۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۰۹

افتتاح مجتمع اقامتی یاس سفید تفرش/ صنعت گردشگری قابلیت کلیدی شهرستان تفرش است

افتتاح مجتمع اقامتی یاس سفید تفرش/ صنعت گردشگری قابلیت کلیدی شهرستان تفرش است

اراک- خبرگزاری مهر: در مراسمی با حضور نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل میراث فرهنگی استان مجتمع یاس سفید شهرستان تفرش افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی شامگاه یکشنبه در این مراسم گفت: صنعت گردشگری قابلیت کلیدی شهرستان تفرش است.

عباس صلاحی ادامه داد: شهرستان تفرش با برخورداری از چشم‌اندازهای طبیعی ویژه، طبیعت بکر، محیط زیبا، ویژگی‌های خاص اقلیمی، داشتن مفاخر و دانشمندان، آثار تاریخی فراوان و جاذبه‌های گردشگری متنوع از ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه جذب گردشگر برخودار است که باید از این ظرفیت‌ها نهایت بهره را برد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در آیین افتتاح این مجتمع گفت: این مجتمع در زمینی به مساحت 600 متر زیربنا در دو طبقه و با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان توسط بخش خصوصی احداث و راه اندازی شده است.

سید محمد حسینی افزود: در هر طبقه این مجتمع شش سوئیت ایجاد شده است، مجتمع یاس سفید همچنین دارای یک طبقه رستوران است که با بهره برداری از آن برای چهار نفر به صورت مستقیم ایجاد شغل شده است.

وی تصریح کرد: آب و هوای مطلوب، تنوع زیستی در روستاها، بناهای تاریخی و تفرجگاه‌های بی نظیر، شهرستان تفرش را به قطب گردشگری استان مرکزی و کشور و به عنوان شهر سلامت تبدیل کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تاکید کرد: صنعت گردشگری باعث ایجاد درآمد، اشتغال‌زایی، کاهش بیکاری و رونق صنایع دیگر از جمله تولیدات دستی می‌شود و می‌تواند به خوبی هویت فرهنگی مردم یک منطقه یا کشور را معرفی می‌کند.

حسینی تصریح کرد: دست‌یابی به راه‌حل‌های مناسب به منظور ارتقاء گردشگری تفرش و اجرای مصوبه تاسیس اداره گردشگری در تفرش از مهمترین اهداف مشترک این اداره کل ومسئولان شهرستان بود که اجرایی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان به همراه رئیس شورای اسلامی شهر تفرش بعد از افتتاح این مجتمع از مسجد 6 ناو، آب انبار، هتل پردیسان ، مقبره پرفسور حسابی ، تکیه زاغرم ، آب انبار بلور ، مسجد تاریخی وقف محله ، منزل تاریخی ضیایی ومیرشکرایی وسفره هفت خوان این شهرستان بازدید کردند واز نزدیک در جریان روند بهره برداری وحفظ بناهای مذکور قرار گرفتند.
 

کد خبر 2303396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha