۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۹:۵۴

گروسی در گفتگو با مهر:

پول نقد به تنهایی مشکل مردم را حل نمی کند/ بررسی توریسم درمانی در شهریار

پول نقد به تنهایی مشکل مردم را حل نمی کند/ بررسی توریسم درمانی در شهریار

استان تهران - خبرگزاری مهر: نماینده مردم شهرستانهای شهریار، قدس و ملارد در مجلس گفت: پول نقد به تنهایی نمی تواند مشکل مردم را حل کند لذا دولت باید توان خود را بر روی رونق صنعت و تولید بگذارد که در اینصورت تورم بطور قطع کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، در راستای سلسله نشستهای نمایندگی خبرگزاری مهر در استان تهران با مسئولان، این بار پای صحبتهای نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی نشسته و با طرح دغدغه ها، نیازها و محرومیت ها و ظرفیتهای ویژه شهرستانهای استان تهران، راهکارها و اقدامات در نظر گرفته شده برای رفع این مشکلات را از وی جویا شدیم.

در ابتدای این نشست حسین گروسی با اشاره به نقش موثر رسانه ها در انعکاس مطالبات مردمی و آگاه سازی مسئولان از اتفاقات و حوادث بطن جامعه اظهار داشت: خبرنگاران از طریق ارتباط دو سویه با مردم و مسئولان نقش بسزایی در رفع مشکلات و معضلات مردمی دارند و باید با تقویت فرهنگ پاسخگویی و نقدپذیری در مسئولان، زمینه را برای فعالیت پویاتر و بهتر اصحاب رسانه فراهم کرد.

وی خبرگزاری مهر را رسانه ای فعال در عرصه اطلاع رسانی کشور برشمرد و گفت: رعایت اصول حرفه ای، نقد صادقانه و انعکاس شفاف اخبار از ویژگی های بارز این مجموعه خبری است و تاکنون این موارد در زمینه اطلاع رسانی شهرستانهای استان تهران به خوبی رعایت شده است.

توسعه صنایع پایین دستی نفت، پتروشیمی و معدن؛ موثرترین راهکار رشد اقتصادی کشور

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نامگذاری مدبرانه رهبری در سالجاری مبنی بر "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" عنوان کرد: بحمدالله کشور ما در دو عرصه مهم اقتصادی شامل کشاورزی و صنعت حرفهای بسیاری برای گفتن دارد که در صورت توجه و حمایت از این دو حوزه می توان علاوه بر تامین نیازهای داخلی، بخشی از نیاز کشورهای همسایه را نیز تامین کرد.

این مسئول افزود: رهبر معظم انقلاب نیز طی سنوات اخیر بطور مکرر بر امور اقتصادی تاکید کرده و خواستار تکیه بر توان داخلی و بکارگیری سیاستهای اقتصاد مقاومتی برای خودکفایی ملی شدند همچنین در راستای شکوفایی ظرفیتهای دیگر اقتصاد کشور، عدم وابستگی به نفت و خام فروشی به روسای جمهور وقت ابلاغ شد.

عضو فراکسیون تولید ملی و جهاد اقتصادی مجلس توسعه صنایع پایین دستی نفت، پتروشیمی و معدن را از موثرترین راهکارهای رشد اقتصادی کشور برشمرد و اضافه کرد: اگر محصولات این حوزه ها در داخل کشور فرآوری شود بطور قطع ارزش افزوده ناشی از آن موجب رشد و توسعه اقتصادی کشور خواهد شد لذا انتظار می رود وزارت نفت و صنایع و معادن در خصوص فرآوری صنایع پایین دستی گامی اساسی بردارند.

عدم اختصاص سهم تولید از یارانه ها به بروز تورم مهارنشدنی انجامید

گروسی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تحولات اقتصادی کشور، هدفمندی یارانه ها را به عنوان مهمترین طرح اقتصادی کشور دارای معایبی دانست و گفت: بر اساس قوانین تصویب شده در مجلس شورای اسلامی باید 30 درصد درآمدهای حاصله از مرحله اول طرح هدفمندی یارانه ها به بخش صنعت، 50 درصد بطور نقدی و غیرنقدی برای مردم و 20 درصد نیز صرف زیرساختهای این طرح می شد.

این مسئول ادامه داد: اختصاص این درصدها اطلاعات مناسبی از خانوارها بدست دولت می داد در حالی که به دلیل عدم رعایت قوانین، امروز دولت اطلاعت مناسبی از خانوارها و درآمدها ندارد و همین امر موجب سردرگمی شده است، در بخش تولید و صنعت نیز عدم اختصاص درآمدهای ناشی از هدفمندی یارانه ها موجب بروز تورم مهار نشدنی در کشور شد.

پول نقد به تنهایی نمی تواند مشکل مردم را حل کند

وی متذکر شد: پول نقد به تنهایی نمی تواند مشکل مردم را حل کند لذا دولت باید توان خود را بر روی رونق صنعت و تولید بگذارد که در اینصورت تورم بطور قطع کاهش خواهد یافت، اشتغالزایی، افزایش درآمد خانوارها و خودکفایی ملی نیز از دیگر آثار مثبت این مساله خواهد بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در واکنش به وعده دولت برای پرداخت سهم تولید از درآمدهای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها اظهار داشت: دولت قول داده که در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها 10 هزار میلیارد ریال سهم تولید تحقق پیدا کند اما شیوه اختصاص این مبلغ بسیار مهم است، این مبالغ می تواند در قالب وام های کم بهره به تولیدکنندگان پرداخت شود تا مجدد به چرخه تولید بازگردد.

این مسئول خطاب به تولیدکنندگان خواستار مصرف بهینه انرژی و اصلاح الگوی مصرف در واحدهای صنعتی و تولیدی شد و گفت: اگر انرژی به نحو شایسته مصرف نشود، هزینه آن از طریق افزایش قیمت تمام شده کالا بطور مستقیم متوجه مردم خواهد بود، در این زمینه واحدهای صنعتی و تولیدی می توانند با اخذ وام و تجهیز دستگاه های پیشرفته، بهره وری را افزایش دهند.

رفتار خصمانه غربی ها نشان دهنده موفقیت ایران در مذاکرات خارجی است

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس سوالی در زمینه عملکرد دولت در حوزه سیاست و روابط خارجی گفت: سیاست کلی دولت در این چند ماه بر تنش زدایی بوده و در نتیجه آن نیز تنشهای میان ایران و سایر کشورها به طرز چشمگیری رو به کاهش است، اجماع جهانی و سیاستهای خصمانه علیه ایران متزلزل شده است، اینها را می توان جزو موفقیتهای دولت دانست.

وی سنگ اندازی آمریکا و رژیم صهیونیستی در روند مذاکرات هسته ای را طبیعی خواند و افزود: مخالفت غربی ها نشان می دهد عملکرد ایران در مذاکرات خارجی به نفع آمریکا و همدستانش نبوده و این رفتارهای خصمانه برای عصبانی کردن و تحریک احساسات ملت ایران است تا مذاکرات را با چالش مواجه کنند.

کلنگ دو شهرک صنایع هایتک در هفته دولت بر زمین می خورد

گروسی در خصوص مسائل شهرستانی و حوزه انتخابیه نیز اظهار داشت: متاسفانه شهرستانهای تهران به دلیل عدم تناسب بودجه و اعتبارات با نیازهای جمعیتی و زیرساختی بسیار محروم هستند، البته طی سالهای گذشته ارتقای شهریار به سه شهرستان مجزای شهریار، قدس و ملارد نقش موثری در افزایش بودجه این مناطق داشت.

این مسئول بیان کرد: این ارتقای ساختاری مصوبات مهمی نیز به دنبال داشت گرچه برخی از آنها رنگ و بوی اجرایی به خود نگرفت اما همچنان در ردیف بودجه قرار دارند و نگاه مسئولان کشوری و استانی را به این مناطق تغییر داد.

نماینده مردم شهرستانهای شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی، تصویب ساخت سه بیمارستان، راه اندازی 12 واحد دانشگاهی، احداث تصفیه خانه های فاضلاب، استقرار فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران را از جمله مزایای ارتقای ساختاری حوزه انتخابیه برشمرد و افزود: پنج شهرک صنعتی نیز برای این شهرستانها تصویب شده است که بنابر پیش بینی ها دو مورد از این شهرکها برای استقرار صنایع هایتک در هفته دولت سالجاری کلنگ زنی خواهد شد که نقش موثری در اشتغالزایی و جذب فارغ التحصیلان بومی خواهد داشت.

طرح توریسم درمانی در شهریار بررسی می شود

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به چالشهای 20 ساله بر سر احداث بیمارستان امام خمینی (ره) بالاخره این پروژه به کجا می انجامد، گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم طی نشست مسئولان استانی و شهرستانی با وزیر مربوطه خواستار روشن شدن تکلیف این بیمارستان شدیم که اگر دولت قصد انجام آن را دارد، زمان نهایی را مشخص کند اگرچه تجربه بیست ساله ثابت کرد که این پروژه از عهده و توان دولت خارج است و باید به دنبال راهکارهای دیگری باشیم.

این مسئول با طرح پیشنهاد توریسم درمانی عنوان کرد: نمی توان منتظر ماند تا پس از 20 سال بیمارستانی همانند امام سجاد (ع) و در حد رفع تکلیف برای شهرستان احداث شود، شهریار به دلیل وجود باغات از آب و هوای مطلوبی برخوردار است لذا ایده ای مبنی بر توریسم درمانی در جلسات مطرح شد که علاوه بر تامین نیاز داخلی شهرستان و استان، با جذب مسافران سهمی نیز در رونق سرمایه گذاری و جذب سرمایه های خارجی داشته باشد.

شهریار، ظرفیت استقرار مراکز درمانی استان را دارد

گروسی ادامه داد: انتظار می رود با توجه به ظرفیتهای شهرستان شهریار و منطقه طرحی جامع به لحاظ کیفی و درآمدزایی برای بیمارستان تدوین شود چراکه شهریار و شهرستانهای غرب استان به دلیل ورزش بادهای غرب به شرق شرایط جوی بهتری نسبت به هوای آلوده پایتخت و شهرستانهای شرقی دارد لذا می توان توجه بیشتری برای تمرکز مراکز درمانی در این منطقه معطوف داشت.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین نزدیکی شهریار به دو فرودگاه مهم پایتخت و دسترسی به محورهای مواصلاتی از دیگر مزایایی است که می تواند زمینه ساز احداث بیمارستانهای تخصصی و ملی در این منطقه باشد، در هر صورت ما به دنبال احداث بیمارستانی در شهریار هستیم که در زمره مراکز درمانی درجه یک کشور قرار گیرد و مسئولان کشوری و استانی نیز در این زمینه قول مساعد داده اند.

کد خبر 2303340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha