۱۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۱۴

ثروتی:

حمایت از برخی مدیران به معنای دخالت در عزل و نصب ها نیست

حمایت از برخی مدیران به معنای دخالت در عزل و نصب ها نیست

بجنورد - خبرگزاری مهر: نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اتهام دخالت وی در عزل و نصب مدیران در استان اظهار کرد که در عزل و نصب ها دخالت نمی کند اما از برخی مدیران به گفته او توانمند حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، موسی الرضا ثروتی صبح شنبه در نشست با خبرنگاران از پیگیری برای راه اندازی چند دانشگاه جدید در خراسان شمالی خبر داد و افزود: پردیس دانشگاه تهران، شعبه دانشگاه شاهد، شعبه دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) و ... برخی از مراکز آموزش عالی هستند که تلاش می شود تا در آینده ای نزدیک در مرکز این استان راه اندازی شوند.

به گفته وی پردیس دانشگاه تهران در بجنورد تنها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد و بر اساس برنامه قرار است زمینه پذیرش دانشجو از کشورهای خارجی نیز در این دانشگاه فراهم شود.

ثروتی راه اندازی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی متعدد در خراسان شمالی را از نیازهای استان دانست و اظهار کرد که این استان از نظر شمار دانشجو از میانگین کشوری عقب تر است.

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلا‌مي عنوان کرد که راه اندازی این مراکز آموزشی علاوه بر آن که بودجه اختصاصی به استان را افزایش می دهد در بخش های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و ... جامعه نیز تاثیر مهمی دارد.

بی توجهی مسئولان به تعطیلی بنیاد نخبگان خراسان شمالی تأسف آور است

نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تعطیلی بنیاد نخبگان خراسان شمالی به دلیل عدم تامین اجاره ساختمان این بنیاد، اظهار کرد: سه ماه بود که بنیاد نخبگان استان رییس نداشت اما نه کسی به ما اطلاع داده بود و نه مسؤولی پیگیر این قضیه بود.

ثروتی اضافه کرد: شنیده شده به استاندار خراسان شمالی گفته شده که اگر وضعیت به همین منوال باشد این دفتر در استان بسته می شود که وی نیز گفته ما بنیاد نخبگان می خواهیم چه کار؟.

وی افزود: امیدواریم که این صحبت ها درست نباشد چرا که بنیاد نخبگان خراسان شمالی با پیگیری این جانب در استان راه اندازی شد و باید برای تقویت و بهبود فعالیت آن تلاش شود.

به گفته وی وضعیت نمایندگی وزارت خارجه در خراسان شمالی نیز چندان تعریفی ندارد چرا که این نمایندگی دو سال پیش با تلاش نمایندگان استان راه اندازی شد اما الان به دلیل کمبود نیرو در آستانه تعطیلی و بسته شدن قرار دارد.

ثروتی با گلایه از استاندار خراسان شمالی برای عدم اختصاص نیرو به دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان اظهار داشت: زمانی که به استاندار می گوییم نسبت به جذب نیرو اقدام کند می گوید نیرو لازم نداریم اما برای تامین نیروی مورد نیاز دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان اظهار می کند که کمبود نیرو داریم.

خبر انتصاب فرمانداران حوزه انتخابیه ام را از رادیو شنیدم

ثروتی در ادامه  در واکنش به اتهام دخالت او در عزل و نصب مدیران در استان اظهار کرد که از لحاظ قانونی نمایندگان مجلس حق دخالت در عزل و نصب ها را ندارند و نمایندگان استان هم در این زمینه قانون را رعایت می کنند.

وی با اشاره به این که چهار نفر از پنج فرماندار حوزه انتخابیه وی بدون اطلاع او منصوب شده اند، افزود که خبر انتصاب فرمانداران حوزه انتخابیه خود را از طریق رادیو شنیده و هیچ گونه هماهنگی با وی در این زمینه صورت نگرفته است.

ثروتی با یادآوری این که در دولت های گذشته برای انتخاب فرمانداران نظر نمایندگان را نیز جویا می شدند، اضافه کرد:  در این دولت نه در زمینه انتخاب فرمانداران و نه بخشداران حوزه انتخابیه با نمایندگان مجلس صحبتی نشده است.

به گفته وی در زمینه انتخاب مدیران شهرستانی و مدیران کل استانی نیز این مهم از جمله وظایف وزارت خانه ها محسوب می شود و نمایندگان مجلس دخالتی ندارند.

ثروتی عنوان کرد: البته چند ماه پیش در جلسه مجمع نمایندگان خراسان شمالی با استاندار توافقی صورت گرفت که نمایندگان افراد مناسبی که می شناسند را به همراه رزومه آنها برای پست های مختلف معرفی کنند و نمایندگان مردم خراسان شمالی نیز تنها در این اندازه در زمینه عزل و نصب مدیران فعالیت می کنند.

وی در پاسخ به این که آیا حمایت های آشکار او برای ابقای مدیرکل فعلی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی مصداق دخالت در عزل و نصب ها نیست، تصریح کرد که در عزل و نصب ها دخالت نمی کند اما از برخی مدیران به گفته او توانمند حمایت می کند.

کد خبر 2301916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha