۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۱۹

معاون اول رئیس جمهور از عملیات اجرایی آزادراه اراک - خرم آباد بازدید کرد

معاون اول رئیس جمهور از عملیات اجرایی آزادراه اراک - خرم آباد بازدید کرد

خرم آباد - خبرگزاری مهر: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور دقایقی قبل از عملیات اجرایی آزادراه اراک - خرم آباد بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به همراه معاون وزیر راه و شهرسازی و استاندار لرستان از روند عملیات اجرایی آزادراه اراک - خرم آباد در محدوده استان لرستان بازدید کرد.

آزادراه اراک - خرم آباد به عنوان حلقه ای از زنجیره کریدور جنوب -  شمال پروژه ای است که طی ماههای اخیر با پیگیریهای استاندار لرستان دوباره رونق گرفته است تا امید به تکمیل این پروژه زنده شود.

پروژه ملی آزادراه اراک - بروجرد - خرم آباد به طول بیش از 135 کیلومتر و با هدف تسهیل در حمل نقل و جابجایی کالا و مسافر همچنین اتصال محورهای اصلی شمال به جنوب کشور و بندرامام خمینی (ره) عملیاتی می شود.

آزادراه اراک - خرم آباد در واقع دارای 135 کیلومتر طول است که 68 کیلومتر آن در حوزه استان مرکزی و 67 کیلومتر دیگر آن در حوزه استان لرستان است که این پروژه یکی از حلقه های زنجیره کریدور شمال به جنوب محسوب شده و از این حیث بسیار حائز اهمیت است.

67 کیلومتری که در حوزه لرستان قرار دارد به سه قطعه تقسیم شده است. قطعه دوم این پروژه حدود 32 کیلومتر است که از 68 کیلومتری آزادراه شروع شده و تا 100 کیلومتری آن ادامه دارد.

قطعه سوم آزادراه حدود 20 کیلومتر بوده که از 100 کیلومتری آزادراه شروع شده و تا 120 کیلومتری آن ادامه دارد. قطعه چهارم حوزه استحفاظی لرستان نیز دارای 15 کیلومتر طول است که از 120 کیلومتری آزادراه آغاز شده و تا پایان آن ادامه دارد.

کارفرمای این پروژه وزارت راه و شهرسازی و دستگاه اجرایی آن معاونت ساخت و توسعه آزادراهها بوده و این پروژه با پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) عملیاتی شده است.

مدت اولیه قرارداد این پروژه 36 ماه و مبلغ اولیه پیمان پروژه آزادراه اراک - خرم آباد 960 میلیارد تومان است.
 

کد خبر 2303479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha