فرهنگی، احیای هنر و معماری ایرانی اسلامی، ارائه الگوی صحیح کسب و کار و رزق حلال و ... برخی دیگر از محورهای این همایش محسوب می شوند.

کد خبر 2296695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha