۲۵ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۳۴

مطالبات مردم کوهدشت از دولت/

استمداد داغ دیدگان "سعادت آباد" برای رفع بیکاری/ دشتهای سوخته چشم به "معشوره" دارند

استمداد داغ دیدگان "سعادت آباد" برای رفع بیکاری/ دشتهای سوخته چشم به "معشوره" دارند

کوهدشت - خبرگزاری مهر: سفر هیئت دولت به لرستان نزدیک بوده و چشم های منتظر شهروندان کوهدشتی به راه است تا از این کاروان، ره آوردی سهم شهرستانشان باشد، شهرستانی که انبار غله لرستان لقب گرفت اما آن را یکی از محروم ترین شهرهای کشور می شناسند.

به گزارش خبرنگار مهر، زمزمه ها خبر از آمدن هیئت دولت تدبیر و امید در روزهای پیش رو دارند و گوش دل مردم کوهدشت معطوف به جاده ای که قرار است پای نمایندگانی از آن عبور کند و برای این دیار محروم پرجمعیت ره آوردی بیاورد. ره آوردی که سال هاست دغدغه مردم این شهر است.

شهری با قدمت تاریخی دوازده هزارساله و شناسنامه ای روسپید از هشت سال دفاع مقدس، با مردمی که کشاورزی سهم عمده درآمدشان را به خود اختصاص داده اما بیش از 10 سال است خشکسالی دشت داغ و تشنه ای را پیش رویشان پهن کرده است.

به میان مردم کوهدشت رفته تا از هر قشری یک نفر را به عنوان نماینده برگزینیم و بدانیم خواسته مردم کوهدشت از هیئت دولت چیست؟

امام جمعه کوهدشت: ما خواهان عدالت هستیم

امام جمعه کوهدشت درگفتگو با خبرنگار مهر می گوید: ضمن گرامیداشت سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به لرستان، امیدواریم این سفر یک سفر کاری باشد تا یک سفر صرفا دیداری.

حجت الاسلام طهماسبی ادامه می دهد: ما خواهان عدالت هستیم و از دولت می خواهیم در تخصیص بودجه ها عدالت رعایت شود و رفع مشکلات مردم شهرستانهای محروم در اولویت قرار گیرد.

وی با یادآوری مشکلات متعدد شهرستان کوهدشت در بخش آب، کشاورزی، منابع طبیعی، صنعت و ... بر ضرورت گرفتن مصوبات شاخص برای رفع مشکلات این شهرستان تاکید کرد.

جوانانی که راهی میدانهای کارگری کلان شهرها می شوند

یک شهروند کوهدشتی به خبرنگار مهر می گوید: این شهر نه کارخانه ای دارد و نه پروژه عظیمی و فرزندان ما مجبورند برای کار به میدان کارگری شهرهای بزرگ از جمله تهران سفر کنند.

وی ادامه می دهد: ما از هیئت دولت کارخانه می خواهیم تا دیگر نگران بیکاری خود و فرزندانمان نباشیم.

یکی دیگر از شهروندان کوهدشتی که دو فرزند تحصیل کرده اش را چندسال پیش در حادثه فرو ریختن ساختمانی چند طبقه در سعادت آباد تهران از دست داده است می گوید: اگر در کوهدشت کارخانه ای وجود داشت فرزندان من مجبور نبودند برای درآوردن لقمه ای نان به تهران بروند و دیگر برنگردند.

این مادر دل سوخته از نمایندگان دولت می خواهد فکری به حال اشتغال جوان های کوهدشتی بکنند تا میدان کارگری تهران از جوان های تحصیل کرده کوهدشتی خالی شود.

سه پسر و دو دختر با مدرک لیسانس سال هاست بیکار هستند

مراد معلم است و با بیان اینکه بدون شک حضور هیئت دولت در لرستان اتفاق خوب و بابرکتی خواهد بود، می گوید: از هیئت دولت می خواهم در اختصاص بودجه ها، استان های توسعه یافته و صنعتی را با استان های محرومی چون لرستان یکسان نگاه نکرده و در تقسیم اعتبارات محرومیت را دراولویت قرار دهند.

وی انتظار دارد سهم استان ها و شهرهای محرومی چون لرستان و کوهدشت بیشتر از کلان شهرهای توسعه یافته باشد تا توازن در توسعه به وجود آید.

یک کارگر ساختمانی از رئیس جمهور می خواهد به داد بیکاری وحشتناک درکوهدشت برسد.

این کارگرساختمانی می گوید: سه پسر و دو دختر دارم که همگی با مدرک لیسانس سال هاست بیکار هستند.

وی ادامه می دهد: پسرهایم سرمایه ندارند کاسبی راه بیندازند و مجبور شده اند برای کارگری به تهران بروند.

یک روزنامه نگار: این سفر با سفرهای قبلی متفاوت خواهد بود

یکی از اهالی مطبوعات کوهدشت معتقد است این سفر با سفرهای قبلی متفاوت خواهد بود.

این روزنامه نگار از دولت می خواهد اول بحث اشتغال را در کوهدشت مد نظر داشته باشد سپس زمینه ای فراهم آورد تا کوهدشت به قطب گردشگری لرستان و حتی ایران تبدیل شود.

او می گوید: نقاشی های صخره میرملاس با قدمت دوازده هزار ساله در کوهدشت قراردارد اما متاسفانه بدون حفاظت رها شده تا روز به روز ویران تر شوند.

این روزنامه نگار می افزاید: کوهدشت جاذبه های تاریخی و گردشگری فراوانی دارد و انتظار می رود دولت با اختصاص اعتباراتی در این راستا زمینه جذب گردشگر را به این شهرستان فراهم آورد.

علی دانش آموز مقطع دبیرستان است و از هیئت دولت می خواهد عملیات سد معشوره را بدون اعتبار نگذارد تا آب این سد بتواند کشاورزی انبارغله لرستان را از دست خشکسالیهای هرساله نجات دهد.

وی معتقد است اگر آب سدمعشوره به دشت های کوهدشت جاری شود می تواند مشکل نبود درآمد و اشتغال جوان های بسیاری را در کوهدشت برطرف کند.

به هر روی از دولت تدبیر و امید انتظار می رود با دست های پر به کوهدشت آمده و مردم چشم به راه یکی از بیکارترین شهرهای ایران را دست خالی باقی نگذارند. چرا که مردم این شهر سال هاست چشم به دست های تدبیر و امیدی دوخته اند تا بیکاری را که در خاک خشک و داغ دشت هایشان ریشه دوانیده به همت و توجهی رفع کند.

.........................

گزارش: حشمت اله آزادبخت

کد خبر 2311752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha